پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

تبلیغات محیطی چیست؟

zj7ksdnnuep9jhj 9 ماه پیش

بار ها برایتان پیش آمده است که هنگام عبور از کوچه، خیابان، بزرگراه و اتوبان های مسیر محل کار یا زندگیتان؛ انواع مختلفی از تبلیغات محیطی را مشاهده کرده باشید! که برخی از این تبلیغات محیطی ممکن است برایتان بسیار جذاب باشد و در خاطراتان تا مدت ها بماند. مهمترین هدف هر شرکت؛ سود فراوان و مشتری بیشتر می باشد. از این رو هر تیم در تلاش است تا تبلیغاتی پر بازدید، جذاب و خیره کننده ایجاد کند تا مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد و جذب کند تا تبدیل به مشتری شوند!

اهداف اصلی تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی مانند تمامی روش های بازاریابی، هدف آن جذب مشتری و فروش محصول می باشد و تفاوتش با سایر روش های بازاریابی آن است که در تبلیغات محیطی افراد قبل از اینکه تبدیل به مشتری شوند و وارد مراکز خرید شوند و حتی محصول را از نزدیک مشاهده کنند، ابتدا تبلیغ را می بینند و به علت جذاب بودن و خلاقیتی که در تبلیغ به کار رفته است در ذهن مخاطب ثبت می شود و اسم و برند محصول یا خدمات در یادش باقی می ماند.

انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات از طریق بیلبورد:

بیلبوردها در اندازه های استانداردی در سطح شهر وجود دارند و به علت سایز مقبول و جایگاه مناسبی که در جاده دارند، چشم هر مخاطبی را خیره می کنند و نمی توان آن را نادیده گرفت و تاثیر زیادی بر جذب مخاطب دارد. همچنین هزینه کمتری نسبت به سایر تبلیغات دارد و قشر خاصی را مد نظر قرار نمی گیرد و عموم افراد را مخاطب قرار می دهد.

بیلبوردهای نمایشی و پوسترهای دیواری:

بیلبوردهای نمایشی و پوستر های دیواری در سایز های بزرگ و در مکان های خاص مانند: آزادراه ها، مکان های تجاری شلوغ و بر نمای ساختمان های مهم و مشهور قابل مشاهده می باشند. نمایش‌گرهای دیجیتالی، تزئینات سه‌بعدی، نورپردازی‌های خاص و بخش‌های متحرک، بخشی از این بیلبوردهای نمایشی هستند.

تبلیغات ترانزیت:

نوعی تبلیغات محیطی می باشد که بر روی وسائل نقلیه مانند اتوبوس تاکسی مترو قطار مسافربری قطار سریعالسیر و کشتی و همچنین در فرودگاه و دیگر ترمینال های مسافربری نصب می شوند. تبلیغات ترانزیت در مکان هایی عمومی و شلوغ مشاهده می شود و مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد و اگر جذابیت بیشتری داشته باشند بیشتر تاثیر گذار خواهند بود و هزینه کمتری هم نسبت به سایر روش های تبلیغ دارد. تبلیغات ترانزیت شامل وسایل نقلیه‌ کاملا پوشیده شده از تبلیغ (از درون و از بیرون)، نمایش‌‌گرهای دیجیتالی، نمایش‌‌گرهای منور، طراحی دستگیره‌های داخل وسیله‌‌ی نقلیه، پوشاندن ایستگاه‌های وسایل نقلیه، نمایش‌گرهای ال.ای.دی، نمایش‌‌گرهای سه بعدی و… می باشد.

مبلمان شهری:

معمولا تبلیغات مبلمان شهری بر روی نیمکت های خیابان ، ایستگاه های اتوبوس ، سوپرمارکت ها، کیوسک ها، داروخانه‌ها، آژانس‌های تبلیغاتی، مدارس، باجه های روزنامه فروشی و داخل فروشگاه ها قابل مشاهده می باشند و با فناوری هایی مانند: نمایش‌گرهای ال.ای.دی و دیجیتالی، نورپردازی خاص و تقویت‌کننده‌های سه بعدی در مبلمان شهری دیده می‌شود.

نمایش‌گرهای دیجیتالی:

نمایشگر های دیجیتالی نوع دیگری از تبلیغات محیطی می باشند که با پیشرفت علم و تکنولوژی در عصر جدید به وجود آمده اند و می توان در تمام ساعات شبانه روز از آن ها استفاده کرد. سکوهای دیجیتالی در بزرگ‌راه‌ها، بیلبوردهای خیابانی و بر روی نمای ساختمان‌ها، مبلمان شهری، نمایش‌گرهای ترانزیت، مغازه‌ها، باشگاه‌ها، سینماها و… قرار می‌گیرند. و به علت تصاویر جذاب، واضح و با کیفیتی که دارند توجه زیادی جلب می کنند.

منبع : صدای وب

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا