تحقیق کلمات کلیدی
اموزش سئوسایت فروشگاهی را به روش صحیح انجام دهید (دو نوع کلمه کلیدی در بهینه سازی وب سایت وجود دارد) و مهمتر از همه، دسته اول کلیدواژه ای است که قصد تبلیغ آن را دارید. و نوع دوم کلمه کلیدی اطلاعاتی که موضوعات اطلاعاتی میباشد. هدف از این کلمات کلیدی پاسخ به سوال کاربر یا درک دقیق موضوع است.
هدف کلمه کلیدی را مشخص کنید. یک چالش مهم انتخاب کلمات کلیدی است، اما شما باید کلمات کلیدی مناسب را به روش درست انجام دهید، به عنوان مثال با استفاده از داده های موجود و تقسیم بندی.
استفاده از دادههای SERP : کلمات کلیدی Google Ads در نتایج جستجو و کلمات کلیدی منتخب رقبا و غیره. بررسی.
بررسی تبلیغات گوگل برای اهداف بازاریابی کمک بزرگی به شما خواهد کرد: قیمت های پیشنهادی بالا برای کلمات کلیدی نشان دهنده رقابتی بودن کلمات کلیدی است.
کلمه کلیدی بلند یک عبارت جستجوی طولانی تر و خاص تر است که معمولاً حداقل دارای سه کلمه است. مطمئنا، آنها ممکن است حجم زیادی از ترافیک را وارد نکنند، اما برای فروشگاه ها مهم هستند. این عبارات خاص به نرخ تبدیل بالاتری منجر شوند و با وجود ترافیک کمتر، تعداد بیشتر فروش را به ارمغان میآورند.
استفاده از ابزارهای سئو و گوگل برای بهینه سازی سایت
اگر بودجه ای برای تحقیق کلمات کلیدی با ابزارهای پولی ندارید جای نگرانی نیست! می توانید ازسرچ کنسول گوگل برای تحقیق در مورد ریز کلمات مناسب سایت استفاده کنید.
ابزارهایی مانند ahrefs، semrush، moz، Ubersuggest و kwfinder به شما کمک زیادی خواهند کرد.
پس از انتخاب بهترین کلمات کلیدی، استراتژی سئو باید انجام شود
- بهینه سازی اصولی پیج های محصول برای ارتقاء رتبه
- ظاهر وب سایت و تجربه کاربری خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را بهبود بخشید
- کلمات کلیدی lsi و long tail را فراموش نکنید
- فرمت صحیح آدرس و urlمهم است
- محتوای تکراری از استفاده نکنید
- سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهید
مرحله سوم بهینه سازی داخلی یا همان سئوی داخلی
در این مرحله، بهینه سازی هر دو قسمت سایت بسیار مهم است.
دسته های محصولات
صفحات محصول
قبل از هر کاری باید اقدامات لازم را انجام دهیم. توجه داشته باشید که بهینه سازی در این قسمت و همچنین در تمامی قسمت ها باید برای کاربر و ربات های گوگل بهینه سازی شود. به عنوان مثال، آدرس URL هر صفحه باید طوری انتخاب شود که موتورهای جستجو بتوانند محتوای آن را به راحتی درک کنند. همچنین هر چه URL کوتاهتر باشد بهتر است.
برگ برنده در وب سایت فروشگاه شما می تواند توضیحات محصولی باشد که در صفحه هر محصول می نویسید. شما باید بتوانید به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه محصول به آنها کمک می کند و زندگی آنها را آسان تر می کند. پس سعی کنید نه تنها کلمات کلیدی را در متن بگنجانید، بلکه متنی قانع کننده بنویسید که پاسخگوی نیاز کاربر باشد.
از قرار دادن متن کوتاه در صفحه محصول خودداری کنید. مواردی مانند توضیح از طرف سازنده یا تامین کننده به شما آسیبی می رساند. بهتر است برای بهبود رتبه بندی صفحه محصول، هر محصول را با جزئیات منحصر به فرد و مهم توصیف کنید.
ما دو نوع لینک سازی داریم که شامل لینک سازی داخلی و خارجی میباشد.
پیوند و لینک داخلی به شما این امکان را می دهد که صفحات مختلف را به هم ربط دهید و انتقال اعتبار را انجام دهید. به این ترتیب، رباتهای گوگل میتوانند راحتتر به وبسایت شما راه پیدا کنند و کاربران نیز میتوانند راحت تر آن را پیدا کنند. .
از طرف دیگر، شما بخشی از اعتبار را برای هر صفحه با پیوند به صفحه هدف منتقل می کنید. به همین دلیل با ساخت لینک می توانید رتبه صفحه داخلی خود را نیز ارتقا دهید.
زیاده روی نکنید و هر صد کلمه یک لینک ارائه دهید! لینک های داخلی صحیح باعث می شود کاربر مدت بیشتری در وب سایت شما بماند.
توضیحاتی در مورد تمام تصاویر بنویسید. این کار با تگ ALT انجام می شود. این ویژگی به ربات های گوگل کمک می کند تا محتوای تصاویر را بهتر درک کنند.
عنوان و توضیحات متا، نمایش سایت شما را در نتایج گوگل تعیین می کند. عنوان را به گونه ای بنویسید که توجه مخاطبان شما را جلب کند و آنها را متقاعد کند که روی لینک شما کلیک کنند. انتظارات مخاطب را در توضیحات متا توضیح دهید. صفحه فرود را به خوبی توصیف کنید.
استفاده از عباراتی مانند “۲۰% تخفیف”، “ارسال رایگان”، “قیمت ویژه” و “فروش ویژه” در عنوان و توضیحات متا به افزایش نرخ کلیک کمک می کند. به یاد داشته باشید، شما همچنین باید به گوگل فکر کنید و علایق و فرآیندهای تصمیم گیری مخاطبان خود را در نظر بگیرید.