پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

فاکتورهای رتبه بندی در سئو

bluesky 3 ماه پیش

فاکتورهای رتبه بندی در سئو چیست و چه تاثیری در رتبه بندی سایت دارد؟

چطور سایت را سئو کنیم شاید شما نیز نام فاکتور های رتبه بندی در گوگل را شنیده باشید. این موارد همانطور که از نام آن پیداست، برروی رتبه‌بندی صفحات سایت تاثیر مستقیمی خواهد داشت. این فاکتورها بر مبناهای گوناگونی (همانند دامنه، محتوا، لینک‌سازی، تعامل کاربران، سوشال سیگنال،…) تقسیم‌بندی می‌شوند. در این قسمت قصد داریم به چند فاکتور رتبه بندی مهم از نظر موتور جستجوی گوگل بپردازیم؛

وجود کلمه کلیدی در نام دامنه: وجود کلمه کلیدی در دامنه می‌تواند در بهبود جایگاه سایت تاثیر مثبتی داشته باشد.

عنوان مناسب برای سایت: انتخاب عنوان مناسب برای سایت باتوجه به استانداردهای گوگل و همچنین وجود کلمه کلیدی در عنوان سایت می‌تواند تاثیر گذار باشد.

انتخاب هدینگ‌های محتوا: در انتخاب هدینگ‌های محتوا دقت کافی داشته باشید، چرا که بهبود به بهبود جایگاه صفحات و در نتیجه به بهبود جایگاه سایت کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

فهرست محتوا: وجود فهرست محتوا در صفحات سبب می‌گردد که ربات و خزنده‌های گوگل، درک بهتری از محتوا و ساختار صفحات پیدا کنند.

سرعت بارگذاری: سرعت بارگذاری صفحات می‌تواند تاثیرات فوق‌العاده‌ای در رتبه‌بندی و جایگاه صفحات داشته باشد.

ریسپانسیو: ریسپانسیو بودن صفحات سبب می‌شود که کاربران تعامل بهتری با سایت برقرار کنند و گوگل نیز به این دلیل، به ارتقای رتبه سایت کمک می‌کنند.

تعداد لینک خروجی: تعداد زیاد لینک‌های خروجی می‌تواند اعتبار صفحه را به سایت‌های دیگر منتقل سازد و سبب کاهش رتبه و جایگاه صفحه شود.

فایل چندرسانه‌ای: تصاویر، ویدیو و پادکست می‌تواند سیگنال‌های مثبتی به سمت موتورهای جستجو ارسال نماید.

موقعیت سرور و هاستیگ: موقعیت هاستینگ می‌تواند در نتایجی که مربوط به موقعیت جغرافیایی می‌شود، کمک شایانی کند و سبب بهبود جایگاه در نتایج محلی گردد.

بک لینک: میزان بک لینک ساخته شده برای یک صفحه، می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی بر روی جایگاه و رتبه سایت داشته باشد.

در این قسمت به چند عامل تاثیرگذار در رتبه و جایگاه صفحات اشاره کردیم. با مراجعه به مقاله تمامی فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل می‌توانید با تمامی این فاکتورها آشنا شوید. 

پنالتی شدن سایت(Google Penalty)چیست؟

پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه صفحات و سایت دارد؟ جریمه‌هایی که از سمت گوگل روی صفحات سایت اعمال می‌شود و  اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد داشت. این جریمه‌ها گاهی مستقیما از سمت الگوریتم‌ها بر روی سایت اعمال می‌شود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده می‌شود.

در هنگام بهینه‌سازی صفحات، شما می‌بایست علاوه بر کاربران، نیم نگاهی به قوانین و دستورات الگوریتم‌های گوگل داشته باشید. الگوریتم‌ها تمایل ندارند که سایت‌ها، خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت کنند و به همین دلیل درصورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا به بررسی آن می‌پردازند و در صورت لزوم جرایم سبک و سنگینی برای آن صفحه لحاظ می‌کنند.

آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیک‌های جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما می‌توانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیک‌ها به طور کامل آشنا شوید.

معماری سئو سایت (Site architecture) چیست؟

معماری و ساختار سئو سایت به طریقه دسته‌بندی و سازماندهی صفحات اشاره دارد. برای داشتن یک معماری عالی می‌بایست در درجه اول، راحتی کاربر را درنظر گرفت. اگر ساختار و معماری یک سایت اصولی و مطابق با نیاز کاربر تعیین شود، افراد زمان بیشتری را به گردش درون سایت اختصاص می‌دهند و تعاملات بیشتری نیز صورت خواهد گرفت.

یک ساختار اصولی می‌بایست به کاربر کمک کند تا باکمترین کلیک به صفحه هدف خود دست پیدا کنند و از سوی دیگر بتوانند موقعیت خود در سایت پیدا کنند و درصورت نیاز به صفحه ورودی خود بازگردند.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا

آخرین پست های من
چگونه از دوره سئو رایگان کسب درآمد کنیم؟ 3 ماه پیش آموزش سئو 3 ماه پیش ریدایرکت و انواع آن 3 ماه پیش ریدایرکت ۴۱۰ 3 ماه پیش