پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

انواع پلتفرم‌ها

boomrun_platform 3 سال پیش

پلتفرم ‌ها مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها هستند که بر پایه آنها سایر فناوری‌ها و اپلیکیشن‌ها رشد می‌کنند. در واقع برای شکل‌گیری یک پلتفرم باید یک بستر سخت‌افزار مانند کامپیوتر وجود داشته باشد که سایر نرم‌افزارها بر روی آن قابلیت اجرا داشته باشند. این بستر می‌تواند شامل یک برنامه که چند برنامه‌ی دیگر بر روی آن اجرا می‌شود نیز باشد. برای مثال مروگر وب پذیرنده چند افزونه‌ی دیگر است بنابراین می‌تواند بستر مناسب برای پلتفرم ‌ها باشد. با  بومران همراه باشید.

پلتفرم ‌های کمکی

 پلتفرم‌ها کمک برای کاربران خود خدمات کاربردی‌ای را معمولا به صورت رایگان ارائه می‌دهند. با توجه به تعداد زیاد کاربران این پلتفرم‌ها، معمولا امکان ایجاد تبلیغ بر روی این پلتفرم‌ها وجود دارد اما مشاغل موجود در این پلتفرم الزاما کاربران را جذب نمی‌کنند. برای مثال شما در پلتفرم Google search جستجو می‌کنید. متناسب با موضوع جستجوی شما تبلیغاتی نمایش داده می‌شود اما این شما هستید که می‌توانید انتخاب کنید از این تبلیغات بازدید کنید یا خیر.در سایت فریلنسری  میتوانید تبلیغات انجام دهید.

 

پلتفرم‌های توزیع محتوا 

. این پلتفرم‌ها با صاحبان کسب و کاری که علاقه‌مند به اشتراک گذاشتن محتوای خود (تبلیغات) با کاربران هستند ارتباط برقرار می‌کند. با افزایش حجم محتوای با کیفیت و معتبر بر روی این پلتفرم‌ها، پذیرش آنها توسط مخاطبان افزایش می‌یابد.

پلتفرم‌های جمع‌آوری داده 

این پلتفرم‌ها خدماتی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند و در حین ارائه‌ی خدمات داده‌هایی تولید می‌کنند. این اطلاعات در مورد کاربران این نرم‌افزارها هستند و برای ارائه‌ی بهتر خدمات در همین پلتفرم به کار می‌روند. بنابراین داده‌های جمع‌آوری شده موجب افزایش کیفیت بازاریابی این پلتفرم می‌شود. در واقع شبکه‌ی ایجاد شده در این نرم‌افزار بیشتر از آنکه بر روی کاربران تمرکز داشته باشد به داده‌های جمع‌آوری شده از آنها توجه دارد. جمع‌آوری این اطلاعات موجب افزایش رضایت کاربران از پلتفرم و درنتیجه معرفی آن به دیگران و تکرار سیکل موفقیت می‌شود. 

پلتفرم‌های تعاملی 

Facebook, WeChat, Telegram, Ello, and Bitcoin در دسته‌ی پلتفرم‌های تعاملی قرار می‌گیرند. این پلتفرم‌ها ارتباط بین گروهی از افراد یا کسب و کارها را با یکدیگر تسهیل می‌کند. فرآیند ارتباط در این پلتفرم‌ها بر اساس عضویت و ایجاد حساب کاربری شخصی و از طریق ارسال پیام، تماس تصویری یا صوتی و یا به اشتراک گذاری محتوا شکل می‌گیرد. بسیاری از این پلتفرم‌ها و کسب و کار پلتفرمی به صورت یک‌طرفه افراد را به یکدیگر متصل می‌کنند.برای مشاور بازاریای دیجیتال میتوانید با بومران در ارتباط باشید.

پلتفرم‌های فناوری

. این پلتفرم‌ها محصولات و خدمات پرکاربردتر را که جز کالاهای اساسی هستند ارائه می‌دهند.. در واقع پلتفرم‌های فناوری یک بازار دو طرفه نیستند. این پلتفرم‌ها با فروش کالا و خدمات به عمده فروش‌ها فعالیت می‌کنند و بطور  معمول با مصرف‌کننده‌ی نهایی در ارتباط نیستند. بنابراین رشد این پلتفرم‌ها وابسته به استقبال فروشندگان عمده از آنهاست و به بازار عرضه و تقاضا متکی نیست. راه‌اندازی این دسته از پلتفرم‌ها نسب به پلتفرم‌های چند طرفه یا نظیر به نظیر بسیار ساده‌تر است.برای انجام پروژه نیز میتوانید در بومران عضو شوید.

پلتفرم‌های دو طرفه 

. این پلتفرم‌ها در واقع بازارهای اینترنتی هستند که عرضه و تقاضا را به یکدیگر مرتبط می‌کنند. در واقع در یک طرف مشتریان به عنوان نماینده عرضه و در سمت دیگر فروشندگان به عنوان نماینده تقاضا در این پلتفرم حضور دارند. نوع محصولات و خدمات و قیمت آنها توسط فروشندگان تعیین می‌شود و شبکه ‌ی ایجاد شده تحت تاثیر تعداد فروشندگان و خریداران و میزان تعامل آنها با یکدیگر است.

فروشندگان با ارائه‌ی پیشنهادات ویژه خریداران را به خرید کالا و خدمات خود تشویق می‌کنند و افزایش گردش فروشندکان رقیبان آنها را برای ورود به پلتفرم ترقیب می‌کند. بنابراین ارتباطات شکل گرفته در این پلتفرم‌ها بر اساس هویت اشخاص نیست. خریداران کالا و خدمات مد نظر خود را جستجو می‌کنند نه یک شخص یا کسب و کار مشخص را .

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید