همه چیز درباره ادمینی اینستاگرام (مورد نیاز هر پیجی ادمین است)
شبکه اجتماعی اینستاگرام و بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی، در حال حاضر به عنوان ابزاری برای درآمدزایی مورد استفاده قرار می گیرند. برای داشتن درآمد خوب از این رسانه های اجتماعی، باید نکات مدیریت پیج را بلد بود. از آنجا که مدیریت پیج به عهده ادمین است، ما در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره ادمین اینستاگرام را به شما آموزش دهیم و نکاتی را پیرامون مدیریت پیج در اختیار شما قرار دهیم.
مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟
مدیریت اصولی پیچ اینستاگرام، فرایندی حرفه ای است. ادمین اینستاگرام به شما می تواند به طور حرفه ای، کمک کند تا با کمترین زمان، بیشترین رضایت را از سوی کاربران خود جلب کنید که نتیجه آن افزایش فروش و شناخته تر شدن برندتان خواهد بود.
مدیریت یک پیج اینستاگرام شامل این موارد است:
· برنامه ریزی و انتشار محتوا
· پاسخگویی به مخاطبان
· تحلیل داده های پیج
· آنالیز رقبا
· و…
نکات مدیریت پیج اینستاگرام
با رعایت چند نکته ابتدایی، شما هم می توانید مثل یک مدیر موفق در عرصه تولید و ارائه محتوا عمل کنید.
۱- داشتن پروفایل جامع و جالب
اولین برخورد هر کاربر با پیج شما از طریق ساختار ظاهری پیج شما صورت می گیرد. هرچه ظاهر جذاب تری برای پیج در نظر بگیرید؛ علاقه کاربر برای همراهی تان بیشتر می شود.
۲- کاربری مناسب (ایجاد بیزینس اکانت)
اینستاگرام چندی پیش قابلیت ساخت اکانت های بیزینسی را در اختیار کاربران قرار داده است. نه تنها فرد با هر قابلیت و شغلی می تواند مطالب و محتوای مربوط به خود را ارائه دهد؛ بلکه به راحتی می تواند به بررسی میزان افزایش فروش و بازخورد محصولاتش بپردازد.
از مزایای بیزینس اکانت:
· امکان مدیریت پیام ها و دسته بندی آن ها
· امکان تبلیغات گسترده اینستاگرام
· امکان قراردادن مکان فیزیکی و گزینه تماس در پروفایل
· امکان آنالیز و تحلیل آماری بازخورد پیج
۳- برنامه ریزی دقیق یا تقویم محتوایی
وظیفه هر مدیر، ارائه روش هایی برای افزایش بهره وری است. فعالیت ها باید مطابق با تقویم محتوایی اتفاق افتد. از دیگر وظایف مدیر پیج، تولید محتوا و پاسخگویی سریع به کاربران است.
از جمله برنامه های مشخص یک ادمین:
· داشتن زمان بندی برای انتشارمحتوا: ادمین نسبت به بهترین و بدترین اوقات نسبت به بازدید کاربران ، عمل می کند. مثلا بهترین روز برای انتشار مطالب قبل از روزهای پایانی هفته و بهترین ساعت آن بین ۹ صبح تا ۱۳ بعدازظهر است .
· داشتن دسته بندی برای انتشار مطالب: هر موضوع در زمان خود ارائه می شود. مثلا اشتراک لایو های آموزشی و یا پرسش و پاسخ در زمان های مشخص
· پیگیری و پاسخگویی: ادمین پیج اینستاگرام، باید به موقع و با خوشرویی پاسخگوی کامنت ها و دایرکت های پیج باشد.
· تداوم در فعالیت: برای مثال پست روزانه و استوری از روند کاری، باعث می شود مخاطب ناخودآگاه در جریان اخبار قرار بگیرد.
80 درصد افزایش فالور و ویو و به قولی مخاطب پیج مربوط به بخش پست و استوری و جذابیت آنها می باشد که مسئولیت این کار با ادمین می باشد. ادمین حرفه ای نیز زمانی مشخص می شود که تهیه و آماده سازی بهترین ریلز ها و استوری ها مخاطبین را جذب کند.
