پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

مزایای کلمه کلیدی طولانی برای سئو

bluesky 5 ماه پیش

کلمه کلیدی طولانی مزایای زیادی برای بهبود سئو سایت دارد که از جمله این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد جستجوی کمتر توسط کاربران
  • رقابت کمتر و ساده تر بودن کسب رتبه در موتورهای جستجو
  • هزینه کمتر برای کسب رتبه در موتورهای جستجو
  • نرخ تبدیل بالاتر

کلمات کلیدی طولانی چیست در ادامه این بخش در مورد هریک از موارد بالا به سورت مجزا صحبت میکنیم.

 تعداد جستجوی کمتر توسط کاربران

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی بلند به نسبت یک کلمه کلیدی کوتاه کمتر است در نگاه اول شاید این ویژگی یک نکته منفی برای این نوع عبارات باشد زیرا تعداد کمتری از کاربران آن را جستجو میکنند ولی این همه واقعیت نیست. لانگ تیل کیورد با وجود این که تعداد جستجوی کمتری دارند ولی حدود 99 درصد از کل عبارات جستجوی کاربران را شامل میشود بنابراین نقش مهمی در بهبود سئو دارند.

رقابت کمتر و ساده تر بودن کسب رتبه در موتورهای جستجو

اگر برای بهبود سئو سایت خود فقط روی کلمات کلیدی کوتاه و پررقابت تمرکز کنید و مثلا برای این نوع عبارات از رتبه 15 به رتبه 10 در گوگل برسید ولی روی کلمات کلیدی طولانی ، برای بهبود رتبه آنها کار نکنید احتمالا موفقیت چشمگیری در حوزه سئو سایت نصیب شما نخواهد شد.

برای مثال همان کسب وکار پوشاک که در بخشهای قبلی به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید برای این کسب وکار در عبارت “خرید لباس” قطعا رقابت سنگینی وجود دارد و رسیدن به رتبه بالا گوگل برای این عبارت سختتر است ولی برای عباراتی مثل “لباس مجلسی زنانه قرمز” که یک لانگ تیل کیورد است رقابت کمتری وجود دارد و رسیدن به رتبه بالا برای این کلمه کلیدی قطعا آسانتر خواهد بود و هزینه کمتری هم خواهد داشت. بنابراین همین کسب وکار میتواند با تمرکز روی چندین کلمه کلیدی بلند با رقابت کمتر ترافیک بیشتری را جذب سایت خود کند و فروش خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

هزینه کمتر برای کسب رتبه در موتورهای جستجو

کسب رتبه برای کلمات کلیدی بلند با توجه به اینکه این نوع عبارات رقابت کمتری دارند نیازمند صرف زمان و هزینه کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه است و شما میتوانید با ارتقا رتبه سایت خود برای یک کلمه کلیدی بلند ، خیلی سریع به سراغ عبارت دیگر بروید تا بتوانید کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید.

نرخ تبدیل بالاتر

کلمات کلیدی بلند با توجه به اینکه عبارات محدودتر و خاصی هستند قطعا به هدف و خواسته مخاطب نزیکتر خواهند بود و ترافیکی که از طریق آنها جذب سایت میشوند کیفیت بالاتری دارند در نتیجه نرخ تبدیل این نوع کلمات بالاتر از کلمه کلیدی کوتاه خواهد بود.

برای مثال کسب وکاری را در نظر بگیرید که در حوزه فروش آنلاین کفش فعالیت میکند اگر این کسب وکار روی عبارت رقابتی “کفش” تمرکز کند و به رتبه 1 گوگل برسد ممکن است ترافیک بالایی را جذب سایت خود کند و قطعا نرخ تبدیل آن خیلی بالا نخواهد بود ولی اگر همین کسب وکار روی یک کلمه کلیدی بلند مثل “کفش ورزشی سفید زنانه” کار کند ممکن است ترافیک کمتری نسبت به کیورد کوتاه کفش جذب کند ولی چون عبارت جستجو یک محصول با ویژگی مشخص است قطعا نرخ تبدیل ترافیکی که از این طریق جذب سایت میشود بالاتر خواهد بود.

نحوه کسب رتبه برای کلمات کلیدی بلند

در استفاده از کلمات کلیدی بلند باید به این نکته مهم توجه داشت که تولید تعداد زیادی محتوای بی کیفیت یا در اصطلاح thin content برای هر کلمه کلیدی بلند کار چندان مطلوبی نیست. برای کسب رتبه مناسب برای کلمات کلیدی بلند نیازمند تدوین و اجرای یک استراتژی سئو مناسب است که بخشی از آن میتواند شامل سئو صفحه محصولات و بخش دیگر شامل استراتژی محتوا باشد.

