پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

محتوای هاب چیست و چه کمکی به رشد و ساماندهی سایت می کند ؟

sadegh2170 2 ماه پیش

 
 

اگر در بازاریابی محتوا فعال هستید و می‌خواهید بدانید چگونه اثربخشی محتوا را افزایش دهید، محتوای هاب یا کانتنت هاب می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد نحوه سازماندهی و نمایش محتوای خود به عموم دقت بیشتری داشته باشید. بسیاری از برندهای پیشرو جهانی از کانتنت هاب استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که ROL (بازده سرمایه) خود را به حداکثر می‌رسانند.

بنابراین ما این مقاله را آماده کرده ایم تا محتوای هاب را به شما ارائه دهیم.

محتوای هاب (کانتنت هاب) چیست؟

محتوای هاب نوعی چیدمان محتوا است، به نحوی که برای برند شما ترافیک ایجاد می کند و منجر می شود. بسیاری از وبلاگ ها برای اینکه مطالب خود را در معرض دید عموم قرار دهند، آخرین اخبار را در صفحه اول سایت خود قرار می دهند. اما باید بدانید که هرگز نباید این قالب چیدمان محتوا را برای محتوای مرکز خود انتخاب کنید. زیرا نقطه ضعف این مدل چیدمان این است که مطالب به صورت خودکار بر اساس ترتیب زمانی ایجاد می شوند. این آخرین محتوای شما را در بالای بهترین صفحه شما قرار می دهد. انگار اطلاعات فوری بود. حالا فکرش را بکنید، مخاطبی که از وب سایت شما بازدید می کند با آخرین محتوای شما مواجه می شود که ممکن است علاقه ای به آن نداشته باشد. اما محتوایی که دو ماه پیش تولید کردید ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که آنها به دنبال آن هستند. در این شرایط، مخاطب باید چهار بار کلیک کند تا به صفحه محتوا برسد که احتمالاً این کار را نمی کند و شما فقط یک مخاطب را از دست داده اید. کانتنت هاب پیشنهادی برای حل این مشکل ارائه کرده است. که توسط آن مخاطب می تواند خیلی سریع به محتوای مورد نظر خود برسد. علاوه بر این، می توانید مطمئن باشید که محتوای ارزشمند شما به دلیل سردرگمی ارائه محتوای شما از بین نخواهد رفت.

بنابراین، محتوای هاب می‌تواند یک وبلاگ، سایت یا میکروسایت باشد، جایی که فقط محتوای مربوط به مخاطبانی که نیازها و درخواست‌های آن‌ها را می‌توان در آن قرار داد و سایر صفحات مرتبط با محصول و خدمات شما را نمی‌توان در آن گنجاند. محتوای مرکز برای قرار دادن. در این صورت با این راهکار مرز بین فروش و کمک به خواننده مشخص شده و دیگر علاقه مخاطب را از دست نخواهد داد.

آشنایی با مزیت های محتوای هاب (کانتنت هاب)

مزیت ها و ویژگی های محتوای هاب نسبت به برندها عبارتند از

1_ SEO:

وقتی محتوای خود را در کانتنت هاب بر اساس اصولی که تحقیق کرده اید سازماندهی می کنید، فهرست کردن صفحات محتوای خود را برای موتورهای جستجو آسان تر می کنید. این باعث افزایش رتبه جستجوی ارگانیک شما در گوگل می شود که در نهایت به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند. برای سفارش سئوی وب سایت و افزایش فروش خود می توانید روی تیم حرفه ای ما حساب کنید.

2_ کنترل:

با انتشار محتوا در پلتفرم های شخص ثالث، دیگر کنترلی بر نحوه تعامل مخاطبان با محتوای خود ندارید. اما با یک مرکز محتوا، شما این توانایی را دارید که دقیقا بفهمید مخاطبان شما چه چیزی را می بینند و چگونه آن را می بینند.

