پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

روانشناسی نوتیفیکیشن ها؛ سه ویژگی اعلانهای موثر

یاسان 2 سال پیش

ایوان پاولوف در آزمایش‌های معروف خود به سگ‌هایش آموزش داد، هنگامی که زنگ به صدا در میاد، زمان غذاست. پاولوف متوجه شد که می تواند با یک صدای جیر جیر ساده واکنش فیزیکی غیرارادی را در سگ هایش ایجاد کند. هر بار که زنگ او به صدا در می آمد، بزاق از دهان سگ ها شروع به ترشح می کرد.

امروزه، بوق، ویبره، زنگ و … که از تلفن های همراه ما پخش می شود، پاسخ مشابهی را به دنبال دارد. آنها زنگهای پاولوی قرن بیست و یکم هستند و ما را وادار می کنند تا گوشی خود را بی وقفه چک کنیم.

با این حال کاربران محصول شما می توانند به راحتی اعلان هایی آزار دهنده را حذف یا خاموش کنند.

چه چیزی باعث ایجاد یک محرک روانی موثر می شود؟

چگونه می‌توانید مطمئن شوید که اعلان‌هایی که ارسال می‌کنید مورد استقبال قرار می‌گیرند و به جای دور کردن کاربران، منجر به تعامل بیشتر می‌شوند؟ در زیر چند اصل مهم ذکر شده است:

1 - محرک های خوب به موقع هستند

2 - محرک های موثر ساده و واضح هستند نه پیچیده

3 - یک محرک خوب باعث کنجکاوی کاربر می شود

4 - اعلان خوب، متنوع است نه تکراری

 


 


 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

اهمیت روانشناسی در دیجیتال مارکتینگ