پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

کلمات کلیدی دم بلند یا Long-tail keywords چیست؟

bluesky 3 ماه پیش

کلمات کلیدی دم بلند عبارت‌های جستجویی هستند که تعداد کمی جستجو در ماه دریافت می‌کنند. کلمات کلیدی دم دراز  آنها نسبت به همتایان “اصلی” خود طولانی تر و خاص تر هستند و بنابراین اغلب نرخ تبدیل بالاتری دارند.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “مدیتیشن” یک کلمه کلیدی “اصلی” است زیرا 211 هزار جستجو در ماه دریافت می کند. کلمه کلیدی “مدیتیشن می تواند شما را باهوش تر کند” یک کلمه کلیدی طولانی است زیرا فقط 50 جستجو در ماه دریافت می کند.

 

چرا به آنها کلمات کلیدی ” Long-Tail ” می گویند؟

Long-tail keywords نام خود را از موقعیت خود در منحنی “تقاضای جستجو” گرفته اند. اگر تمام عبارات جستجویی را که افراد در طول یک ماه در گوگل انجام داده‌اند ترسیم کنیم و آنها را بر اساس حجم جستجویشان مرتب کنیم، تا حدودی به این شکل به نظر می‌رسد:

 

در قسمت “اصلی یا سر” منحنی، تعداد کمی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی فوق العاده بالا داریم، در حالی که “دم” شامل میلیاردها کلمه کلیدی با حجم جستجوی بسیار کم است.

به طور دقیق، در پایگاه داده ایالات متحده Ahrefs (که به هر حال بزرگترین در صنعت است)، فقط 31000 کلمه کلیدی با حجم جستجوی بیش از 100 هزار جستجو در ماه وجود دارد. از سوی دیگر، 3.8 میلیارد کلمه کلیدی وجود دارد که کمتر از 10 جستجو در ماه دارند.

در نمودار دایره ای به این صورت است:

 

همانطور که می توانید بگویید، کلمات کلیدی با کمتر از 10 جستجو در ماه تقریباً 95٪ از پایگاه داده کلمات کلیدی ایالات متحده را تشکیل می دهند. این واقعاً نباید تعجب آور باشد، زیرا 15٪ از جستجوهای روزانه Google جدید هستند و قبلاً هرگز جستجو نشده اند .

95٪ از تمام پرس و جوهای جستجو در ایالات متحده کمتر از 10 جستجو در ماه دریافت می کنند.

اما برای واجد شرایط شدن به عنوان “دم بلند”، یک کلمه کلیدی لزوماً نباید کمتر از 10 جستجو در ماه داشته باشد. و هیچ آستانه خاصی برای حجم جستجو وجود ندارد که یک کلمه کلیدی را به عنوان “دم بلند” تعریف کند. این بیشتر به کلمه کلیدی “سر” که آن را با آن مقایسه می کنید بستگی دارد. 

با این حال، اشتباه بزرگ این است که کلمات کلیدی دم بلند را با طول آنها در کلمات تعریف کنیم.

نکته اینجاست که کلمات کلیدی تک کلمه ای زیادی وجود دارند که کمتر از 100 جستجوی ماهانه دریافت می کنند. همچنین کلمات کلیدی پنج کلمه ای (یا بیشتر) با صدها هزار جستجوی ماهانه وجود دارد.

بنابراین طول یک کلمه کلیدی نیست که آن را به یک دم بلند تبدیل می کند. این حجم جستجوی آن کلمه کلیدی است.

چه چیزی  Long-tail keywords  یا کلمات کلیدی دم بلند  را متمایز می کند؟

در اینجا سه دلیل وجود دارد که چرا باید کلمات کلیدی طولانی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی سئو خود در نظر بگیرید.

دلیل 1. کلمات کلیدی دم بلند (به طور کلی) بسیار کمتر رقابتی هستند

فرض کنید به تازگی وبلاگی در مورد ارزهای دیجیتال راه اندازی کرده اید. کلمات کلیدی محبوب زیادی با حجم جستجوی بالا وجود دارد که به طور بالقوه می تواند ترافیک زیادی را به وبلاگ شما هدایت کند:

 

این کلمات کلیدی وسوسه انگیز برای هدف قرار دادن هستند. اما بیایید واقعی باشیم. شانس اینکه وبلاگ شما به زودی برای هر یک از آنها رتبه بندی شود چقدر است؟

تمامی کلمات کلیدی فوق دارای نمره دشواری کلمه کلیدی (KD) بالایی هستند. این بدان معناست که رسیدن به صفحه اول گوگل برای هر یک از آنها فوق العاده سخت خواهد بود. و اگر وب سایت شما کاملاً جدید باشد، این شاهکار غیرممکن خواهد بود. 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا

آخرین پست های من
چگونه از دوره سئو رایگان کسب درآمد کنیم؟ 3 ماه پیش آموزش سئو 3 ماه پیش ریدایرکت و انواع آن 3 ماه پیش ریدایرکت ۴۱۰ 3 ماه پیش