کلمات کلیدی طولانی چیست رتبه گرفتن در نتایج جستجوی گوگل بیش از هر چیزی به تیزهوشی برای در پیش گرفتن استراتژیهای درست نیاز دارد. از مرحله تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا تحلیل رقبا و تولید محتوا باید بتوانید بهترین استراتژی را که مناسب شماست، تشخیص دهید و از آن استفاده کنید. به خصوص در زمان تحقیق کلمات وقتی استراتژی سئوی سایت را طراحی میکنید، انتخاب کلمات کلیدی هدف بسیار اهمیت دارد.کلمات کلیدی طولانی عبارتهایی هستند که ماهانه دفعات کمی جستجو میشوند اما نرخ تبدیل بالا برای صفحات خود ایجاد میکنند. این عبارتها خاصتر از موضوع کلی خود هستند و به همین دلیل معمولاً خیلی کم جستجو میشوند، اما افرادی که این عبارتها را جستجو میکنند، بیشتر به دنبال اطلاعات هستند. در نتیجه احتمال کلیک آنها روی نتایج جستجو بیشتر است. برای مثال عبارت مدیتیشن یک موضوع کلی است که ماهانه جستجوی زیادی را به خود اختصاص میدهد، اما عبارت «آیا مدیتیشن انسان را باهوشتر میکند؟» جزو کلمات کلیدی طولانی است که خیلی کمتر جستجو میشود.
تاثیر کلمات کلیدی طولانی در سئو
هرچند کلمات کلیدی طولانی حجم جستجوی کمی دارند، اما در عوض احتمال کلیک کاربران روی نتایج جستجو خیلی بیشتر است. علاوه بر این مزیتهای دیگری هم این کلمات دارند که استفاده از آنها را در استراتژی محتوایی سئو ضروری کرده است. در این بخش مزیت این کلمات در سئو سایت را بررسی میکنیم:
کلمات کلیدی طولانی رقابت کمتری دارند
کلمات کلیدی طولانی همانطور که کمتر جستجو میشوند، کمتر هم بر سر آنها رقابت وجود دارد؛ این فرصتی است برای سایتهایی که تازه فعالیتهای سئوی خود را شروع کردهاند. تصور کنید میخواهید در حوزه رمزارزها پست بلاگ بنویسید. اگر بخواهید پست خود را برای رتبه گرفتن در کلمه کلیدی «بیت کوین» بهینهسازی کنید، شانس چندانی برای رتبه گرفتن نخواهید داشت، حداقل به این زودیها این شانس را نخواهید داشت. چرا که سایتهای زیادی بر سر رتبه گرفتن در این کلمه کلیدی در حال رقابت هستند، سایتهایی که مدتها است در حال کار روی سئوی خود هستند و سرمایهگذاری زیادی روی کلمه بیت کوین انجام دادهاند.
اما اگر به سراغ کلمات کلیدی طولانی حول موضوع بیت کوین و رمزارزها بروید، شانس رتبه گرفتنتان زیاد میشود. برای مثال عبارتهایی مثل «چگونه در باینانس بیت کوین بخریم» رقابت کمتری دارند و سایتهای تازه کار راحتتر میتوانند روی آنها رتبههای بالا را بست آورند.تولید محتوای کلمات کلیدی طولانی سادهتر است
همین الان به صفحه جستجوی گوگل بروید و دو عبارت «بیت کوین چیست» و «چگونه در باینانس بیت کوین بخریم» را جستجو کنید. خواهید دید صفحاتی که برای عبارت «بیت کوین چیست» رتبه گرفتهاند، محتوای خیلی بیشتری نسبت به عبارتهای دیگر دارند. اساسا موضوعات کلی نیاز به محتواهای طولانیتر و جامعتری دارند چراکه موضوعات زیادی حول آنها وجود دارد که کاربران میخواهند بدانند. در صورتی که به این موضوعات فرعی بیتوجهی کنید، احتمالا رتبه خوبی هم به دست نیاورید.
اما در مورد کلمات کلیدی طولانی شما با یک موضوع مشخص مواجه هستید که پاسخ دقیق و روشنی دارد، تولید محتوا برای چنین موضوعاتی حد و حدود مشخصی دارد و نیاز به پوشش موضوعات فرعی ندارد. علاوه بر این کلمات کلیدی طولانی مختلفی وجود دارند که محتوای آنها بسیار شبیه به هم است. مثلاً میتوان گفت 80 درصد محتوای مقاله «چگونه در باینانس بیت کوین بخریم» با محتوای مقاله «چگونه در کوکوین بیت کوین بخریم» یکسان خواهد بود. بنابراین میتوانید در مدت زمان کمی تعداد زیادی محتوا تولید کنید که میتوانند کلمات کلیدی طولانی مختلفی را هدف بگیرند.
کلمات کلیدی طولانی زیادی وجود دارد
میزان جستجوی ماهانه کلمات کلیدی طولانی خیلی زیاد نیست، بنابراین شاید هر کلمه کلیدی طولانی نتواند ترافیک قابل توجهی برای سایت شما ایجاد کنند؛ اما در عوض برای هر حوزه کاری، تعداد زیادی از این عبارتها وجود دارد که میتوانید روی آنها سرمایهگذاری کنید. با زیاد شدن این کلمات هدف و رتبه گرفتن در آنها، در مجموع میتوانید کاربران زیادی را به سایت خود جذب کنید.