3_ قدرت و اعتبار:

کانتنت هاب با گردآوری تمام محتوای مرتبط زیر یک سقف، به شما کمک می کند موقعیت خود را در صنعت و بازار گسترده تر به عنوان یک برند متفکر، معتبر و قابل اعتماد ایجاد کنید.

4- میزان درگیری مخاطب با محتوا:

یک مرکز محتوا که استفاده از آن آسان است و اطلاعاتی را ارائه می دهد که به مخاطب کمک می کند نرخ تعامل بسیار بالاتری نسبت به صفحه محصول داشته باشد.

5_ اندازه گیری:

وقتی تمام محتوای مرتبط را در مرکز محتوا جمع آوری می کنید، اندازه گیری محتوای موجود در هاب برای شما بسیار آسان تر می شود. سپس می توانید تصمیمات بهتری در مورد تولید محتوای آینده خود بگیرید.

6_ برندسازی:

شما می توانید هر بخشی از محتوای هاب را به گونه ای طراحی کنید که متناسب با برند شما باشد. بنابراین، این مزیت در پلتفرم شخص ثالث وجود ندارد.

یک سایت با طراحی جذاب و تجربه کاربری مناسب می تواند به برند شما کمک کند تا به ارتفاع بسیار بالاتری نسبت به رقبای شما برسد.

7_ تولید جذب مشتری:

مرکز محتوا یک نمونه عالی از استراتژی قیف بازاریابی است. وقتی مخاطب محتوای مرکز شما را مفید می‌داند، دیگر مشکلی برای وارد کردن آدرس ایمیل یا عضویت در خبرنامه از طریق CTA و ... وجود ندارد.

اگر می خواهید روش هایی مانند ریدایرکت کردن که برای صفحات ۴۰۴ و لینک های شکسته استفاده می شود را یاد بگیرید و همچنین اگر می خواهید تبدیل به یک سئو کار ماهر شوید حتما از مطالب و آموزش سئو رایگان وبسایت خانوم سین کمک بگیرید.

هاب های محتوا شامل چه نوع محتوایی هستند؟

انواع مختلف محتوا در کانتنت هاب منتشر می شود. برخی از مهمترین مطالب منتشر شده در یک مرکز محتوا عبارتند از:

  1. مقالات علمی
  2. مقالات مجله
  3. مشاوره
  4. فیلم
  5. دستورالعمل
  6. پروفایل های رسانه های اجتماعی
  7. وبلاگ برای محتوای غیر تجاری
  8. اخبار شرکت

چگونه یک کانتنت هابایجاد کنیم

اکنون که درک کاملی از کانتنت هاب دارید، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه یک کانتنت هاب ایجاد کنید. به طور کلی، دو راه برای ایجاد یک کانتنت هاب وجود دارد. روش اول این است که یک بخش جدید در سایت موجود خود ایجاد کنید. این بخش جدید به عنوان مرکز محتوا شناخته می شود و برای جمع آوری مطالب مرتبط با یک موضوع خاص استفاده می شود.

به عنوان اولین قدم، می توانید از یک پست وبلاگ یا ویدیو برای تشکیل یک مرکز محتوا استفاده کنید. روش دوم این است که ساختار سایت خود را برای تشکیل یک هاب محتوا بهینه کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را پیدا کرده و در نتایج جستجوی خود نمایش دهند. ایجاد یک بخش جدید به نام Content Center به شما کمک می کند تا سایت خود را بهینه کنید.

 
 

برای نوشتن پست های وبلاگ می توانید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. این باعث می شود سایت شما در یک موضوع خاص یک مرجع معتبر باشد. لینک های داخلی را نیز فراموش نکنید. برای مثال، در بخش‌های مختلف یک محتوا، به سایر پست‌های وبلاگ مرتبط پیوند دهید. در نتیجه، کاربران برای تکمیل اطلاعات خود در سایت های هاب محتوای مختلف جستجو می کنند.

