هنگام ایجاد محتوای بهینه شده، چند مرحله وجود دارد که باید آنها را دنبال کنیم.
آنها عبارتند از:
۱. تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید و موضوع خود را انتخاب کنید
متوجه شدیم که هدف اصلی شما باید ایجاد محتوای مخاطب محور باشد، تحقیق کلمات کلیدی برای اطمینان یافتن از محتوای حاصل از طریق موتورهای جستجو ضروری است.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی و موضوع باید به چند نکته توجه داشته باشید:
روی کلمات کلیدی تمرکز کنید.
- از کلمات کلیدی بسیار رقابتی با جستجوهای خیلی زیاد اجتناب کنید و روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید.
- از یک ابزار سئو مناسب و قابل اعتماد برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.
- موضوع محتوا را با کلمه کلیدی مطابقت دهید.
۲. طرح کلی و قالب خود را برای خوانایی بهتر بهینه کنید
همانطور که در حال ایجاد طرح کلی خود هستید، مطمئن شوید که محتوای اصلی خود را طوری قالب بندی میکنید که به قطعات کوچک تقسیم شود.
خوانندگان آنلاین، دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند. و اگر مقاله شما فقط شامل یک پاراگراف بزرگ باشد، آن را نخواهند خواند.
بجای آن بهتر است از پاراگرافهای ۱ تا ۲ جملهای استفاده کنید، حتی اگر به ۳ تا ۴ جمله کوتاهتر هم تبدیل شوند، اشکالی ندارد.
همچنین باید مطمئن شوید که هر ۱۵۰ تا ۳۰۰ کلمه یک زیرموضوع و یا محتوای بصری دارد تا تجربه را جذابتر کند.
تعامل وب سایت بر رتبه طبیعی آن تأثیر میگذارد.
و اگر میخواهید تعامل را افزایش دهید، خوانایی بسیار مهم است.
نمونهای از محتوا با قالب بندی مناسب
بیشتر پاراگرافها فقط یک یا دو جمله هستند.
متن هم میتوانید با نوشتن زیر موضوعات در هر ۱۰۰-۲۰۰ کلمه جذاب کنید.
نمونهای از محتوا با قالب بندی ضعیف
اما تصور کنید پستی وجود دارد که خوانندگان را سریع فراری میدهد.
حتی محتوا هم ممکن است خوب باشد، مشکل آن جملات و پاراگرافهای بسیار طولانی است.
با قالب بندی بهتر، نویسنده به راحتی میتواند میانگین زمانی که بازدیدکنندگان در سایت سپری میکنند را افزایش دهد.
۳. به موضوع و کلمه کلیدی هدف خود بچسبید
همانطور که شروع به نوشتن محتوای خود میکنید، اهمیت همراهی با موضوع را در نظر داشته باشید و کلیدواژهای را که انتخاب کردهاید هدف قرار دهید.
سعی نکنید همه چیز را در یک محتوا بگنجانید و سعی نکنید ده ها کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.
انجام این کار نه تنها اتلاف وقت زیادی است، بلکه شما را از ایجاد «مفیدترین و مرتبطترین» محتوا در مورد موضوع خود باز میدارد.
روی موضوعی که به عنوان موضوع انتخاب کردهاید تمرکز کنید و مرتبط با آن موضوع و کلمه کلیدی مربوطش بنویسید.
۴. به بسایتهای معتبر لینک بدهید
از آنجایی که گوگل مشخص کرده است که اعتبار یک عامل مهم سئو است، لینک دادن به سایتهای مرتبط، قابل اعتماد و معتبر میتواند موجب این شود که موتورهای جستجو محتوای شما را معتبر بینند.
با این حال، مطمئن شوید که کلماتی که برای لینک دادن استفاده میکنید در واقع مربوط به سایتی است که کاربر به آن منتقل میشود.
برای مثال به این جمله توجه کنید:
“شما باید بدانید که چگونه یک عنوان قانع کننده ایجاد کنید.”
اگر میخواهید به منبعی لینک دهید که به خواننده نشان دهد چگونه عنوانهای قانعکننده ایجاد کند، باید قسمت پررنگ نشان داده شده در جمله زیر را لینک دهید:
“شما باید بدانید که چگونه یک عنوان قانع کننده ایجاد کنید.”