محتوای مفید حس کنجکاوی کاربر را برآورده می کند و ارزش ارائه می دهد. اصلی است و از منابع دیگر تهیه نشده است. محتوای غیرمفید اطلاعاتی را که از قبل وجود داشته است بازیابی می کند. شکاف هایی را برای کاربر ایجاد می کند تا آن ها را پر کند و نقطه دید یا زاویه منحصر به فردی ندارد.برای مشاوره سئو سایت در لاهیجان اینجا کلیک کنید
اگر محتوای غیر مفیدی در وب سایت خود دارید که با هدف جستجو مطابقت ندارد، دو انتخاب دارید: بهبود یا حذف آن. هر یک از این اقدامات احتمال طبقه بندی وب سایت شما توسط گوگل و رتبه پایین تر محتوای شما را کاهش می دهد.
برای تأیید اینکه محتوای شما مفید است، به سؤالات زیر پاسخ دهید:
آیا مخاطب موجود یا هدفی دارید که اگر محتوای شما مستقیماً به دست شما برسد، مفید باشد؟
آیا محتوای شما عمق دانش و تخصص دست اول را نشان می دهد؟
آیا وب سایت شما یک تمرکز یا هدف اصلی دارد؟
آیا پس از مصرف محتوای شما، کاربر احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع برای رسیدن به هدف خود می داند؟
آیا شخصی که محتوای شما را مصرف می کند احساس می کند تجربه رضایت بخشی داشته است؟
آیا از راهنماییهای Google برای بهروزرسانیهای اصلی و بهروزرسانیهای بررسی محصول پیروی میکنید ؟
اگر پاسخ شما به طور عمده مثبت است، رویکرد شما برای تولید محتوا اول از همه مردم است!
اگر تعدادی نه داشتید، بیایید ارزیابی بیشتری انجام دهیم:
آیا محتوای شما در درجه اول افراد را از موتورهای جستجو به جای انسان جذب می کند؟
آیا حجم زیادی محتوا در موضوعات مختلف تولید می کنید تا چیزی برای رتبه بندی به دست آورید؟
آیا از اتوماسیون گسترده برای ایجاد محتوا در چندین موضوع استفاده می کنید؟
آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران می گویند بدون اینکه بینش زیادی اضافه کنید، سرپرستی می کنید؟
آیا در مورد چیزهایی می نویسید زیرا آنها در حال پیشرفت هستند و نه برای مخاطبان فعلی شما؟
آیا محتوای شما خوانندگان را به جستجوی مجدد برای دریافت نتایج بهتر از منابع دیگر ترغیب می کند؟
آیا به این دلیل که شنیدهاید Google یک اولویت دارد، تعداد کلمات خاصی را وارد میکنید؟
آیا بدون تخصص روی موضوعی تمرکز کردید زیرا فکر می کردید ترافیک وب را به دست خواهید آورد؟
آیا محتوای شما به سوالی پاسخ می دهد که پاسخی ندارد؟
اگر به هر یک از این سوالات پاسخ مثبت داده اید، باید ابتدا محتوای وب سایت خود را در موتور جستجو مطرح کنید.
سالیوان گفت : "اگر متوجه شدید، "هوم، شاید برخی از این محتوایی که من دارم با آنچه در مورد محتوای مفید توصیه شده است مطابقت نداشته باشد"، این نشانه این است که روی چه چیزی باید کار کنید.