چگونه سئو وب سایت موسیقی خود را بهبود دهیم؟
برای بهبود سئو سایت خود روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را پیاده سازی کنید. در این مقاله ما قصد داریم پرکاربرد ترین آن ها را به شما معرفی کنیم.
بدانید که اهداف سئو شما چیست.
قبل از صرف زمان و تلاش برای بهینه سازی وب سایت خود، بهتر است مدتی وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید که می خواهید از بهبود سایت خود چه نتیجه ای بگیرید. دقیقاً می خواهید از طریق موتورهای جستجو به چه کسانی دسترسی پیدا کنید و این افراد از شما چه می خواهند؟ به عنوان مثال، اگر شما مانند اکثر گروه های موسیقی هستید، احتمالاً می خواهید به افرادی دسترسی داشته باشید که به طور خاص نام گروه شما را جستجو می کنند. شاید آن افراد موسیقی شما را در جایی شنیده اند و اکنون می خواهند درباره شما بیشتر بیاموزند، به آهنگ های دیگر در سایت شما گوش دهند و ببینند شما چه چیز دیگری برای ارائه دارید. این، جایی است که رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو واقعاً کمک می کند.

کلمات کلیدی مورد نظر خود را بشناسید.
وقتی می دانید اهداف شما چیست، می توانید دقیقاً مشخص کنید که برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی کنید. البته یک مکان خوب برای شروع، از نظر انتخاب کلمات کلیدی مورد نظر، نام گروه شماست. اگر نام گروه موسیقی تان واقعاً منحصر به فرد باشد، ممکن است این کار ساده باشد، اما اگر نام گروه شما مشابه سایر اصطلاحات رایج باشد، بهتر است برای کلمات کلیدی خاص تر رتبه بندی کنید. مدتی وقت بگذارید تا به این درک برسید که واقعاً دنبال چه کلمات کلیدی هستید، زیرا آن ها اساس سئو سایت شما را تشکیل می دهند.
در واقع یافتن مناسب ترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا ضروری است. درباره ی کلمات کلیدی که طرفدارانتان برای جستجوی موسیقی شما استفاده می کنند، تحقیق کنید. پس از یافتن کلمات کلیدی مناسب، از آن ها در وب سایت و محتوای خود استفاده کنید. همچنین بهره بردن از مترادف کلمات کلیدی که احتمالاً طرفداران از آن ها استفاده می کنند، می تواند ایده مناسبی باشد.
وب سایت خود را با محتوای عالی پر کنید.
محتوا پایه و اساس سئو است. بدون محتوای عالی، هیچ شانسی برای داشتن رتبه خوب در نتایج جستجو نخواهید داشت. به همین دلیل است که بهبود سئوی یک وب سایت موسیقی با تولید محتوای عالی شروع می شود. به طور کلی، هرچه محتوای با کیفیت بیشتری در سایتتان داشته باشید، برای شما بهتر است. بنابراین، وب سایت خود را با محتوای خوب و مرتبط با صنعت موسیقی کامل کنید.
برچسب ها و تگ های سایت خود را بهینه کنید.
این روش می تواند کمی قدیمی شده باشد، اما هنوز هم جواب می دهد. برچسب ها و یا تگ ها همان کد HTML هستند که در وب سایت شما نشان داده نمی شوند، اما برای موتورهای جستجو مهم هستند. اولین مورد برچسب عنوان است. متن این برچسب همان چیزی است که افراد می بینند و هنگامی که وب سایت شما در نتیجه موتور جستجو ظاهر می شود، روی آن کلیک می کنند. همچنین این تگ همان چیزی است که هنگام باز شدن صفحه در مرورگر خود مشاهده می کنید. آنچه شما در این برچسب می بینید یک عنوان واضح، مختصر و توصیفی برای صفحه شما است که تا 60 کاراکتر است. هر صفحه از سایت شما باید دارای برچسب عنوان منحصر به فرد باشد، باید خوانا باشد و برخی از کلمات کلیدی مهم شما – مانند نام گروه شما – را شامل شود.

بک لینک دریافت کنید.
دریافت لینک از سایر وب سایت ها، به عنوان بک لینک، برای سئو بسیار مهم هستند. این به این دلیل است که گوگل از سایت های قابل اعتماد پشتیبانی می کند و یکی از راه های تشخیص قابل اعتماد بودن سایتتان این است که بفهمید آیا سایت های معتبر دیگر به سایت شما لینک می دهند یا خیر. هرچه سایت های بیشتری به سایت شما لینک داشته باشند، بهتر است.
افزایش مشارکت طرفداران
اکثر طرفداران به دنبال راه های جدیدی برای تعامل با هنرمندان و یا موسیقی مورد علاقه خود هستند. بنابراین، بهینه سازی کلمات کلیدی باید شامل ایجاد محتوایی باشد که تعامل طرفداران را افزایش دهد. یکی از راه های دستیابی به این هدف این است که سایت خود را با جدیدترین و مرتبط ترین مطالب مربوط به صنعت موسیقی به روز کنید. همچنین می توانید پست های وبلاگی بنویسید که طرفداران را به موسیقی های شما جذب کند. برای دریافت بهترین نتایج، صفحات جدیدی را برای هر رویداد و انتشار موسیقی جدید ایجاد کنید. این صفحات باید برای همه جستجوهای مربوط به رویداد های موسیقی بهینه شود.
سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید.
تحقیقات نشان می دهد که حدود 63 درصد از جستجوهای مربوط به صنعت موسیقی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. علاوه بر این، الگوریتم گوگل محتوایی را که در تلفن همراه قابل دسترسی است، ترجیح می دهد. اطمینان حاصل کنید که همه محتوا می تواند به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری شده و به خوبی نمایش داده می شوند.
Google search console را تنظیم کنید.
به کنسول جستجوی گوگل سر بزنید و در آن ثبت نام کنید یا یک حساب ایجاد کنید. سپس وب سایت خود را به آن اضافه کنید. اگر وب سایت شما دارای آدرس https است، حتماً از آن در آدرس خود استفاده کنید. سپس باید ثابت کنید که مالک سایت خود هستید. برای اینکار دستورالعمل ها را در Search Console مشاهده خواهید کرد. معمولاً این کار با افزودن یک تگ HTML ساده به وب سایت شما انجام می شود. یکی از مزایای انجام این ابزار این است که شما می توانید به اطلاعات مختلف درباره ی وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.
شبکه های اجتماعی خود را در سایتتان قرار دهید.
هر کانال ارتباطی دیگری درباره شما در اینترنت به غیر از وب سایت شما، مانند شبکه های اجتماعی، یوتیوب، کمپین ها و یا هر سیستم عامل دیگری که در آن هستید، را در سایت خود قرار دهید. (حتی نظرات دیگران و مطبوعات راجع به شما). اگر ببینند که شما فعال و پرکار هستید، موتورهای جستجو به شما پاداش می دهند. وقتی افراد شما را جستجو می کنند، در حالت ایده آل انواع مطالب جدید و به روز در مورد شما را پیدا می کنند که در نتایج جستجو ظاهر می شود. استفاده از همه ابزارهای آنلاین موجود برای شما و پیوند دادن همه آنها به یکدیگر از طریق وب سایت برای ایجاد یک حضور آنلاین برای جلب نظر طرفداران بسیار کاربردی خواهد بود.
نمونه ای از وب سایت که سئو رعایت شده میشه به دیبا موزیک اشاره کرد