مزایای هاب محتوا برای کاربران و سایت

مرکز محتوا مزایای مختلفی برای کاربران و سایت دارد. در اینجا به برخی از مهم ترین مزایای آن اشاره می کنیم:

هاب محتوا نیازهای همه کاربران را پوشش می دهد

یکی از مهمترین مزایای هاب محتوا این است که تمام نیازهای کاربران را پوشش می دهد. این صفحات می توانند به سوالات کاربران پاسخ دهند و اطلاعات مختلفی را به بازدیدکنندگان منتقل کنند. به عنوان مثال، فرض کنید کاربری عبارت «سونامی چیست» را در نوار جستجوی گوگل تایپ کند. این کاربر پس از ورود به سایت شما با یک مرکز محتوا مواجه می شود.

این مرکز محتوا اطلاعات متنوعی در مورد سونامی، ویژگی ها، انواع، تاریخچه و غیره ارائه می دهد. در نتیجه تمامی نیازهای کاربر پوشش داده خواهد شد. بنابراین کاربر نیازی به مراجعه به سایت های دیگر و مرور صفحات رقبا ندارد. اطلاعات منتشر شده در یک مرکز محتوا برای افراد مبتدی و حرفه ای مناسب است.

تجربه کاربری بهبود یافته

اطلاعات آماری نشان می دهد که هاب محتوا تاثیر زیادی در بهبود تجربه کاربر دارد. هنگامی که کاربران اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می کنند، صفحه شما را راضی تر ترک می کنند. چندین عامل مختلف بر بهبود تجربه کاربر تأثیر می گذارد. یکی از مهم ترین عوامل انتشار مطالب صحیح و کامل است. اگر محتوای شما نادرست یا ناقص باشد، کاربران ترجیح می دهند به سایت های دیگر بروند.

مدیریت آسان تر

یکی دیگر از مزایای ایجاد یک مرکز محتوا این است که مدیریت آن آسان است. تمام مطالب مرتبط با یک موضوع را می توانید در مرکز محتوا پیدا کنید. بنابراین به راحتی می توانید کیفیت محتوا را ارتقا دهید یا محتوای نامناسب را حذف کنید. زیرا تمامی مطالب در یک مکان جمع آوری شده است. بنابراین به راحتی مورد بررسی قرار می گیرند. بنابراین حتی در صورت افزایش تعداد صفحات و حجم محتوا، سئو با مشکلی مواجه نخواهد شد.

بهبود تعامل با کاربر

مرکز محتوا تعامل تجاری با کاربران را بهبود می بخشد. زیرا شرکت متوجه خواهد شد که کاربران به چه موضوعاتی علاقه مند هستند و چه موضوعاتی را جستجو می کنند. سئوکارها می توانند با در نظر گرفتن اطلاعاتی مانند مدت زمان ماندن کاربر در صفحه، تعداد بازدید از صفحه و مواردی از این دست، بینشی نسبت به علایق کاربر کسب کنند.

انواع کانتنت هاب یا مرکز محتوا

مراکز محتوا انواع مختلفی دارند. هر نوع مرکز محتوا ویژگی های خاص خود را دارد. بسته به نوع کسب‌وکارتان و استراتژی‌هایی که استفاده می‌کنید، می‌توانید چندین نوع از هاب محتوا را ادغام و استفاده کنید.

 
 

مرکز و گفتمان یا خوشه های موضوعی

مدل Hub and Spoke یا Topic Cluster یکی از انواع مرکز محتوا است. این الگو شامل یک صفحه اصلی و تعدادی صفحه فرعی است. صفحه اصلی به کلیت موضوع اشاره دارد. سپس در هر یک از صفحات فرعی جزئیات موضوع مورد بررسی قرار می گیرد. برای حفظ ارتباط موضوعی در تمامی صفحات اصلی و فرعی از لینک های داخلی استفاده شده است.

