پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

استراتژی محتوای SEO

bluesky 6 ماه پیش

اگر شما به طور تصادفی محتوایی را تولید کرده اید و امیدوارید که برخی از آنها در نهایت رتبه بندی خوبی کسب کنند، زمان آن فرا رسیده است که از بهترین استراتژی های محتوای سئو استفاده کنید.

4 مرحله ی تعریف و اصلاح استراتژی محتوای SEO

اهداف خود را مشخص کنید

اموزش تولید محتوا متنی رایگان ابتدا اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا کسب و کار اینترنتی تعیین کنید. آیا به دنبال افزایش فروش از طریق وب سایت خود هستید؟ آیا از طریق تبلیغات از سایت خود درآمد کسب می کنید و بنابراین فقط می خواهید بازدیدکنندگان را افزایش داده و خوانندگان را به سایت خود بازگردانید؟ اهداف شما تعیین می کند که باید بر چه نوع محتوایی تمرکز کنید.

یک مثال عالی از صفحه محصول مینیمال، در عین حال شیک و زیبا

اگر در درجه اول سعی در فروش محصولات دارید، تمرکز اصلی شما باید روی صفحات جذاب و آموزنده محصول باشد که هم برای جستجو و هم برای تبدیل بهینه شده باشند.  تمرکز ثانویه شما می تواند بر روی محتوای وبلاگی باشد که زمان و نحوه استفاده از محصولات شما را نشان می دهد، و پیوند به آن صفحات در صورت لزوم (هر چند بهتر است وبلاگ شما کاملاً تبلیغاتی نباشد).

اگر سایت شما بر اساس یک مدل تبلیغاتی عمل می کند و هدف جذب خوانندگان جدید از طریق جستجو است، باید بر روی محتوای غنی (مانند مقاله های بلند یا منابع ویدیویی آموزنده، سرگرم کننده یا هر دو اینها) که " جذابیت" دارند تمرکز کنید. محتوای "جذاب" بازدیدکنندگان را در سایت شما بیشتر نگه می دارد یا آنها را تشویق به بازگشت دوباره می کند.

مخاطبان خود را در نظر بگیرید

مخاطبان خود را بشناسید، نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود دریافت کنید. توسعه شخصیت های بازاریابی یا شخصیت هایی که نشان دهنده بازدیدکنندگان و مشتریان ایده آل سایت شما هستند را حتما در نظر بگیرید. سپس به این فکر کنید که آن شخصیت ها به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

اگر کسب و کار شما نوجوانان و جوانان را هدف قرار می دهد، بهتر است بر روی به روزرسانی های مکرر با متن کمتر و تصاویر و فیلم بیشتر تمرکز کنید. همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از تلفن همراه نیز بهینه سازی شده است.

یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید

هنگامی که مشخص کردید چه افرادی را باید هدف قرار دهید و چرا این افراد مورد هدف شما هستند، می توانید شروع به ایجاد یک تقویم سرمقاله کنید. تقویم سرمقاله برنامه ای است که تعیین می کند چه زمانی محتوای جدید را منتشر کنید و چه نوع محتوایی باشد. این امر به شما کمک می کند تا به یک برنامه منظم پایبند باشید (ایجاد یک محتوای جدید به طور منظم در صورت داشتن وبلاگ بسیار مهم است) و همچنین از تلاش برای یافتن موضوعی برای محتوای جدید در آخرین لحظه جلوگیری می کند.

چند نکته برای ایجاد و رعایت تقویم سرمقاله:

•    از Outlook  یا تقویم ((Google استفاده کنید: تقویم سرمقاله را با کل تیم بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. یادآوری هایی را برای نویسندگان تنظیم کنید تا در صورت نزدیک شدن مهلت مقرر، اعلانی دریافت کنند.

•    ایجاد ویژگی های همیشگی را در نظر بگیرید: به عنوان مثال، یک وبلاگ غذایی ممکن است هر دوشنبه یک دستور غذای بدون گوشت به کاربران خود ارائه دهد. بسیاری از وبلاگ ها هفته ای یکبار به جمع بندی ها پیوندی می دهند. برای هر ویژگی در حال انجام، یک صفحه دسته بندی ایجاد کنید، تا بازدیدکنندگان بتوانند همه دستور العمل های دوشنبه بدون گوشت شما را پیدا کنند یا مطالب گردآوری شده را در یک مکان پیوند دهند.

•    زمان کافی برای خود اختصاص دهید: هنگام تولید انواع پیچیده تر محتوا، مانند فیلم ها و اینفوگرافیک زمان بیشتری را لحاظ کنید.  این موارد اغلب به چندین دور ویرایش برای کامل شدن نیاز دارند و در جهت بهینه سازی برای جستجو پیچیده تر هستند.

•    برنامه ریزی های زیادی را از قبل انجام ندهید: تقویم ها اغلب به دلیل تغییر در اهداف بازاریابی، بودجه یا کارکنان بعد از یک یا دو ماه از کانون توجه خارج می شوند، بنابراین سعی نکنید برنامه ای برای سال آینده برنامه ریزی کنید زیرا احتمال به هدر رفتن زمان و تلاش شما وجود دارد.

