مبانی سئو
داشتن درک درستی از واژگان اساسی SEO مهم است. بیایید به چند کلمه کلیدی بپردازیم تا بدانیم:
- بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO): تاکتیکهایی که برای بهینهسازی وبسایت خود استفاده میکنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات باکیفیتی را که جستجوگران جستجو میکنند و رتبه بالاتری در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص دارند ارائه میکنید تا افراد بتوانند محتوای شما را پیدا کنند.
- سئو داخلی : هر گونه بهینه سازی که در وب سایت خود برای بهبود رتبه بندی جستجو انجام می دهید، مانند کلمات کلیدی مورد استفاده در محتوای خود یا عناصر بک اند مانند ساختار سایت.
- سئوی خارج از صفحه : هر اقدامی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو در خارج از وب سایت خود انجام می دهید، مانند بک لینک از سایر وب سایت ها یا وبلاگ نویسی مهمان.
- لینک سازی : دریافت لینک به وب سایت خود از سایر وب سایت های با کیفیت بالا برای ایجاد اعتبار و اعتبار.
- SERPs: SERP مخفف عبارت Search Engine Result Pages است و صفحه نتایج پس از انجام جستجوی شخصی است.
- سئو کلاه سفید : تاکتیکهای بهینهسازی که با بهترین شیوههای پذیرفتهشده و شناختهشده همسو هستند.
- سئو کلاه سیاه : تاکتیکهای بهینهسازی که الگوریتمهای موتورهای جستجو را دستکاری میکنند تا وبسایتها را در رتبهبندی بالاتر SERP قرار دهند. این تاکتیک ها اغلب غیراخلاقی هستند.
- EEAT : EEAT مخفف تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد است. این بخشی از دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google استو یکی از عواملی است که Google برای تعیین ارتباط و اعتبار صفحه از آن استفاده میکند.
- کلمه کلیدی : کلمات یا عباراتی که کاربران برای یافتن محتوای مرتبط با جستجوی خود در موتور جستجو تایپ می کنند. به عنوان یک سئو، شما کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود قرار می دهید که با هدف جستجو همخوانی دارند تا سایت شما در جستجوهای مرتبط ظاهر شود.
- تحقیق کلمات کلیدی : فرآیند یافتن کلمات کلیدی که افراد در نتایج جستجوی مرتبط با کسب و کار شما وارد می کنند تا به شما کمک کند کلماتی را که باید در صفحات و محتوای وب سایت خود استفاده کنید.
- نتایج ارگانیک/ارگانیک : هر نتیجه ای در SERP که پرداخت نشده است و به دلیل ارتباط صفحه با عبارت جستجو ظاهر می شود.
- ترافیک ارگانیک: ترافیک ارگانیک ترافیکی است که از نتایج ارگانیک ناشی می شود.
- رتبه بندی / رتبه بندی صفحه : جایی که سایت شما در SERP برای یک کلمه کلیدی خاص قرار می گیرد.
- فاکتور رتبه بندی: فاکتور رتبه بندی عنصری است که بر جایی که سایت شما ممکن است در نتایج جستجو سقوط کند، مانند اعتبار صفحه شما، تأثیر می گذارد.
- > هدف جستجو: هدف جستجو به این دلیل است که کاربر جستجو را انجام می دهد.
نحوه یادگیری سئو
ما به تازگی برخی از اصطلاحات اساسی را بررسی کرده ایم، اما اکنون می خواهید عمیق تر شوید.
یادگیری سئو به تنهایی امکان پذیر است، اما کمی زمان می برد زیرا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. خوشبختانه، اطلاعات بسیار مفیدی برای حمایت از شما در فرآیند یادگیری وجود دارد.
من می دانم که سبک یادگیری همه افراد متفاوت است، بنابراین منابعی را برای نیازهای مختلف درج می کنم.
1. منابع قابل اعتماد را بخوانید و تماشا کنید.
منابع آموزشی زیادی برای خواندن و تماشا وجود دارد که به شما در ایجاد دانش خود در مورد سئو کمک می کند. در اینجا برخی از توصیه های من است.
- وبلاگ HubSpot (ما موضوعات مختلفی را برای سطوح مختلف مهارت پوشش می دهیم)
- کانال یوتیوب HubSpot
- مجله موتور جستجو
- زمین موتور جستجو
- SEMrush
- دستورالعمل های وب مستر بینگ
موتورهای جستجوی دیگری نیز وجود دارند، اما من فرض می کنم که شما عمدتاً وب سایت خود را برای مطابقت با استانداردهای کیفیت گوگل بهینه می کنید. بنابراین، بهترین و مطمئن ترین منبع برای یادگیری بهینه سازی برای گوگل، گوگل است. وبلاگ مرکزی جستجو و دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو مکان های خوبی برای شروع هستند.
2. در دوره های رایگان شرکت کنید.