برای کسب رتبه مناسب برای کلمات کلیدی بلند میتوانید اقدامات زیر را دنبال کنید:

گام اول : شناسایی کلمات کلیدی طولانی

در اولین گام برای کسب رتبه باید کلمات کلیدی طولانی مطلوب کسب وکار خود را شناسایی کنید که برای هر مرحله از قیف خرید میتوان عبارات مختلفی را در نظر گرفت.

به طور کلی قیف خرید شامل سه مرحله زیر است:

  • اطلاع یا Awareness
  • توجه یا Consideration
  • ترجیح یا preference
  • خرید یا purchase

همانطور که گفتیم کاربران در هر مرحله از قیف خرید عبارات متفاوتی را برای رسیدن به خواسته خود جستجو میکنند. مثلا کاربری که به دنبال خرید کفش ورزشی بسکتبال است در مرحله اول یعنی مرحله اطلاع به دنبال کسب اطلاعات در مورد این موضوع خواهد بود و احتمالا عباراتی مثل “مناسبترین کفش برای ورزش بسکتبال” و یا “ویژگی های کفش مناسب برای بسکتبال” را جستجو خواهد کرد ولی همین کاربر در مرحله آخر قیف فروش یعنی مرحله خرید احتمالا عبارتی مثل “خرید کفش بسکتبال نایک مدل جردن” را جستجو میکند.

گام دوم : سازماندهی کلمات کلیدی بلند

بعد از شناسایی کلمات کلیدی طولانی باید هر یک از آنها را برای مخاطبین هدف خود تعریف و سازماندهی کنید به عنوان مثال مخاطب هدفی که عبارت “خرید کفش بسکتبال نایک مدل جردن” را جستجو میکند قطعا خواسته ها ، نیازها و اهداف متفاوتی با مخاطبی که عبارت “خرید کفش مناسب برای پیاده روی” جستجو میکند دارد.

گام سوم : تدوین استراتژی محتوایی مناسب

بعد از شناسایی کلمات کلیدی بلند و سازماندهی آنها نوبت به تدوین یک استراتژی محتوایی میرسد که برای ایجاد یک استراتژی مناسب پاسخ به پرسشهای زیر میتواند بسیار راهگشا باشد:

  • چگونه یک استراتژی محتوایی ایجاد کنیم که هر مرحله از قیف فروش را هدف قرار می دهد؟
  • چگونه محتوا را بر اساس مطالب داغ و اخبار روز ایجاد کنیم؟
  • بازاریابی برای محتوای متمرکز بر محصول چه تفاوتی با بازایابی برای محتوای مرتبط با سبک زندگی مخاطبین هدف دارد؟

گنجاندن تاریخها و مناسبتها در استراتژی محتوایی هم میتواند بسیار مفید باشد به عنوان مثال اگر در تاریخ خاصی قصد رونمایی از محصول خاصی دارید و یا اگر برای جمعه آخر سال میلادی یا همان black Friday برنامه فروش ویژه ای دارید حتما آنها را در استراتژی محتوایی خود در نظر بگیرید.

گام چهارم : توسعه و گسترش محتوا

در این مرحله باید اقدام به توسعه و گسترش محتوای خود بپردازید منظور از توسعه محتوا این است که در مورد کلمه کلیدی شناسایی شده محتوای جنبی و حاشیه ای ایجاد کنید.

برای مثال برای توسعه محتوای متناسب با بلاکچین میتوانید در مورد موضوعات زیر محتوا ایجاد کنید:

  • فناوری بلاک چین چیست؟
  • چگونگی سرمایه‌گذاری در بلاک چین
  • مهمترین کاربردهای فناوری بلاک چین
  • پیشنینی آینده فناوری بلاک چین

محتوایی که تولید میکنید باید متناسب با خواسته ها و اهداف مخاطب هدف شما باشد تا بتواند بیشترین تاثیرگذاری را روی مخاطب داشته باشد و او را ترغیب به خرید محصول کند.

گام پنجم : تولید محتوا را عملیاتی کنید

در آخرین گام به مرحله تولید محتوا میرسیم که باید در آن همه اعضای تیم خود را با هم هماهنگ کنید تا بتوانند متناسب با استراتژی و تقویم محتوایی که ایجاد کرده اید محتوایی باکیفیت و جذاب تولید کنند. 

تحقیق در مورد کلمات کلیدی طولانی

در این بخش نحوه شناسایی بهترین کلمه کلیدی طولانی را به شما آموزش میدهیم و در مورد کیورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمه کلیدی با شما صحبت خواهیم کرد.