تجزیه و تحلیل و ارزیابی مجدد کنید

در نهایت، مرتبا سایت خود را از همه لحاظ تجزیه و تحلیل کنید. به طور مرتب محتوای SEO خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه مواردی نتیجه خوبی داشته و کدام مورد ضعیف عمل کرده است. معیارهای خوب موفقیت و مشارکت شامل نمایش صفحات، پیوندها، نظرات (در پست های وبلاگ و برخی دیگر از محتواها)، اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی (لایک فیس بوک، توییت ها و غیره) و نرخ تبدیل است. تجزیه و تحلیل شما باید دو هدف داشته باشد:

•    عامل موفقیت های خود را مرور کنید تا بتوانید آن استراتژی ها را مجددا تکرار کنید: به دنبال الگوها باشید. آیا مخاطبان شما ویدیوها را دوست دارند؟ پس فیلم های بیشتری تولید کنید! تقویم سرمقاله خود را برای هفته یا مه های پیش رو تنظیم کنید تا بتوانید زمان و تلاش بیشتری را بر انواع محتوایی که واقعاً جذاب هستند متمرکز کنید.

•    برای به روزرسانی و بهبود محتوای سئو قدیمی وقت بگذارید: اگر سعی کرده اید مقاله ای را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه سازی کنید، اما برای انواع متفاوت آن کلمه کلیدی ترافیک بیشتری به دست آمده است، دوباره برگردید و آن را برای کلمه کلیدی جدید بهینه کنید. ممکن است بتوانید با قرار دادن آن کلمه کلیدی در عنوان مطلب، به طور قابل توجهی ترافیک را افزایش دهید.

در ادامه در این مقاله آموزشی قصد داریم به دو مورد اصلی عنوان مطلب و متن محتوا بیشتر بپردازیم زیرا بیشترین تاثیر را روی سئو دارند و در سری آموزش های بعدی موارد بیشتر را ذکر خواهیم کرد اما به طور کلی بیش از 80 درصد بهینه سازی محتوا در گوگل توسط همین دو مورد اتفاق می افتد:

عنوان مطلب (Title)

عنوان مقاله شما لزوماً عنوان نشان داده شده در نتایج جستجو نیست. در نظر بگیرید که مقاله شما دارای دو عنوان است که برچسب H1 در صفحه نمایش داده شده و تگ عنوان متا در قطعه نتایج جستجو نشان داده شده است.
آنها می توانند به هم مرتبط یا مشابه باشند، اما لزوماً نباید یکسان باشند. مهمترین نکته هنگام نوشتن برای SEO این است که هر برچسب باید حاوی کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد.

اگرچه برچسب H1 یکی از سیگنال هایی است که به موتورهای جستجو نحوه ساختار صفحه را نشان می دهد، اما عنوان متا برای اهداف SEO اهمیت بیشتری دارد.
عنوان متا محتوای شما را به مخاطب معرفی می کند. به همین دلیل است که اغلب شامل اطلاعاتی می شود که کاربر بر اساس آنها تصمیم می گیرد بر روی کدام مورد کلیک کند، مخصوصاً هنگام جستجو در تلفن همراه.

ویژگی عنوان مطلب خوب موارد زیر را شامل می شود:

•    یکی از مهمترین بخش های هر مطلب عنوان آن است که باید وقت زیادی برای انتخاب آن صرف کرد.

•    تعداد حروفی که در عنوان قرار میگیرد باید در بهترین حالت حداکثر 60 کاراکتر باشد که حدود هفت یا هشت کلمه فارسی میباشد.

•    از حروف اضافه نباید استفاده شود.

•    عنوان باید مرتبط با محتوا باشد. یعنی کلمات کلیدی که در عنوان آمده است باید در محتوا وجود داشته باشد و تکرار شده باشد و از انتخاب عناوینی که کلمات آن در محتوا نیامده است خوداری کنید.

•    در انتخاب محتوا باید به گونه ای نیاز سنجی شود یعنی در نظر داشته باشید که کاربران با چه عنوان هایی جستجو می کنند، عنوان اصلی نوشته مهم ترین بخش هر نوشته به شمار میرود.

•    برای انتخاب عنوان و کلمات کلیدی به کار رفته در آن حتما از ابزارهایی مانند Google trends استفاده کنید تا بتوانید کلمات پرکاربرد را انتخاب و در عنوان و متن از آنها استفاده نمایید.

متن (Content)

محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو یکی از مهمترین عناصر SEO است. نقش تعیین کننده ای در تعیین اینکه چه کسی وب سایت شما را پیدا می کند و پس از ورود به آنجا چه اطلاعاتی را کسب می کند، دارد. همچنین نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل شما دارد.

داشتن محتوا در وب سایت شما تنها اولین قدم برای داشتن وب سایتی است که کاربران می توانند پیدا کنند. گام بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که این محتوا منحصر به شما است. اگرچه ممکن است وسوسه کننده باشد، اما مهم این است که از مطالب شخص دیگری کپی یا استفاده مجدد نکنید. کپی متن از یک سایت دیگر توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار نمی گیرد. موتورهای جستجو برای مقابله با این امر اولین تولید کننده آن متن را در صفحه نتایج موتورهای جستجو مقدم می دانند. بنابراین، برای موفقیت وب سایت شما بسیار مهم است که وب سایت شما فقط یک نسخه منحصر به فرد و اصلی داشته باشد.

هنگامی که نسخه از نظر حجم و کیفیت وجود دارد، بازاریابان موتورهای جستجو با استفاده از تکنیک های اثبات شده در صنعت بازاریابی آنلاین، کلمات کلیدی را به طور ماهرانه ادغام می کنند. آنها اطمینان می دهند که کلمات کلیدی ضروری نه خیلی پراکنده و نه بسیار متراکم هستند. کلمات کلیدی این قابلیت را ایجاد می کنند که بین آنچه کاربر جستجو می کند و آنچه در فهرست های Google وجود دارد مطابقت داشته باشد.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا

آخرین پست های من
چگونه از دوره سئو رایگان کسب درآمد کنیم؟ 6 ماه پیش آموزش سئو 6 ماه پیش ریدایرکت و انواع آن 6 ماه پیش ریدایرکت ۴۱۰ 6 ماه پیش