در دهههای اخیر گسترش بازار عرضه از یک سو و افزایش جمعیت و تقاضا از سوی دیگر باعث شده تا تبلیغات نقش مهمی در ارتباط این دو بخش بازی کنند. تولید تبلیغات خلاقانه و چشمگیر و به کاربردن آنها در زمان و مکان مناسب کلید موفقیت کسب و کارها در بازار امروزی است از جمله فریلنسر تبلیغات.
امروزه فریلنسرها بخش بزرگی از بازار تبلیغاتی را در دست گرفتهاند. افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند علاوه بر دانش در حوزهی شبکههای اجتماعی و تبلیغات موتورهای جستجو باید خلاقیت کافی نیز داشته باشند. لازم است محتوای تبلیغ توجه مخاطبان را به خود جلب کند و آنها را با برند مورد نظر درگیر کند. در ادامه با پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.
ویژگیهای شغل فریلنسر تبلیغات
مشاغل مربوط به تبلیغات همیشه شغلهای شگفتانگیز و پرطرفداری بودهاند. در چند سال اخیر با گسترش بازاریابی دیجیتال مهارتهای لازم برای افراد علاقهمند به این زمینهی شغلی بسیار گسترش یافته است. به عنوان یک فریلنسر تبلیغات علاوه بر داشتن مهارتهای مربوط به مشاغل فریلنسری باید دانش لازم برای حوزهی تبلیغات را نیز داشته باشید. در ادامه به تعدادی از ویژگیهای این شغل اشاره میکنیم:
- توانایی کار تیمی از راه دور یا به تنهایی کار کردن برای پیشبرد استراتژیهای تبلیغاتی یک مجموعه
- نظارت و ارتباط با بخشهای مختلف دپارتمان تبلیغاتی شرکتها
- تولید محتوای تبلیغاتی
- استفاده از ایدههای جمعی با استفاده از تکنیک طوفان فکری و تجزیه و تحلیل هر ایده
- شناخت ترندهای تبلیغاتی در فضای مجازی و استفاده از آنها
- شناخت سلیقهی تبلیغاتی مشتریان در هر دوره و استفاده از آنها در تولید تبلیغات
- داشتن مهارت تبلیغاتی برای شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر
در سایت فریلنسری دورکار میتوانید پروژه دریافت کنید.
مهارتهای یک فریلنسر تبلیغات
برای موفقیت در هرکاری باید مهارت لازم برای آن شغل را بیاموزید. با گسترش کسب و کارهای دیجیتال تکنولوژیهای مرتبط با این زمینه هر روز در حال گسترش و بهروزرسانی است. برای تبدیل شدن به یک فریلنسر تبلیغاتی موفق باید حداقل مهارتهای زیر را داشته باشید:
- خلاقیت
- مهارتهای ارتباطی
- مهارتهای تحلیلی و آنالیز
- مهارتهای تحقیق. شما باید از آخرین تغییرات در این حوزه آگاه باشید.
- مهارت حل مساله. باید بتوانید با پلتفرمهای مختلف کار کنید.
- مهارتهای سازمانی. توانایی برقراری ارتباط با مشتریان و تنظیم و اجرای استراتژیهای تبلیغاتی آنها بخش مهمی از فعالیتهای شما را تشکیل میدهد.
برای بهبود مهارتهای خود میتوانید از کلاسهای آنلاین بهره ببرید. همچنین امروزه در شبکههای اجتماعی اطلاعات ارزشمندی در زمینههای مختلف وجودارد. در سایت انجام پروژه میتوانید پروژههای تبلیغاتی دریافت کنید کلیک کنید.
تبدیل شدن به یک فریلنسر تبلیغاتی
برای موفقیت در هر حرفهای نیازمند تلاش و زمان هستید و توقع نداشته باشید که از ابتدا همهچیز مطابق با رویاهایتان پیش برود. در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم که تا حدی مسیر موفقیت را برای شما هموار میکند.
- اطلاع در مورد نیازمندی مشتریان
برای مثال آیا جزئیات برای آنها مهم است؟ آیا مشتری شما به دنبال تولید محتوای تبلیغاتی منحصر به فرد است؟
در واقع شغل شما رفع مشکلات مشتریان است. بنابراین تمام اهداف و استراتژیهای مدنظر مشتریان خود را بشنوید. اگر بخشی از کار برایتان شفاف نیست حتما سوال کنید و ابهامات خود را برطرف نمایید.
- بهترین پیشنهادها برای مشتریان
برای موفقیت در زمینهی فریلنسری تبلیغات داشتن ذهن خلاق از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. مشتریان شما تنها زمانی همکاری خود را با شما ادامه میدهند که احساس کنند پیشنهادهای شما خاص و منحصر به فرد است. برای داشتن یک پیشنهاد خلاق لازم است دانش خود را در همهی زمینهها افزایش دهید و کارهای مربوط به افراد بزرگ را دنبال کنید. برای مشاور بازاریابی دیجیتالمیتوانید با بومران در ارتباط باشید.
- تعیین دستمزد بر اساس زمان
برای هر پروژه مراحل انجام کار و زمان مورد نیاز را پیشبینی کنید. بر اساس این موارد دستمزد خود را مشخص کنید. به یاد داشته باشید که هرگز از استانداردهایی که برای خود در نظر گرفتهاید خارج نشوید در عین حال از تعیین مبالغ هنگفت نیز خودداری کنید.
- اهمیت رضایت مشتری
هستند کسب و کارهایی که مرتبا و بی مورد از کار شما ایراد میگیرند و یا بدون پرداخت دستمزد از شما خدمات بیشتری را میخواهند. برای جلوگیری از این مشکلات تمام جزئیات را در قرارداد ثبت کنید. پس از توافق در این مورد تا انتهای کار نسبت به آن پایبند بمانید و در مقابل خواستههای نابهجا مقاومت کنید.
رعایت این نکات به شما کمک میکند تا اعتبار خود را بسازید. به این ترتیب یک فریلنسر موفق تبلیغات خواهید بود. به یاد داشته باشید که مشاغلفریلنسرینیازمند تلاش و صبر و بردباری زیادی هستند. زود ناامید نشوید و دانش خود را به روز نگه دارید.