برای اصول تولید محتوا در اصول سئو در تولید محتوا باید به شما بگوئیم که این روزها دیگر هیچ کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ نمی تواند بدون اینکه بدانید تولید محتوا چیست، روشهای نوین بازاریابی کار خودش را پیش ببرد. سفارش تولید محتوامتنی در این مطلب به چیستی تولید محتوا فارسی، اینستاگرام، سایت، انگلیسی، فریلنسری، شرکتی و… آشنا خواهید شد. فقط به این دقت داشته باشید که این مطلب به صورت طبقه بندی شده برای درک دقیق شما از محتوا تهیه شده است و هر پاراگراف آن یک تکنیک دقیق در دنیای تولید محتوا است، پس به جد به شما توصیه میکنیم که این مطلب را به خوبی مطالعه کنید و درک درستی از انواع محتوا بدست بیاورید و تک تک آن ها را روی سایت خود پیاده سازی کنید، مطمئن باشید جوابهای طوفانی به شما داده و کسب و کار شما را متحول می کند. البته لازم به ذکر است که تولید محتوای فارسی ۱.۸ درصد از کل محتوای اینترنت را تشکیل میدهد. به خوبی میدانیم که امروزه سئو بیشتر بر پایه محتوا بنا شدهاست. به همین دلیل هر سایتی برای بهبود عملکرد و افزایش رتبهاش در موتورهای جستوجو به تولید محتوا، به خصوص تولید محتوای فارسی نیاز دارد. به همین دلیل محتوا نویسان و بلاگ نویسان باتجربه براساس اصول و استانداردهای سئو تکنیکهایی را با توجه به کلمات کلیدی فارسی موجود در موتور های جستوجو وهمچنین مورد نیاز دنیای وب فارسی پیاده می کنند تا سایت ها به ده رتبه برتر گوگل (همان صفحه اول گوگل) در هر کلمه کلیدی مد نظر خود برسند.
تولید محتوای اصولی فارسی همان چیزی است که بیشتر از هر چیزی شما در سایت خود با آن روبرو هستید و اگر طبق برنامه و تقویم محتوای فارسی خود پیش بروید به طور قطع یکی از اصلیترین قطبهای کسب و کار خود تبدیل میشود. به مرور و رفته رفته سایت شما هم در رسته پیشرفته ترین سایت های حوزه کاری خود قرار گرفته و گوگل راه را برای سایت شما باز خواهد کرد. البته این نیز حائز اهمیت است که به شما بگوئیم که تولید محتوا برای سایت شامل ویدئوها، عکس ها، متون و حتی موسیقی هایی است که یک کارشناس تولید محتوا در سایت خود قرار میدهد. میدانیم که تولید محتوای متنی از ارزش بالاتری در گوگل برای رتبه گیری برخوردار است و در سئو سایت نقش موثرتری دارد. اما نکتهی شایان ذکر این است که محتوا نباید صرفا برای رتبه گرفتن درگوگل نوشته شود و باید محتوایی باشد که نیاز کاربر را به وضوح و سادگی رفع نماید. به همین دلیل تولید محتوای متنی برای سایت در گوگل، اهمیت و ارزش بالاتر و بیشتری نسبت به سایر محتواها (عکس و فیلم) دارد. در عصر اینترنت، تولید محتوا هسته اصلی هر استراتژی بازاریابی خوب است. آیا می خواهید یک کمپین تبلیغاتی را اجرا کنید؟ نمره سئو و رتبه گوگل خود را افزایش دهید؟ آیا از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید؟ بنابراین هیچ راهی ندارید، جز اینکه باید محتواهایی با کیفیت مقبولی ایجاد کنید. البته به شما می بایست در باره تولید محتوا بگوئیم که محتوای آنلاین اشکال مختلفی دارد، از جستجوی مطلوب پست های وبلاگ، اطلاعات مربوط به شرکت و توضیحات محصول در وب سایت گرفته تا خبرنامه ها، پست های رسانه های اجتماعی، انتشارات مطبوعاتی و تبلیغات و … را دربر می گیرد.
