منظور از هدف قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات این است که برای هر کلمه کلیدی و شاید چند کلمه کلیدی، یک صفحه را انتخاب کنیم.
چرا خوشه سازی کلمات کلیدی مهم است
ساختن خوشههای موضوعی (Topic cluster) یکی از پیشرفتهترین ایدهها است. چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم از مزایای این ایده این است که به طور همزمان میتوانید روی کلمات کلیدی کوتاه، متوسط و طولانی کار کنید و سایتتان را روی یک موضوع مطرح کنید.
نحوه استفاده از این ایده بسیار ساده است. در بالای شاخه، یک کلمه کلیدی مهم و اصلی (همان کلماتی که در ارزشگذاری انتخاب شدند) که قابلیت جذب ترافیک بالایی را دارد قرار میگیرد.
در ردیف دوم، کلمات کلیدی متوسط و در ردیف سوم کلمات کلیدی طولانی قرار میگیرد. هر صفحه باید به صفحه بالایی خود در شاخه لینک باشد.
هدفگذاری کلمات کلیدی متوسط
در سادهترین حالت؛ بهتر است صفحاتی که برای کلمات کلیدی متوسط هدفگذاری میکنید صفحات آرشیو سایتتان باشد؛ مانند صفحات دستهبندی مقالات یا محصولات و یا مقالات جامع.
هدفگذاری کلمات کلیدی طولانی
برای کلمات کلیدی طولانی تر هم صفحات محصول یا مقاله را هدفگذاری کنید.
هدفگذاری کلمه کلیدی روی صفحه اصلی
بهتر است کلمه کلیدی اصلی سایت و یا فعالیت اصلی سایت را روی صفحه اصلی سایتتان هدفگذاری کنید.
نکته مهم: در هر صفحه باید به صفحه بالا دستی خود در شاخه لینک داده شود.
چطور صفحات به هم مرتبط شوند؟
سرشاخهها به صفحات زیر شاخه خودشان لینک میدهند و از تمام صفحات زیر شاخه به صفحه سرشاخه لینک داده میشود.
نکته بسیار مهم این است که صفحات موجود در یک شاخه باید کاملا مربوط به یک موضوع باشد.
مثلا یک شاخه برای کلمه کلیدی ایمیل مارکتینگ درست می کنید و یک شاخه برای کلمه تبلیغات اینترنتی، سپس صفحات زیرین را طبق توضیحاتی که داده شد به هم لینک میدهید.
کدام صفحه زودتر در گوگل رتبه میگیرد؟
اگر محتوای عالی و مناسب با هدف کاربران سایت درست کنیم، صفحاتی که برای کلمات کلیدی کم رقابت ساخته شدهاند زودتر رتبه میگیرند.
اگر تازهکار هستید و تجربهای در سئو و بهینهسازی سایت ندارید شاید بعد از مدتی ناامید شوید و بگویید چرا در این کلمه کلیدی رتبه نمیگیرم؟
باید صبر و سماجت داشته باشید و از تولید محتوای عالی و کاربر پسند خسته نشوید.
چگونه هدفگذاری را انجام دهیم؟
از آنجایی که در هنگام هدفگذاری؛ باید تمام کلمات کلیدی را پشت سر هم و طبق اصول هدفگذاری کنیم تا کیورد کنیبالیزیشن بوجود نیاید؛ این کار را هم با ابزار سئو کبوتر انجام میدهیم.
بدون ابزار کبوتر و با فایل اکسل؛ این کار دیوانهکننده است.
وقتی روی هر کدام از کلمات کلیدی کلیک میکنیم؛ میتوانیم اطلاعات مربوط به صفحهای که میخواهیم درست کنیم را وارد کنیم.
همچنین میتوانیم دستهها و زیر دستهها را نیز در این بخش درست کنیم و سپس لینکسازی داخلی که باید انجام گیرد نیز تعیین کنیم.
ساخت تقویم محتوا
گام بعدی و پایانی ما؛ ساخت تقویم محتوایی حرفهای و مبتنی بر اصول سئو و بازاریابی محتوا است. تقویم محتوایی برنامه تولید محتوا و ساخت صفحات سایت؛ طبق استراتژی است که تدوین کردهایم.
با استفاده از ابزار سئو کبوتر؛ میتوانیم؛ خیلی سریع تقویم محتوایی خود را درست کنیم.
ساخت تقویم محتوا در صفحه لیست ابزار سئو کبوتر انجام میشود. در صفحه لیست، ابزارهای متنوعی وجود دارد که میتوانید دقیقا و بر طبق خوشهها و دستهبندیهایتان صفحات را لیست کنید.
در پروسه ساخت تقویم محتوا؛ زمان انتشار محتواها را به ترتیب مشخص میکنیم. برای هر صفحهای که میخواهیم در صف انتشار قرار دهیم باید اطلاعات کامل را نوشته باشیم.
سایت بزرگی دارید با نویسندههای زیاد؟
اگر سایتتان بزرگ است و برای تولید محتوا نویسندههای زیادی دارید؛ میتوانید در ابزار سئو کبوتر؛ دقیقا مشخص کنید هر محتوا باید توسط کدام نویسنده نوشته شود.
قبل از آن باید نویسندگان را به ابزار سئو کبوتر اضافه کنید که بسیار راحت است و کافی است روی نامتان در گوشه بالا، سمت راست کلیک کنید و سپس روی لینک مدیریت حساب کاربری کلیک کنید.