این قالب برای موضوعاتی که نیازی به به روز رسانی مداوم و کوتاه مدت ندارند مناسب است. کاربران می توانند از اطلاعات موجود در این مرکز محتوا استفاده کنند. محتوایی که در این قالب هاب محتوا آپلود می شود، محتوای پایدار نامیده می شود. وقتی سئو می خواهد محتوای یک صفحه را به روز کند، باید همین کار را برای سایر صفحات مرتبط انجام دهد.

 
 

کتابخانه محتوا

نوع دیگری از مرکز محتوا، کتابخانه محتوا است. در این قالب مجموعه ای از صفحات مختلف وجود دارد که همگی مربوط به یک موضوع خاص هستند. هر یک از این صفحات یک صفحه فرعی نامیده می شود و موضوع خاصی را از زاویه ای متفاوت بررسی می کند. انواع مختلف محتوا مانند ویدئو، پادکست و متن در این مرکز محتوا آپلود می شود.

کتابخانه محتوا برای مشاغلی مناسب است که در مورد موضوعات مختلف صحبت می کنند و مطالبی در مورد موضوعات مختلف دارند. این دسته از کسب و کارها می توانند محتوای سایت خود را به روش های مختلف دسته بندی کرده و در کتابخانه محتوا قرار دهند.

 
 

دروازه محتوا

دروازه محتوا نوع دیگری از هاب محتوا است که مانند ویکی‌پدیا یا دایره‌المعارف اینترنتی عمل می‌کند. در این قالب خلاصه ای از موضوع اصلی، شرح موضوع و منابع ذکر شده است. نحوه بارگذاری محتوا در این قالب بسیار مهم است. محتوا معمولا بک لینک های داخلی زیادی دارد. کاربر ممکن است در هنگام مطالعه مطالب با سوالات مختلفی مواجه شود. در این صورت کافیست روی لینک مورد نظر کلیک کرده و وارد صفحه دیگری شوید. در این صفحه جدید موضوع دیگری به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است. این قالب هاب محتوا باید به طور مداوم به روز شود.

 
 

پایگاه داده محتوا

پایگاه داده محتوا برای جمع آوری حجم زیادی از داده ها استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های آن این است که اطلاعات را بر اساس پارامترهای مختلف دسته بندی می کند. به همین دلیل پس از دسترسی به این پایگاه داده می توانید از فیلترهای مختلف برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود استفاده کنید. بنابراین کاربر نیازی به پردازش داده های غیر ضروری زیادی ندارد.

 
 

کلام آخر

مراحل سئو سایت سوال مهمی است که هر کسب و کاری که می خواهد در فضای آنلاین فعال باشد به آن نیاز دارد. چه آنهایی که سالها در این زمینه فعال بوده اند و چه آنهایی که می خواهند وارد شوند. نحوه سئو سایت، موارد مهمی که باید رعایت کنیم و نکات اضافی دیگری که به شما کمک می کند از طریق سئو به نتایج بهتری دست یابید، همیشه دغدغه افرادی بوده است که متخصص سئو نیستند، اما کارشناسان سئو آن را دوست دارند! در این مقاله از وبسایت خانوم سین بدون درگیر شدن در کلمات و اصطلاحات پیچیده تمامی مراحلی که برای سئو نیاز دارید را به زبان ساده بیان کرده ایم.

می دانیم که امروزه در هر حوزه ای تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که اغلب آن ها نیز در حال فعالیت و تلاش برای رسیدن به رتبه 1 تا 3 در موتورهای جستجو هستند امــا آنچه که مهم است ماندن در لینک های برتر است زیرا پس از رسیدن به جایگاه و رتبه برتر هر لحظه ممکن است رقیب جایگاه شما را تصاحب کند.

در این مقاله سعی شد تا مسئله محتوای هاب بصورت کامل بررسی شود، اما در صورت هر گونه سوال و ابهامی می توانید از طریق وبسایت خانوم سین نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید