پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

تحقیقات کلید واژه چیست؟

bluesky 3 ماه پیش

چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم تحقیقات کلمات کلیدی می‌تواند به شما در دریافت رتبه در موتورهای جستجو از طریق یک لیست گسترده کمک کند. همچنین استراتژی کلمات کلیدی همان تصمیم‌های شما برروی تحقیقات کلمات کلیدی است.

عبارت کلیدی

عبارت‌های کلیدی ، کلمات کلیدی هستند که شامل ترکیب چندین کلمه می‌شوند. ما تمایل داریم در همه موارد از واژه‌ “کلمات کلیدی” استفاده کنیم، اما منظور تنها کلمات تک واژه‌ای نیست بلکه عبارات کلیدی را هم در بر می‌گیرند.

برای مثال “سئوی وردپرس” و یا ” پلاگین آنالیز گوگل”هر کدام یک کلمه کلیدی است. کلمات کلیدی معمولا شامل چندین کلمه است. بنابراین زمانی که از کلمات کلیدی صحبت می‌کنیم، به معنای عبارت کلیدی است.
کلمات کلیدی طولانی تر خاص‌تر هستند و کمتر متداولند، زیرا تمرکز آنها بر روی قسمتی از بازار است. رتبه گرفتن از این عبارت‌های طولانی بسیار آسان است.

کلمات کلیدی متمرکز، کلمات یا عبارتی هستندکه می‌خواهید صفحات سایتتان از آن طریق پیدا شوند. شما باید کلمه کلیدی متمرکزتان را در پلاگین یوست سئو در قسمت جعبه متا قرار دهید.

قصد از جستجو هدف یا search intent در مورد کشف کردن چیزی ست که یک جستجوگر واقعا می‌خواهد. این موارد فقط کلمات کلیدی نیستند، بلکه اهداف جستجوگر را که می‌خواهد خرید یا اطلاعات کسب کند تعیین می‌کند.

چرا تحقیقات کلمات کلیدی اهمیت دارد؟

تحقیقات کلمات کلیدی مناسب اهمیت بسیاری دارد زیرا متوجه می‌شوید مخاطبان شما چه عبارت‌های را جستجو می‌کنند. در افزونه یوست، ما بطور مداوم با مشتریانی مواجه می‌شویم که برای توصیف محصولاتشان از مجموعه‌ای از کلمات استفاده می‌کنند، در حالی که مخاطبانشان از مجموعه کاملا متفاوت از کلمات استفاده می‌کنند. به دلیل این عدم هماهنگی ، اکثر مشتریان بالقوه نمی‌توانند سایت شما را پیدا کنند.

گاهی اوقات یک دپارتمان بازاریابی تصمیم می‌گیرد، نام خاصی را برای محصولاتش انتخاب کند. این یک تصمیم بازاریابی‌ هوشمندانه است. همچنین این روشی است که می‌تواند محصولات شما را در ذهن مردم ثبت کنند. به عنوان مثال، در تعطیلات خانه اجاره نمی‌کنید، اما علاقمند به اجاره کلبه‌هایی هستید که با نام “vacation cottages” یا کلبه‌های تعطیلات نام گذاری شد‌ه‌ا‌ند.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که افراد خیلی کمی عبارت “vacation cottages”  را جستو می‌کنند. اگر متن‌تان را برای این عبارت بهینه کنید، بطور حتم در موتورهای جستجو برای این عبارت رتبه بالای خواهید گرفت در حالی که با این عبارت ترافیک زیادی را ایجاد نخواهیدکرد و مشتریان بالقوه‌ی بسیاری را از دست می‌دهید.

کارکردن برروی کلماتی که افراد، آنها را زیاد جستجو نمی‌کنند به معنای بهینه سازی نخواهد بود. تحقیقات کلمات کلیدی درست، به شما این اطمینان را می‌دهد که کلمات کلیدی مشابه با آنچه مخاطبانتان جستجو می‌کنند را بیابید و این باعث می‌شود بهینه سازی سایت باارزش شود. علاوه براین با نگاه کردن به جستجوی هدف یا search intent شما متوجه سوالات مشتریان هدف خود می‌شوید. این سوالات باید در قالب محتوای با کیفیت پاسخ داده شوند.

چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید؟

چهار گام برای تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد.

  • گام اول، ماموریت کسب و کارتان را بنویسید.
  • گام دوم، یک لیست از کلماتی که می‌خواهید شما را با آنها پیدا کنند تهیه کنید.
  • گام سوم،  هدف جستجو یا search intent مخاطبانتان را پیدا کنید.
  • گام چهارم، برای هرکدام از این کلمات کلیدی، لندینگ پیج بسازید. (گام چهارم زمان زیادی از شما خواهد گرفت. در این گام باید دقت، زمان و منابع زیادی را صرف کنید تا نتیجه مطلوبی را دریافت کنید.)