در ادامه ادمین باید با هشتگ گذاری اصولی ونیچ آشنایی کامل و جامع داشته باشد تا بتواند با هشتگ گذاری اصولی ریلز های پیج را به اکسپلور معرفی نماید ؛ چرا که یکی از بهترین کار ها برای ویو و افزایش فالور رفتن پست و ریلز به اکسپلور می باشد چراکه جامعه حجیمی از افراد روزانه در اکسپلور می گردند.
قرارداد ادمین اینستاگرام چگونه است؟
با وجود مجازی بودن کار در خصوص ادمین شدن در اینستاگرام، قراردادی میان صاحب پیج و فردی که می خواهد ادمین پیج شود بسته می شود. هدف از انجام این کار، سپردن برخی از مسئولیت های پیج به فردی به جز صاحب اصلی پیج یا برند مربوطه است.
معمولا افرادی که تعداد فالوور بالایی دارند برای رسیدگی به کلیه امور پیج خود یک یا دو ادمین استخدام می کنند و طی یک قرارداد رسمی، مبلغی پول به صورت ماهانه برای آن ها واریز می کنند.
در قراردادی که میان ادمین پیج و صاحب اکانت بسته می شود مواردی مانند مسئولیت های ادمین، وظایف، ساعات کاری، حقوق و … ذکر می شود. کلیه این اطلاعات باید به طور دقیق نوشته شود تا بعدا هیچ کدام از طرفین نتوانند ادعایی خارج از موارد ذکر شده در قرارداد داشته باشند.
یکی دیگر از موارد مهمی که در این قرارداد نوشته می شود، تعهد ادمین پیج در خصوص فاش نکردن اطلاعات محرمانه شرکت یا موسسه ای است که مسئولیت ادمین بودن آن را بر عهده دارد.
نکات زیر، اصلی ترین مواردی هستند که در قرارداد ذکر می شود:
· ادمین باید طبق اصول و طی یک برنامه ریزی مناسب، پست ها و استوری های پیج را در اینستاگرام آپلود کند.
· تولید محتوایی که ادمین انجام می دهد باید کاملا مرتبط با موضوع پیج باشد.
· ادمین پیج موظف است در اسرع وقت، پاسخگوی دایرکت و کامنت های پیج باشد.
· ادمین باید یک برنامه ریزی درست در خصوص رسیدگی به سفارشات مشتریان داشته باشد.
· ادمین باید گزارشات روزانه یا هفتگی پیج را به کارفرما اطلاع رسانی کند.
· کلیه اطلاعات پیج باید محرمانه باشد.
· ادمین باید در خصوص رفع مشکلات موجود در پیج تلاش کند.
· ادمین نمی تواند خودسرانه رویه پیج را تغییر داده و پست هایی بی ربط در اینستاگرام آپلود کند.
· ادمین باید از کلیه اقداماتی که ممکن است منجر به ریپورت شدن و بسته شدن پیج شود، خودداری کند.
· ادمین باید کلیه اطلاعات پیج را محرمانه نگه دارد و هیچ اطلاعاتی از پیج به بیرون درز پیدا نکند.
· ادمین باید متعهد شود قصد هیچ گونه سوء استفاده از پیج را ندارد.
راه آسان تر و مطمئن تر برای گرفتن ادمین برای پیج و وب سایت و تلگرام این می باشد که شما با شرکت های معتبر در زمینه معرفی یا انجام پروژه های ادمینی در ارتباط باشید چرا که در این وب سایت ها مجموعه تمام مسئولیت ها را گردن میگیرد
یکی از این مجموعه ها مجموعه باتیس گرفی می باشد که خدمات گرافیکی و طراحی سایت و سئو و پروژه های ادمینی انجام می دهند.
در این مجموعه که توسط مجرب ترین افراد فعال حوزه گرافیک تشکیل شده است ، اگر شما نیازمندی به ادمینی داشتید ( فول ادمین – تولید محتوا – کامنت گذار – دایرکتر ) می توانید به وب سایت مراجعه کنید شرایط را مطالعه کنید و با اطمینان خاطر با مجموعه همکاری کنید و درخواست ادمین دهید.
دوره جامع آموزش ادمینی همراه با استخدام
دوره جامع آموزش طراحی سایت همراه با استخدام
مجموعه با بهترین ادمین های خود پروژه های شما را انجام خواهند داد و شما از هرگونه سوئاستفاده و خطر در امان خواهید بود چرا که باتیس گرفی یک مجموعه شناخته شده و مشهور می باشد .