پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

آموزش سئو محتوا

bluesky 4 ماه پیش

آموزش سئو محتوا: نحوه تولید محتوای سئو شده

این چک لیست آموزش سئو محتوا به منظور بهینه سازی محتوای جدید و قدیمی طراحی شده و می‌تواند برای هر نوعی از محتوا به کار گرفته شود. سفارش تولید محتوامتنی  این مراحل طوری در نظر گرفته شده‌اند که اجرای آن‌ها برای تولید کنندگان محتوا آسان باشد و نیازی به آشنایی با روش‌های سئو ندارد. با هم این گام‌ها را مرور خواهیم کرد:

۱- انتخاب کلمات کلیدی مناسب

تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی چند مرحله‌ای است که باید برای تهیه لیست کلمات و عباراتی که برای شما مهم است انجام شود. این لیست در واقع شامل کلماتی است که کسب رتبه در آنها در گوگل منجر به افزایش بازدید و افزایش فروش سایت شما خواهد شد.

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سنگ بنای یک استراتژی سئوی محتوای موفق است. پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی، لیستی از کلمات خواهید داشت که مخاطبان مورد نظر شما در حال جستجوی آن‌ها هستند و کسب رتبه در آن‌ها برای شما مهم است. به دست آوردن این لیست کلمات یک دید کلی از ساختار محتوایی سایت به شما خواهد داد.

۲- استخراج سوالات متداول مخاطبان

اولویت اصلی موتور جستجو برقراری ارتباط بین کاربران با محتوای مفید است. به همین دلیل گوگل همواره در حال اضافه کردن امکانات و المان‌های جدید به صفحه نتایج جستجو است. یکی از این المان‌ها که البته هنوز در زبان فارسی فعال نشده است People Also Asked است که به اختصار به آن PAA می‌گویند.

بررسی این قسمت در زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد سوالات اضافی که مردم درباره یک موضوع دارند را استخراج کنید و محتوایی تولید کنید که پاسخگوی همه این سوالات باشد. ابزارهایی نظیر AlsoAsked و KeywordsPeopleUse به شما در استخراج پرسش‌های مهم مخاطبان درباره موضوع کمک می‌کند.

۳- شناسایی و دسته‌بندی محتوا بر اساس نیت کاربر

نیت کاربر از جستجو (Search Intent)، هدفی است که کاربر با جستجو کردن می‌خواهد به آن دست یابد. آیا هدف کاربر از جستجو کسب اطلاعات و آموزش است یا خرید محصول؟ به طور کلی نیت کاربران در جستجوهای مختلف در گوگل را در چهار دسته می‌توان دسته بندی کرد:

  • نیت مسیریابی: هدف دسترسی به یک سایت است اما به جای وارد کردن آدرس سایت، عنوان آن را جستجو می‌کنند. بعنوان مثال: سایت ورزش ۳، کارگزاری آگاه، ورود به سایت بیمه تامین اجتماعی، فیس بوک
  • نیت اطلاعاتی: کاربر به دنبال کسب اطلاعات و پاسخ سوال خود درباره یک موضوع خاص است. به عنوان مثال: انواع باطری ماشین، نحوه رست کردن قهوه، تنظیم فشار پکیج
  • نیت تجاری: کاربر قصد خرید یک محصول در آینده نزدیک را دارد و درحال تحقیق قبل از اقدام به خرید است. به عنوان مثال: قیمت جارو برقی، خرید چادر کوهنوردی، لیست قیمت لپ تاپ
  • نیت خرید: کاربر به طور قطع قصد خرید یک محصول را دارد و آماده انجام خرید است. به عنوان مثال: خرید گوشی موبایل انلاین، فروشگاه اینترنتی لپ تاپ
  • گوگل با تحلیل کلمات کلیدی وارد شده در موتور جستجو، صفحات مناسب برای نیت کاربر را شناسایی کرده و نتایج را نمایش می‌دهد. به همین دلیل اگر برای کلمه کلیدی مد نظر شما (مثلا خرید موبایل)، صفحات فروشگاهی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند، تولید یک مقاله طولانی درباره خرید موبایل و انتشار آن در وبلاگ منطقی نیست. همیشه قبل از تصمیم به تولید محتوا، ماهیت صفحات موجود در صفحه نتایج جستجوی گوگل را بررسی کنید و سپس اقدام به ایجاد صفحات جدید در سایت کنید. از جدول زیر می‌توانید برای مطالب جدید سایت یا بروزرسانی مطالب قدیمی استفاده کنید.