واقعیت موضوع این است که اگر می خواهید به صورت آنلاین فعالیت هدفمند و موفقی داشته باشید، باید محتوای با کیفیتی مداوم و متناسب با مخاطبان خود تولید کنید، که این کار فرصتی برای ایجاد اعتماد مشتری و فروش محصولات شما را ایجاد می کند. این روز ها روش های کسب درآمد به شدت تغییر کرده است. در حال حاضر کسب و کارهای قدیمی به خوبی فهمیده اند که برای بقا و افزایش درآمدشان باید به فکر ایده های نو و استفاده از تکنولوژی باشند. اگر کلمه SEO تا به حال به گوش شما خورده، پس احتمالا باید بدانید که نقش کلمات کلیدی برای افزایش رتبه بندی جستجوی وب سایت شما در موتورهای جستجو چه میزان اهمیت دارد.هر کسب و کاری برای ارتباط با مخاطبان خود باید دائما در حال تولید محتوای مرتبط و در سطح بالا و با کیفیتی باشد که این کار را می تواند با اشتراک تصاویری در رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ، پادکست و حتی اشتراک فیلم انجام دهد. البته تولید محتوای مناسب دارای اصول و روش هایی است که با استفاده از آنها می توانید یک محتوای عالی و مناسب کسب و کار خود را تولید کنید. فرآیند تولید محتوا می تواند زمانبر و چالش برانگیز باشد. با استفاده از اصول تولید محتوا می توانید این فرایند را بهتر و کامل تر به نتیجه برسانید. برای اشاره به اصول تولید محتوا باید به شما بگوئیم که یک محتوای عالی و با ارزش را می توان از تیتر آن شناخت هرچه که تیتر محتوا بهتر و مناسب تر باشد و خوب تر شروع شود بهتر می تواند در امر جذب مخاطب عمل کند. اولین چیزی که در محتوا مورد توجه کاربر قرار می گیرد تیتر محتوا است که یکی از مهم ترین بخش ها در اصول تولید محتوا می باشد.
البته می بایست به شما بگوئیم که یکی دیگر از موارد مهم در اصول تولید محتوا پاراگراف اول در تولید محتوا است. پاراگراف اول در تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پاراگراف اول بتواند مخاطب را به خوب جذب کند می توان امیدوار بود که کاربر و مخاطب تا انتهای محتوا آن را مطالعه کند. هدف اصلی و نهایی تولید محتوا را باید به صورت خلاصه در پاراگراف اول قرار داد. شما باید در پاراگراف اول نکته های اساسی تولید محتوا را به کاربران باید منتقل کنید. ادامه متن شامل اثبات، توضیحات و راه حل ها خواهد بود که کاربر باید آن ها را مطالعه کند. البته یکی از بخش های مهم در اصول تولید محتوا این است که اطلاعات و موارد مورد نیاز که قرار است در محتوا قرار گیرد به صورت مرتب و دسته بندی در اصول محتوا درج شود. در ابتدای محتوا باید ایده و موضوع اصلی اعلام شود. سپس شما باید نکات و ترفند ها و گزارش ها و اثبات ها را در محتوا به صورت مرتب و منظم قرار دهید تا کاربر با مطالعه آن ها بتواند به حقایق اثبات ها و نکات پی ببرد. البته برای رعایت اصول محتوا می بایست به لینک دهی به منابع مرتبط نیز اشاره کرد. فرآیند تولید محتوا فقط این نیست که شما اقدام به تولید محتوای متنی نمایید و شما باید برای متن ها و اثبات ها و قواعد خود منابع مناسب را قرار دهید. انکار با لینک دهی مناسب به منابع اصلی و مرتبط انجام می شود در صورتی که محتوای شما توسط یک محتوای خارجی بوده و به صورت ترجمه می باشد شما باید به محتوای اصلی و منبع اصلی نیز لینک دهی نمایید.
