پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

فریلنسر تولید محتوا

bani_babak 3 سال پیش

حرفه‌ی تولید محتوا معمولا به عنوان یک کار پاره وقت و آسان شناخته می‌شود. اما جالب است بدانید که این حرفه می‌تواند به عنوان یک شغل اصلی و تخصصی مورد توجه قرار گیرد. برای اینکه در این حرفه موفق باشید باید مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید، زیاد بنویسید و در مورد موضوعات مختلف اطلاعات کسب کنید. فریلنسر تولید کننده محتوا نسبت به سایر مدل‌های این کسب و کار مزایایی دارد.

در ادامه با بومران همراه باشید.

 

برای شغل فریلنسر محتوا  چه باید کرد؟

جدا از مهارت‌های نوشتاری و ارتباطی  برای موفقیت در کسب و کار تولید محتوا باید سریع باشید. باید موقعیت‌های موجود را دائما رصد کنید و برای بدست آوردن آنها سریعا وارد عمل شوید.

پس از بستن قرارداد پیش از شروع کار، با کارفرما صحبت کنید. شما باید دقیقا بدانید که کارفرما از شما چه می‌خواهد. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا بدون اتلاف وقت سراغ مطلب مورد نظر آنها بروید. به این ترتیب تعداد پروژه‌هایی که در یک زمان مشخص انجام می‌دهید افزایش می‌یابد. در بسیاری از موارد کارفرماها دقیقا نیاز خود را نمی‌دانند. این شما هستید که با پرسیدن سوالات مناسب نیاز اصلی آنها را استخراج می‌کنید. این هنر شما باعث جلب رصایت مشتریان و افزایش موقعیت‌های کاری برای شما می‌شود تا افراد بیشتری تمایل به همکاری با شما داشته باشند و کسب وکار شما با پیشنهادات شگفت انگیزی مواجه شود. در سایت فریلنسری دورکار میتوانید پروژه تولید محتوا انجام دهید..

شناخت مخاطب

منظور از مخاطبان هدف افرادی هستند که کارفرما تمایل دارد محتوای تولیدی توسط شما را بخوانند. از کارفرما بخواهید مخاطبان هدف خود را برای شما توصیف کند. اطلاعاتی از قبیل سن، جنسیت، محل زندگی، میزان درآمد، تحصیلات و علاقه مندی‌ها به شما کمک می‌کند تا محتوایی متناسب با مخاطبان تولید کنید. اگر کارفرما نتوانست اطلاعات مشخصی را در این زمینه به شما ارائه دهد ، از او بخواهید اطلاعاتی بازدید کنندگان وب‌سایت خود را در اختیار شما قرار دهد.

دانستن اطلاعات مخاطب در داستان پردازی شما برای محتوا بسیار تاثیرگذار است.برای

 

جایگاه کارفرما حوزه‌ی کاری.

برای مثال فرض کنید برای معرفی محصولات  یک تولید کننده پوشاک باید محتوا  بنویسید. برای اینکه محتوای شما متناسب با نظر کارفرما باشد باید به نکات زیر توجه کنید:

  • قیمت محصولات درچه رنجی قرار دارد؟ (گران یا ارزان)
  • چقدر از این محصول تولید شده؟
  • آیا برای سایزهای خاص مثلا افراد بلند قد یا سایز بزرگ این محصول تولید شده است؟ در سایت انجام پروژه میتوانید فریلنسر باشید. برای شروع کلیک کنید.

 

جستجو زبان برند

زبان یک برند یعنی زبانی که در تبلیغات و محتواهای تولید شده در این برند به کاربرده می‌شود. برای مثال زبان محاوره، رسمی، طنز و یا حرفه‌ای، حالات مختلفی است که یک برند می‌تواند از آن استفاده کند.

برای اینکه از زبان برند کارفرمای خود را بدانید به وب سایت آنها مراجعه کنید. به علاوه برای اطمینان می‌توانید از کارفرما بخواهید که چند لینک مورد نظر خود را برای شما بفرستد تا زبان برند آنها را از آن استخراج کنید. از مشاور بازاریابی دیجیتال نیز میتوانید بهره شوید.

  تاثیر محتوا بر مخاطب

اگر برای بخش بازاریابی یا فروش یک شرکت محتوا تولید می‌کنید باید بدانید محتوای شما قرار است در کدام بخش از فرآیندِ حضور مشتری نمایش داده شود. برای مثال محتوای شما در بلاگ وب‌سایت و به منظور پاسخگویی به سوالات مشتریانی که برای اولین بار با موضوع این کسب و کار روبه‌رو شده‌اند نوشته می‌شود. یا قرار است در صفحه‌ی فرود (landing page) نمایش داده شود و مشتری بالقوه را به خریدار تبدیل کند.

.

- هدف از تولید محتوا

شما باید هدف کارفرما را از تولید محتوا بدانید و تلاش کنید محتوای تولیدی توسط شما در رسیدن به این هدف تاثیر گذار باشد. برای مثال کارفرما این محتوا را برای سئوی وب‌سایت، تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار و یا شناساندن برند خود تولید می‌کند.

اولویت کارفرما برای سبک متن

مشخص کنید که متن شما برای اول شخص، دوم شخص و یا سوم شخص نوشته می‌شود. اگرچه این نکته بسیار جزئی به نظر می‌رسد اما اصلاح آن در متن می‌تواند بسیار خسته کننده باشد.

به علاوه بد نیست بدانید که کمپانی مورد نظر چطور از نام برند خود یاد می‌کند

رفع نیاز مخاطب

باید بدانید محتوای شما قرار است در پاسخ به چه سوالاتی نمایش داده شود. افراد برای اهداف گوناگونی از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. بطور کلی آنها برای اینکه به جایی بروند، جیزی بخرن، کاری انجام دهند و یا چیزی بدانند جستجو می‌کنند. محتوای شما قرار است در پاسخ به کدامیک از این چهاردسته نمایش داده شود.

زمان پروژه

تعیین زمان تحویل نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. برای جلب رضایت کارفرما و رعایت اخلاق حرفه‌ای حتما برای تک تک بخش‌های پروژه با موافقت دو طرف زمان مشخصی را تعیین کنید و به آنن پایبند بمانید.

.

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید