چرا محصولات تبلیغاتی (بروشور و کاتالوگ) هنوز هم کار میکنند؟
اهمیت کاتالوگ در تبلیغات چیست؟ محصولات تبلیغاتی بهعنوان یکی از ابزارهای اولیه تبلیغات شناخته میشوند. اگر یک دقیقه وقت بگذارید و در منزل یا دفتر کار خود کمی جستوجو کنید، احتمالاً حداقل یک محصول تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد. بر اساس مطالعه Advertising Specialties Impressions Study (ASI)، محصولات تبلیغاتی هنوز هم پربینندهترین شکل تبلیغات در میان مصرفکنندگان هستند.
تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
بروشور و کاتالوگ هر دو بهعنوان ابزارهای بازاریابی استفاده میشوند، اما تفاوتهایی در محتوا، حجم و هدف آنها وجود دارد. بروشورها معمولاً یک برگه یا چند صفحه دارند و بیشتر برای معرفی یک محصول یا خدمات خاص به مخاطبان استفاده میشوند. آنها شامل تصاویر، مشخصات محصول و اطلاعات مرتبط با آن میشوند. هدف اصلی بروشورها جذب مخاطبان و تشویق آنها به کنش، مانند خرید یا تماس با شرکت مربوطه است.
از طرف دیگر، کاتالوگها معمولاً شامل صدها صفحه هستند و بهصورت جامع و کامل اطلاعات مربوط به محصولات یک شرکت را در برمیگیرند. این اطلاعات شامل مشخصات فنی، ویژگیها، تصاویر، قیمتها و سایر جزئیات مربوط به محصولات است. هدف اصلی کاتالوگها تأمین اطلاعات کافی به مخاطبان در مورد محصولات شرکت است تا بتوانند تصمیم درستی برای خرید یا همکاری با شرکت بگیرند. در کل، بروشورها برای معرفی سریع محصولات و جذب مخاطبان و کاتالوگها برای ارائه اطلاعات جامعتر به مشتریان برای انتخاب بهتر محصولات بکار میروند.
دلیل اهمیت کاتالوگ در تبلیغات چیست؟
با دیده شدن کاتالوگ خود، محصولات و خدماتتان را به مخاطبان معرفی میکنید. این کار اساساً همان تعریف کاتالوگ است. اما در واقع، معرفی محصولات و خدماتتان تنها بخشی از مهمترین نقش اهمیت کاتالوگ در تبلیغات است. به دلیل اینکه کاتالوگ نماینده شما در ارتباط با مخاطبانتان است، باید بهدقت طراحی شود. این به این معناست که باید بتوانید برندتان، طرز فکرتان، کیفیت و اعتبار محصول و خدماتتان و سایر مشخصههای مهم را بهخوبی به نمایش بگذارید.
با توجه به اینکه کاتالوگ میتواند بهصورت چاپی و یا دیجیتالی باشد، میتوانید با توجه به نیاز و رویکرد خود، یکی از این دوراه را انتخاب کنید. اما مهمترین نکته در هر دو حالت، این است که کاتالوگ شما باید توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان را داشته باشد و بهعنوان نماینده شما، بهخوبی از سطح کیفیت و اعتبار شما بهرهمند شود.
اهمیت کاتالوگ در تبلیغات بهعنوان یک ابزار مارکتینگ
با وجود پیشرفتهای چشمگیر در حوزه دیجیتال، شرکتهای خارجی بسیاری هنوز هم از کاتالوگ بهعنوان یکروش سرمایهگذاری مؤثر استفاده میکنند؛ زیرا طراحی و چاپ قیمت مناسب میتواند به جذب مشتری و افزایش فروش محصولات و خدماتشان کمک کند. همچنین، بسیاری از مشتریان به دنبال دانش کاملی در مورد محصولات و خدمات شرکتها هستند؛ بنابراین، داشتن یک کاتالوگ با اطلاعات جامع و تصاویر جذاب میتواند برای آنها حس تعامل با محصول را ایجاد کند.
تمامی برندها و کسبوکارهای تجاری در نهایت هدفی را دنبال میکنند و آن هدف معمولاً فروش نامحدود است. اما چالشی که در میان صدها کاتالوگ موجود در بازار به وجود میآید، مسئله جذب مشتریان است. بهعبارتدیگر، یک کاتالوگ باید در لحظه نخست نوع کسبوکار، مزیت رقابتی محصول و جذابیت کافی را به نمایش بگذارد تا بتواند مشتریان را به خود جذب کند.
اهمیت کاتالوگ در تبلیغات بهعنوان ابزاری ارزان و اثرگذار
در شرایط اقتصادی کنونی، فروش و تأمین بودجه برای بازاریابی و تبلیغات ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. در نتیجه، داشتن یک کاتالوگ مقرون بهصرفه مفید و مؤثر میتواند تأثیر بسزایی در ارتقای نام تجاری شما داشته باشد. بهعنوان یک قسمت از استراتژی چندکاناله، بسیاری از سازمآنها از کاتالوگها استفاده میکنند؛ زیرا کاتالوگها توانایی افزایش فروش تا ۲۹٪ را دارند. به طور متوسط، ۵۹ درصد از فروش سازمآنها به کاتالوگها وابسته است؛ بنابراین، یک کاتالوگ قوی و مؤثر میتواند به طور حرفهای نام تجاری شما را به مخاطبین موردنظرتان معرفی کند.