استفاده از گوگل

یکی از ساده ترین و در عین حال در دسترسترین روش برای تحقیق در مورد کلمه کلیدی استفاده از موتور جستجوی گوگل است برای این منظور میتوان از بخشهای عبارت پیشنهادی گوگل ، جستجوهای مرتبط و یا حتی بخش peplo also ask که در صفحه نتایج گوگل نمایش داده میشود استفاده کنید.

استفاده از شبکه اشتراک گذاری فیلم یوتیوب

با استفاده از بخش تکمیل خودکار بخش جستجوی یوتیوب میتوان به ایده های مناسبی برای تولید محتوا ویدئویی دست یافت زیرا معمولا کاربران الگوی رفتاری و جستجوی متفاوتی در یوتیوب برای مشاهده ویدئوهای این شبکه دارند که از طریق یوتیوب میتوان به اطلاعات مفیدی در این مورد دست یافت.

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی طولانی

برای شناسایی و تحقیق کلمه کلیدی طولانی ابزارهای رایگان و پولی متنوعی وجود دارد که ما در این بخش به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

سرچ کنسول گوگل یا همان Google Search Console

سرچ کنسول گوگل ابزاری00 رایگان است که توسط شرکت گوگل برای تحلیل عملکرد سئو سایتها در اختیار مدیران آنها قرار داده شده است. به وسیله این ابزار فوق العاده کاربردی میتوانید از میزان ترافیکی که یک عبارت خاص به سایت شما جذب کرده است مطلع شوید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. به وسیله این ابزار شگفت انگیز میتوانید فرصتهای پنهان و کلمات کلیدی طولانی که قبلا توجهی به آنها نمیکردید را شناسایی کنید و از آنها برای جذب بیشتر ترافیک به سایت خود استفاده کنید.

Google Keyword Planner

این ابزار یکی از کاربردیترین راههای کیورد ریسرچ است که از طریق آن میتوانید از میزان جستجوی یک عبارت در بازه زمانی مشخص و با موقعیت مکانی معین مطلع شوید و حتی کلمات کلیدی مرتبط با کیورد مورد نظر را شناسایی کنید.

Google Trends

یکی از بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ ، گوگل ترندز است که به وسیله آن میتوان به اطلاعات مفیدی در مورد میزان جستجوی یک عبارت در بازه زمانی و موقعیت مکانی مورد نظر در گوگل دست یافت و حتی تعداد جستجوی کلمات کلیدی متفاوت را با هم مقایسه کرد.

Ahrefs Keywords Explorer

به وسیله این ابزار میتوانید تعداد جستجوی عبارت مورد نظر در موتورهای جستجوی مختلف مثل گوگل ، بینگ و حتی یوتیوب را مشاهده کنید به علاوه با استفاده از سایت ahref میتوانید استراتژی محتوایی و سئو رقبا خود را تجزیه و تحلیل کنید.

SEMRush

این ابزار یکی از ابزارهای بسیار محبوب و کاربردی سئو و کیورد ریسرچ است که به وسیله آن میتوانید مناسبترین کلمات کلیدی را شناسایی کنید ، عملکرد سئو رقبای خودتان را بررسی و تحلیل کنید و حتی کمپینهای گوگل ادوردز خود را بهینه سازی کنید.

moz.com

این سایت یکی از کاربردی ترین و معروفترین سایتها در حوزه سئو است که میتوان اطلاعات بسیار مفیدی در مورد کیورد ریسرچ از آن استخراج کرد که از جمله این اطلاعات میتوان به کلمات کلیدی مشابه ، حجم جستجوی و میزان سختی رقابت در آن کیورد را نام برد.

KeywordTool.io

KeywordTool.io یکی از بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ است که به وسیله آن میتوانید لیستی کامل از کلمات کلیدی مشابه و مرتبط با کیورد مورد نظرتان به همراه اطلاعات مفیدی در مورد حجم جستجو ، میزان رقابت و حتی میزان هزینه برای هر کلیک یا در اصطلاح تخصصی CPC هر کلمه کلیدی بدست بیاورید.

KWFINDER

این سایت یکی از بهترین سایتها برای کیورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمه کلیدی است و همانطور که از نام این سایت مشخص است میتوانید با استفاده از این ابزار بهترین کلمات کلیدی طولانی با میزان رقابت کمتر را شناسایی کرد.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید
مطالب بعدی
profile image
نرم افزار GFI MailEssentials

sorena-compony-7 2 سال پیش

profile image
راه حل های لایه 2 بلاک چین

طراحی سایت ارز دیجیتال آرتاراکس 2 سال پیش

سلام دنیا

آخرین پست های من
چگونه از دوره سئو رایگان کسب درآمد کنیم؟ 4 ماه پیش آموزش سئو 4 ماه پیش ریدایرکت و انواع آن 4 ماه پیش ریدایرکت ۴۱۰ 4 ماه پیش