۴- ایجاد اعتبار موضوعی (Topical Authority) در سایت

نحوه عملکرد گوگل در سال‌های اخیر تغییر کرده است و تمرکز از کلیدواژه‌ها به اعتبار موضوعی تغییر پیدا کرده است. برای کسب رتبه، نیاز دارید تا گوگل سایت شما را به موضوعات هدفتان ارتباط دهد. بهترین روش برای رسیدن به این هدف ایجاد کتابخانه‌های کوچک در سایت است که به آن خوشه‌ی موضوعی (topic cluster) می‌گویند.

۵- رقبایتان را از جنبه‌های مختلف آنالیز کنید

اکنون که صفحه بنیادی و موضوعات فرعی بدست آمده، باید به بررسی و تحلیل رقبا بپردازید. برای این کار می‌توانید کلمه مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید. هدف این است که صفحات و مطالب موجود در صفحه اول گوگل را از لحاظ تعداد کلمات، کیفیت محتوا، میزان پوشش موضوع، اعتبار، شفافیت و ضریب حل مشکلات موجود مورد سنجش قرار دهیم. سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • در حال حاضر چه سایتی رتبه اول را در کلیدواژه مورد نظر دارد؟
  • دلیل اول بودن این سایت‌ها در آن موضوع چیست؟
  • این سایت‌ها مخاطبانشان را چگونه خطاب می‌کنند؟
  • مقالات موجود تا چه حد قابل خواندن هستند؟
  • کاربران چگونه در این سایت‌ها مسیرشان را می‌یابند؟
  • برای بهتر شدن محتوای خودم نسبت به رقبای موجود در صفحه اول گوگل چه کار می‌توانم بکنم؟
  • چه اطلاعاتی در این مقالات مد نظر کاربر هست ولی به آن اشاره نشده است؟

۶- بهینه سازی برچسب عنوان صفحه (title tag)

از برچسب‌های عنوان (title tags) برای تعیین عنوانی که در صفحات نتایج جستجو برای محتوای شما نمایش داده می‌شود استفاده می‌شود. همچنین برچسب عنوان صفحه در تب‌های مرورگرهای اینترنتی نظیر کروم و Edge هم نمایش داده می‌شوند. بهینه سازی اصولی برچسب عنوان صفحه و متادیسکریپشن باعث بهبود نرخ کلیک و تجربه کاربری می‌‍شود. چند نکته برای بهینه سازی برچسب عنوان یا تایتل تگ:

  • اطمینان حاصل کنید هر صفحه دارای برچسب عنوان یکتاست و کلمه کلیدی اصلی در آن گنجانده شده است.
  • برچسب عنوان صفحه باید تا جای ممکن محتوای موجود را معرفی کند تا کاربران برای کلیک روی آن ترغیب شوند.
  • برچسب عنوان باید کمتر از ۵۵ الی ۶۰ کاراکتر باشد چرا که گوگل برچسب‌های عنوان طولانی‌تر را کوتاه می‌کند.
  • برچسب عنوان باید دقیقا محتوای صفحه را توصیف کند و نیت کاربر را برآورده سازد. کاربران در صورت عدم پاسخگویی انتظارشان به سرعت صفحه را ترک خواهند کرد.
0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا

آخرین پست های من
چگونه از دوره سئو رایگان کسب درآمد کنیم؟ 3 ماه پیش آموزش سئو 3 ماه پیش ریدایرکت و انواع آن 3 ماه پیش ریدایرکت ۴۱۰ 3 ماه پیش