اهمیت بروشور در تبلیغات بهعنوان یک ابزار مارکتینگ
یک بروشور یا کالانما، برگهای چند صفحهای یا چندلتی است که شامل معرفی کالا یا خدمات یک کسبوکار است. با استفاده از بروشور، یک شرکت میتواند در زمان کوتاهی کالای خود را به فروشندگان معرفی کند و از این طریق در بازاریابی موضوعی مؤثر باشد؛ بنابراین نباید از اهمیت بروشور در تبلیغات غافل شد. علاوهبر این، بروشور بهعنوان یکی از ابزارهای مهم در تبلیغات و دیدهشدن کسبوکار شما در بازار، شناخته شده است. بااینحال، با ظهور بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات از طریق شبکههای اجتماعی، استفاده از بروشور هنوز هم میتواند بهعنوان یک راهبرد مؤثر در تبلیغات و بازاریابی حرفهای شما باشد.
اثرگذاری بیشتر در مشتریان با استفاده از بروشور
اهمیت بروشور در تبلیغات بسیار اثرگذار است. مشتریان میتوانند بروشور چاپ شده را ببینند، لمس کنند و به دیگران نشان دهند. بروشور، امکان را به مشتریان میدهد که به طور مستقیم با شما و کسبوکارتان آشنا شوند. گرچه تبلیغات اینترنتی گستردهتر است، اما اثر بروشور در جذب مشتری متفاوت است. بروشورهای فیزیکی و قابللمس نسب به سایتها و شبکههای اجتماعی بهتر نظرات مشتریان را جذب میکند. همچنین، دسترسی به بروشور آسانتر است؛ زیرا اگر میخواهید اطلاعات بروشور را مجدداً بخوانید یا آن را به دوستان خود نشان دهید، تنها کافی است آن را از کمد بیرون آورده و به او نشان دهید؛ درحالیکه پیداکردن و یافتن یک آگهی در وب ممکن است دشوار و وقتگیر باشد.
نمایشی جذاب با استفاده از بروشور
تنها ظاهر و نمای بصری یک بروشور تبلیغاتی مهم نیست بلکه، بروشور میتواند اطلاعات زیادی درباره تجارت شما را به مشتریان منتقل کند. در واقع، بروشور بهنوعی نمایشی از کارهای شما در نگاه اول است؛ بنابراین، اگر بروشور جذابی به مشتریان خود ارائه دهید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که آنها از شما خرید کنند. همچنین، با ارائه یک بروشور باکیفیت، مشتریان به تجارت شما آشنا میشوند و کسبوکار شما در خاطرشان میماند.
بروشوری باکیفیت بالا هرگز دور ریخته نمیشود و در صورت نیاز مشتری، به کسبوکار شما باز میگردد. لازم به ذکر است که مشتریان توجه زیادی به کیفیت کاغذ، چاپ و مطالب بروشور میکنند و با اتکا به این موارد در مورد اعتبار شما تصمیمگیری میکنند؛ بنابراین، کیفیت چاپ و طراحی بروشور دو معیار بسیار مهم هستند که نباید نادیده گرفته شوند.
اهمیت بروشور در تبلیغات بهعنوان ابزار ساخت برند
بروشور شما یکی از ابزارهای کسبوکار شماست که به شما امکان ساخت برند میدهد. با طراحی و چاپ یک بروشور جذاب و حرفهای، شما میتوانید برند خود را در ذهن مخاطبان بهصورت پایدار ترسیم کنید و اطلاعات مختلفی مانند تبلیغات شرکت، محصولات و خدمات شما را در آن درج کنید تا به مخاطبان خود بیانگر نقش و جایگاه کسبوکارتان در بازار شوید. برای ساخت یک برند موفق، بروشورهای تبلیغاتی شما باید با استفاده از طراحی و محتوای مناسبی، به مخاطبان مناسب و در موقعیتهای مناسبی نشان داده شوند.
چاپ بروشور و کاتالوگ در مجموعه شبکه چاپ
در عصر حاضر اهمیت کاتالوگ در تبلیغات برای بیشتر بیزینسها روشن شده است. چاپ بروشور و کاتالوگ میتواند به شما کمک کند تا از مزایای کالاها و خدمات خود بهترین استفاده را ببرید. این ابزارها به شما اجازه میدهند تا به مشتریان جدید و موجود خود اطلاعات بیشتری در مورد کسبوکار خود ارائه دهید و برای افزایش فروش و رشد کسبوکارتان مؤثر باشد. مدیران ارشد کسبوکارها اهمیت بروشور در تبلیغات را بهخوبی درک کردهاند. البته لازم به ذکر است که کیفیت چاپ بروشور و تراکت در اثرگذاری آن بسیار دارای اهمیت است. اگر تمایل دارید بروشور و کاتالوگهای خود را با قیمتی مناسب به یک مجموعه مجرب سفارش دهید با کارشناسان ما در شبکه چاپ تماس بگیرید.