چک لیست سئو 2024
- نمایه های رسانه های اجتماعی را در پلتفرم هایی ایجاد کنید که مخاطبان هدف شما در آن معاشرت می کنند.
- وارد LinkedIn Pulse شوید (این پلت فرم انتشار لینکدین است).
- پادکست مهمان را انجام دهید (به شما امکان می دهد مستقیماً با شنوندگان پادکست جدید که بخشی از مخاطبان هدف شما هستند صحبت کنید).
- در پینترست فعال بمانید و به تابلوهای مربوطه بپیوندید.
- برای توسعه روابط در وبلاگ ها نظر دهید.
- در خبرنامه ها مشارکت کنید.
- رویدادهایی را که می توانید از آنها حمایت مالی کنید، جستجو کنید.
- Google My Business را راه اندازی و بهینه کنید.(متاسفانه به دلیل تحریم در ایران فعال نیست)
- منشن های بدون پیوند را به پیوند تبدیل کنید.
- وب سایت ها را با استفاده از تصاویر خود بررسی کنید و از آنها بخواهید که به عقب پیوند دهند.
- وارد وب سایت هایی شوید که جوایز ارائه می دهند.
- جمع بندی تخصصی انجام دهید (اما زیاده روی نکنید).
- در تصاویر، محتوا، بنر، ویدئو و… یک لوگو یا Bookmark بسازید که کاربران شما بتواند در وب سایت های خود از آنها استفاده کند.
- از محتوا هایی استفاده کنید که مربوط به برند، خدمات، محصولات و یا موضوعات شماست.
- حتما از محتوا های ویدئویی استفاده نمائید.
- کامنت ها را به طور کامل پاسخ دهید و از کاربران در قسمت نظرات سوال کنید.
- از کلمات کلیدی، مترادف ها، lsi، پرسش های کاربران و… در محتوا استفاده نمائید.
- از کلمات کلیدی دم بلند یا longtail استفاده نمائید.
- در محتوای خود سعی کنید غلط املایی و دیکته ای نداشته باشید.
- نسخه محتوای خود را از رقبای خود طولانی تر و کامل تر کنید.
- در نوشتن محتوا برای سایت خود دقت کنید که محتوای خود را کاملا عامیانه و ساده بیان کنید و بنویسید.
- از تصاویر طراحی شده مختص گرافیک سایت خود استفاده نمائید و از رقبای خود در زمینه تصاویر حرفه ای تر باشید.
- از لینک های داخلی به نحو احسن و وابسته به موضوع استفاده نمائید.
- استفاده از لینک های خارجی در صفحات سایت باعث ایجاد اعتماد و اعتبار به صفحه و سایت شما می شود.
- از فونت مناسب و با قابلیت اجرا در تمامی دستگاه ها و مرورگر ها استفاده نمائید.
- پاراگراف های خود را کوتاه کنید.
- از مهم ترین نکات در چک لیست سئو 2024 استفاده از متاتگ های سئو می باشد.
- آنالیز با ابزار ها ahref – semrush – moz
- کلمات کلیدی Head Terms را در مقابل Long Tail را درک کنید.
- کلمه کلیدی خود را به تگ H1 خود اضافه کنید و مطمئن شوید که فقط از یکی استفاده می کنید.
- اگرچه ارزش تگ های H2، H3،…، H6 برای سئو قابل بحث است، اما به طور کلی ایده خوبی است که کلمه کلیدی اصلی خود را در تگ H1 خود قرار دهید.
- خوانایی محتوای خود را بهینه کنید.
- نوشتن جملات کوتاه به جای پاراگراف های طولانی.
- محتوای خود را با عنوان و عنوان فرعی سازماندهی کنید.
- از جمله رسانه های غنی مانند تصاویر، گیف، صدا و ویدئو.
- پیوند دادن به منابع مفید دیگر.
- رفع خطای 404 و ارور 403 در سایت.
- لینک های شکسته سایت را رفع کنید. برای اینکار از brokenlinkchecker استفاده کنید که یک ابزار رایگان برای این کار است.
- مطمئن شوید که سایت شما محتوای تکراری ندارد.
- رفع هر گونه متا تگ مفقود یا تکراری.
- تغییر مسیرها و ریدایرکت های خراب را برطرف کنید.
منبع: https://iranseo.top/seo-check-list-2024