استفاده از لینک های خارجی معتبر باعث بهبود کیفیت محتوای شما خواهد بود. البته طول مناسب محتوا نیز یکی دیگر از اصول تولید محتوا می باشد که در این باره می بایست به شما بگوئیم که فرآیند تولید محتوا باید بر اساس اصول تولید محتوا پیش برود. در این بین نکته مهمی که وجود دارد طول مناسب محتوا می باشد. محتوای های کوتاه عموما توانایی جذب مخاطب را نخواهند داشت و در عین حال محتواهای طولانی نیز باعث خسته شدن کاربر می شوند. یک محتوای مناسب بر اساس اصول تولید محتوا باید بین ۹۰۰ الی ۱۶۰۰ کلمه باشد. زمان مناسب برای تولید محتوا باید چیزی بین ۳ الی ۵ دقیقه باشد و اگر محتوا را بتوان در ۳ دقیقه خواند یک محتوای خوب من سال است. این نیز حائز اهمیت است که یکی از مهم ترین اصول تولید محتوا استفاده از تصاویر در محتوا است. نوشتن محتوا بدون استفاده از تصاویر باعث میشود که کاربر تنها با صفحاتی پر از کلمات روبرو شود. این کار باعث میشود که کاربر خیلی سریع خسته شده و دست از ادامه مطالعه محتوا بردارد. به همین دلیل باید به صورت مناسب از تصاویر در محتوا استفاده شود. به ازای هر ۳۰۰ الی ۴۵۰ کلمه می توان از یک تصویر استفاده کرد. یکی دیگر از موارد اصول تولید محتوا این است که نوشته ها و مطالب خوانا بوده و کاربران در هنگام خواندن آنها دچار سردرگمی نشوند. استفاده مناسب از پاراگراف ها و جملات کوتاه باعث میشود که متن سایت ها به خوبی خوانا بوده و کاربران با مطالعه آن ها خسته نشوند.
استفاده از پاراگراف های کوتاه و جملات کوتاه به همراه استفاده از لیست های شماره دار و بولت دار در جایگاه های مناسب باعث می شود نوشته ها خوانا تر و بهتر شوند. استفاده مناسب از عنوان ها و تیتر های H۱, H۲, H۳, H۴ در محتوا ها امری ضروری است. با استفاده از موارد بالا شما می توانید یک محتوا مناسب و کاربردی را تولید کنید. اصول تولید محتوا به شما کمک می کند که محتوای خود را بر اساس نیازها و علایق کاربران بنویسید. استفاده از اصول تولید محتوا به شما کمک میکند که محتوای خود را بر اساس اصول و استاندارد های سئو تولید کنید. البته باید به شما بگوئیم که استفاده از اصول و استاندارد های سئو در فرایند تولید محتوا به محتوای شما کمک می کند که در نتایج جستوجوی های گوگل به کاربران نشان داده شود. در نتیجه رتبه سایت شما در نتایج بهبود پیدا کرده و کاربران بیشتری وارد سایت شما خواهند شد. تمام موارد و اصول و استاندارد های در تولید محتوا برای این منظور است که کتاربران و مخاطبین سایت ها با مطالعه محتوای سایت شما جذب سایت شما شده و نسبت به خرید و یا استفاده از کالا و یا خدمات شما ترغیب شوند. اصول تولید محتوا به شما کمک می کند که فرآیند تولید محتوا خود را به صورت سیستماتیک پیش ببرید.
این کار باعث می شود که محتوای تولید شده توسط شما برای کاربران مفید باشد و کاربران با مطالعه محتوای شما این حس را داشته باشند که به دانش و اطلاعات آن ها اضافه شده است. این نیز حائز اهمیت است که در تولید محتوا همواره باید قالب و اصول تولید محتوا را رعایت کنید با این کار شما می توانید به راحتی کاربران زیادی را جذب سایت خود کنید. این افزایش کاربران باعث می شود که سایت شما در بین موتور های جستجو معتبرتر شود و در نتایج جستوجو ها در رتبه های بالاتری قرار گیرد و در نتیجه تعداد بازدید ها از سایت شما بالاتر خواهد رفت. سایت شما چه تجاری باشد، یا شخصی و یا آموزشی مهم ترین هدف آن جذب مخاطب کاربر است که با استفاده از اصول تولید محتوا و فرایند تولید محتوای مناسب این امر به راحتی امکان پذیر است.