اگر از یادگیری ساختاریافته و هدایت شده بهره می برید، دوره سئو گزینه دیگری برای تقویت مهارت های سئوی شماست. یک امتیاز این است که بسیاری از دوره ها پس از اتمام گواهینامه ارائه می دهند. اینها چند گزینه با کیفیت بالا هستند:
- گواهینامه آموزش سئو آکادمی HubSpot (رایگان): بهترین برای مبتدیان
- Google Analytics Academy (رایگان): مسیرهای یادگیری مبتدی و پیشرفته
- آکادمی MOZ (پرداخت): دوره های آموزشی برای سطوح مختلف
- آکادمی سمروش (رایگان): دوره های آموزشی برای سطوح مختلف
3. در صدر روندها بمانید.
سئو همیشه در حال پیشرفت است، الگوریتم ها همیشه به روز می شوند و روندهای جدید همیشه در حال ظهور هستند. برای مثال، Google اخیراً یک E برای تجربه را به دستورالعملهای موجود EEAT اضافه کرده است تا اطمینان حاصل کند که محتوا مفید، مرتبط است و توسط شخصی با تجربه در موضوع مورد نظر ایجاد شده است.
این تغییر حتی مهمتر است زیرا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی محبوبتر میشود، زیرا تجربه زنده یک نویسنده یک تمایز کلیدی بین رایانهها و انسانها است.
بنابراین، یکی از مهم ترین عوامل در تبدیل شدن به یک متخصص سئو ، ماندن در صدر روندها است تا بتوانید زمانی که تغییرات عمده در صنعت اتفاق می افتد، حرکت کنید. ما تغییرات در چشمانداز سئو را در وبلاگ HubSpot پوشش میدهیم، و Google همچنین فهرستی از بهروزرسانیهای اصلی را که میتوانند بر موفقیت سئوی شما تأثیر بگذارند، نگهداری میکند.
4. رقبای خود را مطالعه کنید.
یادگیری از رقبای خود یک راه عالی برای درک اینکه چه چیزی به موفقیت سایت های دیگر کمک می کند.
شما می توانید تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید تا مواردی مانند کلمات کلیدی جدید برای اهرم، جایی که رقبا از آن بک لینک دریافت می کنند و فرصت های جدید برای سرمایه گذاری را کشف کنید.
منبع ویژه: قالبهای رایگان تحلیل رقابتی ما به شما کمک میکنند تا تجزیه و تحلیل کاملی از رقبای خود انجام دهید، و این راهنمای گام به گام شما را در فرآیند استفاده از الگو برای تجزیه و تحلیل رقابتی SEO راهنمایی میکند.
5. با انجام دادن بیاموزید.
هنگامی که احساس اعتماد به نفس کردید، می توانید رویکردی عملی با آنچه آموخته اید داشته باشید و برخی از استراتژی های سئو را اعمال کنید.
اگر قبلاً یک وب سایت دارید، می توانید با انجام کاری مانند تجزیه و تحلیل رقبا تمرین کنید
و استراتژی فعلی خود را بر اساس یافته های خود به روز کنید. اگر وبسایتی ندارید، به راهاندازی آن فکر کنید، برخی از آموختههای خود را پیادهسازی کنید و معیارهای سنجش را زیر نظر بگیرید تا ببینید چگونه پیشرفت میکنید.
یکی از بهترین چیزها در مورد سئو این است که طیف گسترده ای از ابزارها برای کمک به شما در هر مرحله از راه در دسترس هستند.
6. از ابزارهای سئو استفاده کنید.
با در نظر گرفتن وسعت و عمق اینترنت، انجام برخی از عملکردهای ضروری سئو با دست یک کابوس است – اینجاست که ابزارهای سئو برای صرفه جویی در روز به کار می آیند. آنها در وقت و انرژی من صرفه جویی کردند و به سرعت نتایجی را که به دنبالش بودم برایم به ارمغان آوردند.
در اینجا لیستی از ابزارهایی است که من توصیه می کنم:
- نرم افزار بازاریابی سئو HubSpot : توصیه های SEO را برای بهبود سایت شما، بهینه سازی محتوای صفحه و اندازه گیری بازگشت سرمایه ارائه می دهد.
- Website Grader : سایت شما را بر اساس فاکتورهایی مانند دوستی موبایل و بهینه سازی سئو امتیاز می دهد.
- کنسول جستجوی گوگل : می تواند به شما در اندازه گیری ترافیک سایت و رفع مشکلات عملکرد سئو کمک کند.
- گوگل آنالیتیکس : به شما کمک می کند معیارهای مهمی را برای درک تلاش های سئوی خود مشاهده کنید، مانند اندازه گیری ترافیک ارگانیک در مقابل ترافیک غیر ارگانیک.
- بررسی رتبه صفحه : بر رتبه و اعتبار دامنه وب سایت شما نظارت می کند
- Ahrefs : به شما کمک می کند تا تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و آمارهای مهم آنها مانند حجم جستجو و CTR را به دست آورید.
- Seobility : جنبه های فنی سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند تا به شما در حل مسائل سئوی درون صفحه کمک کند
- جاسپر: دستیار نوشتن هوش مصنوعی که می تواند به شما در نوشتن پست های وبلاگ بهینه شده با سئو با کلمات کلیدی هدف کمک کند.
هنگامی که سفر یادگیری خود را آغاز کردید و احساس آمادگی کردید که وارد آن شوید، در اینجا یک آموزش گام به گام سئو آسان برای دنبال کردن وجود دارد.