در ادامه قدم به قدم فرآیند تحقیقات کلمات کلیدی توضیح داده خواهد شد،

یک راهنمایی عملی معرفی خواهد شد که به راحتی بتوانید تحقیق کلمات کلیدی خود را شروع کنید.

قدم اول: ماموریت شما چیست؟

پیش از شروع هرکاری، درباره ماموریت خودتان فکر کنید. در مورد سوالاتی، همچون: چه کسی هستید؟ وب سایت شما چیست؟ چه چیزی شما را متمایز می‌کند؟ چه وعده‌هایی در وب سایتتان محقق می‌کنید؟

بسیاری از افراد نمی‌توانند به این سوالات پاسخ دهند. باید این را متوجه شوید که چه چیزی شما را از بقیه متمایز می‌کند. بنابراین ماموریت خود را برروی یک کاغذ، کامپیوتر یا لب تاپ بنویسید. شما باید برای این کار هر مقدار که لازم است وقت صرف کنید و آن را به اتمام برسانید.

هنگامی که شما قادر به پاسخ دادن به این سوالات بطور دقیق شدید، ابتدا و مهم‌تر‌ین گام در استراتژی کلمات کلیدی‌تان را برداشته‌اید.

مواردی که باید در نظر گرفت: رقابتی در بازار شما چگونه است؟

بازارشما تعیین می‌کند که آیا ماموریت شما به اندازه کافی خلاقیت برای فروش محصولات به مردم را دارد.

برخی بازارها بسیار پر رقابت هستند، با یک جستجو در موتور جستجوی گوگل متوجه رقابت زیاد آن می‌شوید.

این شرکت‌ها برای بازاریابی و سئو بودجه‌های بسیاری در نظر گرفته‌اند. رقابت در این بازارها بسیار دشوار است، بنابراین رتبه بندی در این بازار نیز سخت خواهد بود.

بطور مثال شما بلیت سفر دریایی به هاوایی را می‌فروشید. در اینجا امکانات عالی برای کودکان پیشنهاد می‌کنید و در کنار آن هم سفرهای دریایی برای والدین مجرد یا جوان را هم پیشنهاد می‌دهید. پیشنهادات سفرهای دریایی شگفت انگیز برای والدین جوان می‌تواند شما را از بقیه رقبا متمایز کند. به دنبال چیزی باشید که شما را از بقیه رقبا جدا کند.

اگر شما در یک بازار رقابتی قرار گرفته ا‌ید، احتمالا بهتر است از بخش کوچکتری شروع کنید. هنگامی که شما بخش کوچکی از این بازار را بدست گرفتید و بعد از مدتی کسب و کارتان درسفرهای دریایی به یک برند تبدیل شد، می‌توانید بلیت‌های سفرهای دریایی خود را به مخاطبان بیشتری بفروشید.

قدم دوم: ایجاد یک لیست از کلمات کلیدی

در گام دوم، در تحقیقات کلمات کلیدی یک لیست از کلمات کلیدی ایجاد کنید. با ماموریت که در گام اول انتخاب کرده‌اید، سعی کنید به مشتریان بالقوه خود برسید. این افراد به دنبال چه چیزی هستند؟ چه نوع از عبارت‌های کلیدی را برای پیدا کردن خدمات و محصولات شما می‌توانند جستجو کنند؟

اگر ماموریت شما واضح باشد، شما یک تصویر آشکار از گوشه‌ا‌ی از بازار خود و نقاط فروش منحصر به فرد(مواردی که کسب و کارتان را از دیگران جدا می‌کند) خواهید داشت.

مطمئن شوید که عبارات کلیدی شما با فعالیت‌های سایت شما کاملا مطابقت دارد. اگرسایت شما در مورد سئوی سایت باشد و شما بخواهید بایک عبارت پرجستجو مانند خرید لپ تاپ مخاطبان را به سایت خودتان بکشانید، مطمئنا مخاطبان با کلیک کردن برروی لینک سایت شما و پس از وارد شدن به سایت سریعا از وب سایت شما خارج می‌گردند. این کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین بانس ریت سایت شما را به شدت بالا خواهد برد. بانس ریت بالا به گوگل این را می‌فهماند که سایت‌هایی که به این افراد نشان داد‌ه‌ا‌ید مرتبط با عبارت کلیدی شان نبوده است و در نهایت منجر به رتبه بندی پایین برای عبارت کلیدی خرید لپ تاپ می‌گردد. زیرا وب سایت شما درباره سئوی سایت است نه در مورد خرید لپ تاپ.

ابزار‌های که می‌توانید استفاده کنید.

ایجاد یک لیست از عبارات کلیدی بسیار دشوار است. تا چند سال پیش تنها از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانستید چک کنید که افراد چه عبارت‌هایی را برای پیدا کردن وب‌سایت شما جستجو می‌کننداما تقریبا هیچ ایده‌ای در مورد اینکه مخاطبانتان از چه عبارت‌های کلیدی در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند به شما نمی‌داد . خوشبختانه، امروزه ابزارهای دیگری وجود دارد تا تحقیقات کلمات کلیدی شما را راحت‌تر کند.

