۱- از google autosuggest استفاده کنید.
بسیاری از کارشناسان سئو برای یافتن کلمات کلیدی طولانی توصیه می کنند از بخش پیشنهادات سرچ گوگل استفاده کنید. با تایپ اولین کلمه و حروف بعدی چندین مدل کلمه کلیدی بلند را به شما پیشنهاد می دهد.
پیشنهاداتی که در این قسمت ارائه می شود در واقع محبوب هستند و در صورت پرداختن به آن موضوعات می توانید شانس خود را در افزایش ترافیک سایت بیشتر کنید. در تصویل ذیل حجم جستجو آن ها و درجه سختی را مشاهده می کنید.
۲- استفاده از Ahrefs keyword explorer
در این روش سرعت عملکرد شما بالاتر خواهد بود زیرا تنها کافی است در قسمت سرچ بار کلمه مورد نظر را جستجو کنید و در ادامه یک لیست کامل از کلمات کلیدی طولانی را دریافت کنید.
اگر سایت جدیدی را طراحی کرده اید حتما از بخش KD استفاده کنید تا عباراتی را انتخاب کنید که دارای کمترین رقابت باشند. البته می توانید از گزینه question نیز استفاده کنید تا عبارات سوالی جالبی را به شما معرفی کند.
۳- ببینید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی در حال کار هستند.
منابع بسیار عالی برای دریافت کلمات کلیدی بلند رقبای شما وجود دارد. قسمت اکسپلورر سایت Ahrefs در این حوزه کمک خوبی به شما ارائه می دهد تا ببینید رقبا روی کدام کلمات کلیدی طولانی در حال کار و رتبه بندی هستند.
پیشنهاد می شود فقط یک سایت رقیب را انتخاب کنید و آن را در قسمت اکسپلورر وارد کنید تا گزارش موجود که مشتمل بر ارائه ی یکسری اطلاعات مرتبط با کلمات کلیدی بلند وب سایت رقیب است را برای شما بیاورد.
این عملیات را برای ۵ تا ۱۰ سایت رقیب دیگر انجام دهید تا به ایده های جدید و بسیاری دست پیدا کنید.
دو نوع از کلمات کلیدی طولانی
تمام کلمات کلیدی طولانی یکسان نیستند. برخی از آن ها در نوع خود بسیار منحصر به فرد هستند حال آنکه برخی دیگر یک گونه ی کم تر محبوب از یک عبارت بسیار محبوب می باشند. مورد اول کلمات کلیدی تاپیکال و مورد دوم کلمات کلیدی ساپورتینگ یا حمایت کننده نامیده می شوند.
سئو کلاه خاکستری چیست؟ | آشنایی با تکنیکهای آن 🎩
مطالعه
۱- کلمات کلیدی بلند ساپورتینگ
اجازه دهید با یک مثال این مورد را توضیح دهیم. “بهترین غذاهای ارگانیک برای سگ ها” جزو آن دسته از کلمات کلیدی است که شاید ۱۰۰ سرچ در ماه داشته باشد
چند کلمه کلیدی بلند دیگر وجود دارند که دقیقا به همین معنا هستند اما حجم سرچ بالاتری دارند.
اگر هر کدام از این عبارات را در گوگل سرچ کنید می بینید که دقیقا همان صفحات برای این عبارات در رنکینگ بالا قرار گرفته اند. گوگل این موضوع را کاملاً متوجه می شود که افراد عبارات قابل جستجوی خود را که دارای معنی یکسان هستند فقط متفاوت بیان می کنند. به همین دلیل تمامی صفحات را در رنکینگ بالاتر قرار می دهد.
این بدان معنی است که اگر برای عبارت healthy dog treats حجم جستجوی ۶.۸k وجود دارد، به طور اتوماتیک برای تمام کلمات بلند هم معنی اعمال خواهد شد. لذا دیگر نیازی به ایجاد صفحات جداگانه برای هر کلمه ی کلیدی طولانی ندارید چرا که باید تمامی عبارات هم معنی را با یک صفحه ی هدف ارتقا دهید.
اما چگونه می توان فهمید که کلمه ی کلیدی طولانی ما قسمتی از یک موضوع بسیار گسترده است؟ در سایت Ahrefs یک قابلیت عالی وجود دارد و آن موضوع کلمات هم خانواده می باشد. با وارد کردن هر کلمه کلیدی در اکسپلورر ، صفحات دارای رنکینگ بالا بررسی می شوند و با این هدف که آیا کلمات کلیدی محبوب تری وجود دارد یا خیر.