داشتن یک وب سایت هم برای صاحبان مشاغل کوچک و هم برای صاحبان مشاغل بزرگ، برای استارتاپ ها و شرکت های بزرگ مزایای زیادی دارد. با این حال، تکان دهنده است که 46٪ از مشاغل کوچک هنوز وب سایت ندارند ، در حالی که 12٪ بعید است که آن را در آینده ایجاد کنند و 10٪ مطمئن نیستند. اکنون، زمانی که افراد مدرن حدود 8 ساعت در روز را در اینترنت می گذرانند و بر نحوه زندگی و کار ما تأثیر می گذارند، هر کسب و کار موفقی باید در وب حضور داشته باشد.
علاوه بر این، توسعه وب با بودجه کم به شما امکان می دهد وب سایت های بسیار خوبی ایجاد کنید که برای استارتاپ ها بسیار مقرون به صرفه هستند. دلیل اینکه تعداد کمی از کسب و کارهای کوچک وب سایت دارند این است که احتمالاً با مزایای سودآور داشتن یک وب سایت برای مشاغل کوچک آشنا نیستند. پس بیایید همین الان به آنها نگاه کنیم.
مزایای داشتن یک وب سایت برای مشاغل کوچک
1. توسعه وب کم بودجه
صاحبان مشاغل کوچک معمولاً بودجه کمی دارند، زیرا سود آنها با گذشت زمان افزایش می یابد. با این حال، آنها باید در حال حاضر، در مرحله اولیه تجارت خود، یک حضور مؤثر در وب ایجاد کنند تا بتوانند در آینده سود مناسبی به دست آورند. رابطه علت و معلولی وجود دارد. بنابراین اگر به تازگی کسب و کار کوچک خود را راه اندازی کرده اید، هر چه زودتر یک وب سایت ایجاد کنید، زودتر به سود خواهید رسید.
ممکن است فکر کنید خیلی گران است، اما در واقع سرمایه اولیه شما هر چه باشد، توسعه وب کم بودجه به شما امکان می دهد یک وب سایت یا برنامه ساده اما کارآمد را به دست آورید که بتواند بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. برای استارتآپها و کسبوکارهای کوچک کاملاً مقرونبهصرفه است که حداقل محصول بادوام را ایجاد کنند تا به سرعت در بازار ظاهر شوند و بعداً روی بهبودهای آن سرمایهگذاری کنند.
2. دسترسی مخاطبان بیشتر به دلیل دسترسی به وب سایت 24/7
صرف نظر از نوع کسب و کار کوچکی که دارید، داشتن یک وب سایت قابل دسترسی به صورت 7 روزه و 24 ساعته بدون استراحت برای تعطیلات و آخر هفته ها یک مزیت بزرگ است. در حالی که فروشگاه فیزیکی شما در شب بسته است، فروشگاه آنلاین شما می تواند به فروش خود ادامه دهد و با ارائه غذا به مشتریان در هر زمانی که برای آنها مناسب است به فروش خود ادامه دهد و درآمد کسب کند.
یک دلیل دیگر برای ایجاد حضور در وب برای کسب و کار شما، کاهش فاصله است. یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را گسترش دهید و با مشتریانی که دور از شما هستند معامله کنید. در واقع، تمام کره زمین در دسترس شماست.
طبق آمار ، 60 درصد از مردم تحقیقات آنلاین را از طریق موتور جستجو انجام می دهند و 61 درصد قبل از خرید، نظرات محصول را مطالعه می کنند. کاربران مدرن به خرید آنلاین بدون ترک آسایش خانه عادت دارند. به هر حال، محبوبیت روزافزون گوشیهای هوشمند و تبلتها را نادیده نگیرید و طراحی وب ریسپانسیو را برای ارائه یک UX رضایتبخش برای کاربران موبایل اعمال کنید.
3. دیده شدن برند و شناخت برند
اگر به تازگی راه اندازی یک استارت آپ یا کسب و کارهای کوچک را شروع کرده اید، به خصوص برای شما مهم است که تا حد امکان افراد بیشتری را در مورد کسب و کار خود مطلع کنید. شما می خواهید به مردم اطلاع دهید که شرکت شما وجود دارد، و همچنین شرکت شما چه کاری انجام می دهد، نام آن چیست و چقدر می تواند برای آنها مفید باشد - یا برای دوستان / بستگان / همکاران / همسایگانشان، به عنوان به اشتراک گذاری اطلاعات و حمایت از برند. نیز به خوبی کار می کنند.
وبسایتی که نشاندهنده کسبوکار شما باشد به شما کمک میکند تا قابلیت مشاهده و کشف آنلاین و همچنین ایجاد یا افزایش شناخت برند را ایجاد کنید. اگر بک لینک های زیادی از سایت های معتبر به سایت خود دارید، این کار اعتبار کسب و کار شما را فراهم می کند.
4. تبلیغ آنلاین آسان کسب و کار کوچک خود با یک وب سایت
هم محتوای همیشه سبز وب سایت و هم موضوعات buzz به جذب ترافیک کمک می کند. انجام درست بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد که مشتریان بالقوه را جذب کرده و آنها را تبدیل کنید. طبق گزارش InsideView، شرکتهایی که وبلاگنویسی منظم انجام میدهند، 67 درصد سرنخ بیشتری در ماه ایجاد میکنند و بنابراین 67 درصد فرصتهای فروش بیشتری نسبت به شرکتهایی که وبلاگ تجاری ندارند، دارند.
علاوه بر این، اگر وب سایت خود را داشته باشید، تبلیغ کسب و کار کوچک خود در پلتفرم های مختلف در اینترنت بسیار آسان تر است. اگر پستهای رسانههای اجتماعی شما حاوی پیوندهایی باشد که کاربران اجتماعی را به وبسایت شما هدایت میکند، میتوانید از حداکثر مزایای SMM برای کسبوکار بهره ببرید. همین امر در مورد رسانه های اجتماعی پولی نیز صادق است . پست های تبلیغاتی و تبلیغات حمایت شده که به یک وب سایت پیوند می دهند قابل اعتماد و معتبر به نظر می رسند.
5. بینش مشتری با ردیابی رفتار کاربر در وب سایت شما
مطابقت و فراتر از انتظارات مخاطبان به شما این امکان را می دهد که به رضایت مشتری برسید و وفاداری مشتری را به دست آورید. اگر میخواهید دقیقاً به مشتریان خود آنچه را که نیاز دارند ارائه دهید، بدیهی است که باید بدانید که واقعاً به چه چیزی نیاز دارند و واقعاً چه کسانی هستند.
هنگامی که شما یک وب سایت دارید، نظارت بر نحوه تعامل کاربران با آن آسان است. میتوانید از طریق مکان جغرافیایی، دستگاهها و سایتهای شخص ثالث که معمولاً به آنها میآیند، محصول یا خدمات شما را افراد بیشتر دوست دارند و چه چیزی را کمتر دوست دارند. این بینشها به شما امکان میدهد دید واضحی از شخصیت کاربر خود ایجاد کنید .