.
چگونه فریلنسر گرافیست شوید
یکی از کسب و کارهای مناسب برای فریلنسری طراح گرافیک است. افرادی که در این حرفه فعالیت میکنند پتانسیل بالایی برای راهاندازی یک کسب و کار آزاد را دارند.با بومران همراه باشید.
داشتن نمونه کار
نمونهکارها نشان دهندهی میزان تخصص شما در یک حوزه است. با استفاده از این مجموعه میتوانید خودتون را پرزنت کنید و شرکتهای مختلف را برای واگذاری پروژه مجاب کنید.
برای جمع آوری نمونه کار نیاز نیست تمام کاراهایی را که اخیرا انجام دادهاید انتخاب کنید. حوزهی کاری مورد علاقهی خود را مشخص کنید و کارهای مرتبط با این حوزه را به عنوان نمونه کار جمعآوری کنید.
کارهای ارانه شده در این مجموعه الزاما نباید مربوط به یک پروژه خاص باشند گاهی شما فعالیتی را به صورت آزاد و برای محک زدن مهارت خود انجام دادهاید. قرار دادن چنین کارهایی در مجموعهی شما نشانگر میزان علاقه و تخصص شماست. و یا در سایت فریلنسری دورکار پروژه دریافت کنید.
برند سازی شخصی
برای اینکه به عنوان یک فریلنسر طراح شناخته شوید باید یک برند حرفهای و قوی برای خود تعریف کنید. برای نام این برند میتوانید از نام خود استفاده کنید و یا عنوانی مرتبط با نوع کسب و کارتان در نظر بگیرید.
برای ایجاد این برند یک دامین شخصی بخرید، یک آدرس ایمیل ایجاد کنید و با استفاده از این امکانات در فضای مجازی حاضر شوید. برای شروع میتوانید پروژههای اولیه را با نام خود انجام دهید. به مرور زمان و با شناخته شدن شما به عنوان یک گرافیست فریلنسر میتوانید نام تجاری خود را تغییر دهید.
حضور در شبکه های اجتماعی
شما باید به کمک ایجاد وبسایت، استفاده از وبسایتهای مرتبط با کسب و کارتان و شبکههای اجتماعی خود را به عنوان یک فریلنسر گرافیست به دیگران معرفی کنید. حضور شما در فضای مجازی باعث میشه تا کارفرما هایی که به دنبال نیروی فریلنسر هستند در جستجوهای خود شما را ببینند. به علاوه شما با ایجاد پایگاه در فضای مجازی یک راه ارتباطی میان خود و سایرین ایجاد میکنید. به یاد داشته باشید که در هر بخش حتما بر روی آمادگی خود برای انجام پروژهها و در یافت آن در سایت انجام پروژه نیز میتوانید با کلیک کردن پروژه برون سپاری کنید.
تعیین اهداف
برای اینکه یک گرافیست فریلنسر باشید باید برنامه مشخصی را تعیین کنید و به آن پایبند بمانید.
اگر قصد دارید این شغل را به عنوان یک کار پارهوقت دنبال کنید نیازی نیست برنامه کامل شغلی برای خود در نظر بگیرید. اما باید به میزان درآمد و هزینههای خود توجه کنید و حساب شده عمل کنید. به یاد داشته باشید که به عنوان یک گرافیست بسیاری از هزینهها برای کار شما مخفی هستند . برای مثال استهلاک سیستمی که با آن کار میکنید یکی از این هزینههاست. از محاسبهی این هزینهها غافل نشوید.
در نهایت اگر قصد دارید به عنوان یک شغل تمام وقت به کسب و کار فریلنسری خود نگاه کنید . یک برنامه جامع شغلی تهیه کنید. در این برنامه ساعات کاری، میزان درآمد و نرمافزارها و ابزار مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. برای ارزیابی میزان موفقیت خود اهداف قابل اندازگیری مشخص کنید.در این میتوانید با انتخاب بهترین مشاور بازاریابی دیجیتال یعنی بومران تماس بگیرید.
جذب مشتری
در این مرحله کار خود را با گرفتن پروژه های کوچک شروع کنید. با کارفرماهای مختلف جلسه بگذارید و سعی کنید اونها را برای سپردن پروژه به شما مجاب کنید. انتظر نداشته باشید که از ابتدای کاری عالی عمل کنید. در این مرحله ممکن است نتئچوانید زمان مورد نیاز یک پروژه را به درستی تخمین بزنید و یا هزینهها را به درستی پیشبینی کنید. این خطاها برای شما تجربیات ارزشمندی را تولید میکنه که به مرور زمان از شما یک حرفهای میسازد.
گسترش دادن ارتباطات
حوزهی فعالیت خود را عنوان یک freelancer مشخص کنید و براساس آن موقعیتهای موجود را شناسایی کنید. داشتن ارتباط قوی برای رشد کسب و کار شما لازم و ضروری است. برای ایجاد یک شبکه کارآمد اشخاص، کسب و کارها ، منطقهی جغرافیایی و وبسایتهای مرتبط با زمینهی کاری خود را پیدا کنید. از همین موقعیتها مشتریان آیندهی شما شکل میگیرند. ارتباط خود را در این حوزهها تقویت و یک شبکهی کارآمد ایجاد کنید.