رئیس کمپانی برادران وارنر میگوید انتشار «ناامیدکننده» بازی جوخه انتحار: لیگ عدالت را نابود کنید، عملکرد مالی کل بخش استودیوهای این شرکت را تحتالشعاع قرار داده است. با ساویسگیم همراه شوید.
دیوید Zaslav، مدیرعامل و رئیس کمپانی برادران وارنر دیسکاوری، در یک گردهمایی مالی، بازی «جوخه انتحار: لیگ عدالت را نابود کنید» را دلیل اصلی نتایج ضعیف بخش استودیوها در سه ماه اول سال دانسته است.
بخش استودیوها شامل کمپانیهای برادران وارنر پیکچرز، دیسی، گروه تلویزیونی برادران وارنر، بازیهای برادران وارنر و نیو لاین سینما میشود. Zaslav میگوید درآمد این بخش در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
او دلیل اصلی این افت را مقایسهی بین انتشار موفق بازی «میراث هاگوارتز» در سال گذشته و انتشار «ناامیدکننده» بازی جوخه انتحار عنوان کرده است.
Zaslav گفت: «حقوق مالکیت فکری کمپانی برادران وارنر دیسکاوری برای داستانسرایی عالی، از جمله هری پاتر، ارباب حلقهها، سوپرمن و بسیاری از شخصیتهای دیگر دنیای دیسی، تا حد زیادی بلااستفاده مانده است. ما سخت در تلاش برای رفع این موضوع هستیم. این یک ارزش محوری و یک مزیت کلیدی برای ماست. ما شخصیتها و داستانهایی داریم که مردم در سراسر جهان و به هر زبانی آنها را دوست دارند و مشتاقشان هستند.»
او ادامه داد: «متاسفانه، عملکرد مالی بخش استودیوها در سه ماه اول تحتالشعاع مقایسهی دشوار در بخش بازیها، پس از عملکرد عالی بازی «میراث هاگوارتز» در سال گذشته، و انتشار ناامیدکنندهی بازی جوخه انتحار در سه ماه اول در گروه بازیهای ما قرار گرفت.»
سخنان Zaslav بعدا توسط Gunnar Wiedenfels، مدیر مالی کمپانی برادران وارنر دیسکاوری، تایید شد. او گفت که تفاوت بین انتشار این دو بازی به «کاهش ۲۰۰ میلیون دلاری در سود ناخالص استهلاک پیش از بهره و مالیات (EBITDA) در سه ماهه اول» منجر شده است.
انتشار بازی ایدهآل نبود و Wiedenfels در نشست مالی ماه فوریه گفت که فروش بازی از انتظارات شرکت «پایینتر» بوده است.
او در آن زمان گفت: «امسال، بازی جوخه انتحار، که یکی از کلیدیترین عناوین بازیهای ویدئویی ما در سال ۲۰۲۴ بود، از زمان انتشارش در اوایل سه ماهه، از انتظارات ما کمتر بوده است، و این باعث شده تا کسبوکار بازیهای ما در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته با یک رقابت سخت مواجه شود.»
این بازی به عنوان جدیدترین عنوان از استودیوی سازندهی مجموعه بازیهای تحسینشدهی Batman: Arkham، زمانی یکی از موردانتظارترین بازیهای صنعت بود، اما به نظر میرسد که اشتیاق برای آن در طول یک چرخهی توسعهی طولانی که شامل نمایشهای اولیهی ناامیدکننده و واکنش منفی به عناصر سرویس زندهی آن میشد، کاهش یافته است.
این بازی با بازخوردهای انتقادی متوسطی منتشر شد و در وبسایت گردآوری نقد متاکریتیک امتیاز ۶۰ (کنسولها) و ۶۳ (کامپیوتر) را کسب کرد، در حالی که راهاندازی آن تحت تاثیر مشکلات سرور و یک باگ تکمیل خودکار قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
10 تا از بهترین بازیهای ویدیویی مارول