مراحل تولید محتوای سئو شده
اموزش سئو رایگان مراحل تولید محتوای با کیفیت به ۴ بخش اصلی تقسیم میشود که در ادامه برایتان توضیح میدهم. پس با من همراه باشید.
۱. آمادهسازی
مهمترین بخش تولید محتوا آمادهسازی است. چنانچه آمادهسازی خوبی انجام ندهید؛ در سایر مراحل هم به مشکل بر میخورید. بنابراین نکات این بخش را به دقت بخوانید و انجام دهید.
از این پس برای هر صفحهای که در سایت درست میکنید به این ۳ سوال پاسخ دهید.
- آیا این صفحه قرار است ترافیک به سایت وارد کند؟
- آیا قرار است به افزایش رتبه صفحات مهم کمک کند؟
- آیا فقط برای فروش ساخته میشود؟
اگر صفحهای که میسازید یکی از ۳ آیتم بالا را داشته باشد؛ میتوانید وارد مرحله بعدی شوید، در غیر این صورت باید به فکر ساخت صفحه دیگری باشید.
داشتن کلمه کلیدی
بدیهی است که گام بعدی آمادهسازی این است که کلمه کلیدی صفحه و موضوع اصلی صفحه مشخص باشد.
هر کلمه کلیدی در واقع یک پرسش است که در یک قالب یک کلمه گنگ یا واضح قرار میگیرد و شما باید منظور دقیق کاربر از این سوال را متوجه شوید.
تحلیل نتایج برتر گوگل و شناخت هدف جستجو
برای یافتن هدف جستجوی کاربر؛ راحتترین کار این است که صفحه اول گوگل را بررسی کنید.
هیچ وقت (حتی اگر مطمئن هستید هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را میدانید) این مرحله را فاکتور نگیرید. حتما برای هر کلمه کلیدی یکبار SERP را بررسی کنید. با استفاده از ابزار کبوتر به راحتی و به سرعت میتوانید این کار را انجام دهید.
ساختارسازی مقاله
پیشفرض ما از اینجا به بعد این است که میخواهید یک مقاله بنویسید. در بخش ساختارسازی توضیح دادم که طراحی صفحات آرشیو و اصلی کاملا بر مبنای لینکسازی داخلی است و قرار نیست متن زیادی بنویسید.
بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید.
اما اینکه کلمات را در قالب جملات پشت سر هم قرار دهید؛ مطمئن باشید درصد کمی از کاربران مقاله شما را میخوانند و تجربه کاربری بدی ارائه میدهید و باعث میشوید پوگو استیکینگ اتفاق بیفتد. یعنی کاربران از سایت شما خارج شوند و روی یک نتیجه دیگر کلیک کنند.
بنابراین باید مقاله را زیبا کنید. یکی از بهترین روشها برای زیباسازی محتوا استفاده از تگهای هدینگ برای تفکیک مقاله است.
در این مرحله تمام نکاتی که قرار است در صفحه مطرح کنید را به بخشهای مختلف تقسیم میکنید و برای هر بخش یک تگ هدینگ قرار میدهید.
۲. تولید (نوشتن)
اگر آمادهسازی را مناسب انجام داده باشید این مرحله سادهترین مرحله کار است. فقط نیاز به کمی حوصله دارد.
زیر تگهای هدینگ
اولین مرحله در بخش نوشتن این است که زیر تگهای هدینگ را پر کنید. در پر کرردن زیر تگهای هدینگ سعی کنید جملات و پاراگرافها را کوتاه بنویسید تا برای کاربر خواندن آن راحت باشد. در هنگام نوشتن سعی کنید ویرایشی انجام ندهید و فقط بنویسید.
افزودن تصاویر
بعد از پر کردن زیر تگهای هدینگ وقت آن است که تصاویر را به مقاله خود اضافه کنید. تصاویری که به مقاله اضافه میکنید باید میانگینی از بالاترین کیفیت ممکن و کمترین حجم ممکن باشد.
معمولا یک تصویر با فرمت JPG و با عرض ۸۰۰px و ارتفاع ۶۰۰px که کیفیت مناسبی داشته باشد حدود ۷۰ کیلوبایت میشود. در هنگام اضافه کردن تصاویر مطمئن باشید که تگ alt مرتبطی نوشته باشید.
۳. بهینهسازی مقاله (سئو On-page)
در این فاز؛ سرعت را پایین میآوریم. چون به دقت زیادی نیاز داریم.
در بهینهسازی مقاله؛ صفحه را باید طوری بهینه کنیم تا گوگل متوجه شود این صفحه برای کدام کلمه کلیدی بهینه شده است. برای بهینه سازی مقاله کارهای زیر را انجام میدهیم.
بهینهسازی برای کلمه کلیدی
مهمترین بخش بهینهسازی این است که از کلمه کلیدی به درستی استفاده کنیم.
نه انقدر کم باشد که گوگل متوجه ارتباط صفحه نشود و نه انقدر زیاد باشد که کیورد استافینگ انجام شود و کاربران نیز اذیت شوند.
امروز محل قرارگیری کلمات کلیدی بسیار مهمتر از تعداد استفاده است.
گوگل امروز از کلمه کلیدی فقط برای این استفاده میکند تا متوجه شود صفحه برای کدام کلمه کلیدی بهینه شده است و استفاده زیاد از کلمه کلیدی هیچ تاثیری در رتبهگیری صفحه ندارد.
۴. ترویج محتوا (اشتراکگذاری)
خیلی از نویسندگان محتوا تا به اینجا پیش میآیند و فکر میکنند کار تمام شده است!
درصورتی که یکی از مهمترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است. چنانچه اشتراکگذاری مناسبی انجام دهید میتوانید در همین ابتدا چندین بکلینک (هرچند نوفالوو) بدست آورید.
اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی
اولین کار شما پس از انتشار مقاله این است که لینک صفحه خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. تعدادی از شبکههای اجتماعی مناسب برای اشتراکگذاری محتوا را در دامه خواهید دید:
- توییتر
- فیسبوک
- لینکدین
- پینترست
- تلگرام
- یوتیوب و آپارات