قدم سوم: پیدا کردن هدف جستجو یا search intent

قدم چهارم:ساخت صفحات فرود

گام بعدی ساختن یک استراتژی بلند مدت برای ایجاد صفحات بسیار کاربردی است. در گذشته، فقط یک کلمه کلیدی برای یک صفحه در نظر گرفته می‌شد و موتورهای جستجو براساس همان کلمه کلیدی آن صفحه را به کاربران نشان می‌دادند. اما امروزه، موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده‌اند و براساس هدف جستجو یا بهترین پاسخ را به پرسش‌های کاربران می‌دهند. اگر صفحه‌ای به سوالات کاربران به بهترین شکل پاسخ بدهد در موتورهای جستجو رتبه بالایی خواهد گرفت. موتورهای جستجو همچنین متوجه تفاوت‌های ریز بین کلمات کلیدی می‌شوند بنابراین شما دیگر نیاز به ایجاد صفحات جدید برای این تفاوت‌های ظریف نخواهید داشت.

– ایجاد یک نمای کلی

توصیه می‌کنیم در ابتدای کار ساختار صفحات سایتتان را در یک اکسل یا Google Docs ایجاد کنید. یک جدول ایجاد کنید و لیستی از کلمات کلیدی خودتان را هم اضافه کنید. با استفاده از یک جدول، روابط بین صفحات مربوطه را ایجاد کنید. عبارت‌های جستجو را در ستون اول قرار دهید و ستون‌های دیگر را برای سطوح مختلف از ساختار سایت اختصاص دهید.

– ساختن صفحات سایت یا صفحات فرود

حالا نوبت ساختن صفحات سایت یا لندینگ پیج برای عبارات کلیدی است. اما لازم نیست صفحات را بلافاصله ایجاد کنید این یک فرآیند بسیار طولانی است. هرچه عبارات کلیدی شما دقیق‌تر‌ باشد، تعلق بیشتری به صفحه فرود مورد نظر شما خواهد داشت.

مهم‌ترین کلمات کلیدی شما به مقالات اصلی یا بنیاد محتوا منجر می‌گردند. این کلمات کلیدی قطعا همان کلماتی هستند که می‌خواهید روی آن‌ها رتبه کسب کنید. . برای انجام اینکار، یک محتوای عالی در مورد کلمات کلیدی که معتبر و همه جانبه هستند را مانند راهنمایی جامع بنویسید و سایر مقالات را به این مقاله لینک دهید.

پس از اتمام تحقیق کلمات کلیدی برای سئو، باید یک مرورکلی از عبارت‌های که کاربران استفاده می‌کنند، انجام دهید. عبارت‌هایی که می‌خواهید صفحه‌ای از سایت شما با آن در موتورهای جستجو دیده شود، پیدا کنید. این مرورکلی باید به نوشتن مطالب در سایت کمک کند.

– استراتژی عبارات طولانی

هیچ وب سایتی نباید تنها بریک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی برای افزایش ترافیک تکیه کند. شما باید برای شروع از ماموریتی که برای کسب و کارتان تعیین کرد‌ه‌ا‌ید، استفاده کنید و سپس سه مرحله را در انجام تحقیقات عبارات کلیدی مناسب انجام دهید و به یک راهکار اساسی برای استراتژی کلمات کلیدی برسید.

تعداد کلمات کلیدی چقدر باشد؟

ما نمی‌توانیم تعداد دقیقی از کلمات کلیدی که باید داشته باشید را به شما بگوییم، اما می‌توانیم به شما بگوییم که به تعداد زیادی کلمه کلیدی نیاز دارید. به احتمال زیاد بالای 1000 عبارت کلیدی نیاز دارید.

حتی اگر شما کسب و کار کوچکی دارید، احتمالا چند صد کلمه کلیدی نیاز خواهید داشت. اما نیاز به ایجاد صفحات مجزا برای هر یک از آن‌ها ننیست. از مزیت‌های داشتن یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس این است که شما می‌توانید محتوای خود را بصورت زمانبندی شده اضافه کنید.

در مورد کلمات کلیدی که می‌خواهید سریع‌تر از طریق آن‌ها رتبه بگیرید و همچنین عبارتهایی که در حال‌حاضر مهم نیستند، فکر کنید. اولویت‌های عبارت‌های کلیدی خود را بدست بیاورید و یک برنامه برای تولید محتوای خود ایجاد کنید.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا

آخرین پست های من
چگونه از دوره سئو رایگان کسب درآمد کنیم؟ 3 ماه پیش آموزش سئو 3 ماه پیش ریدایرکت و انواع آن 3 ماه پیش ریدایرکت ۴۱۰ 3 ماه پیش