دریافت آموزش سئو با بهترین کیفیت از سئو وب
از آنجایی که تلاش شما باید در جهت این باشد که ترافیک را تنها به سمت یک آدرس مشخص هدایت کنید، نباید برای یک محتوا، دو آدرس داشته باشید. اگر برای دسترسی به یک محتوا بعضی از یک URL استفاده کنند و بعضی از یک آدرس دیگر، در واقع ترافیک آن محتوا از هم جدا خواهد شد و بین دو URL تقسیم میشود. اگر چنین شرایطی پیش آمد میتوانید از ریدایرکت 301 استفاده کنید. یعنی از یکی از URLهایی که فکر میکنید بازخورد کمتری دارد، به لینک اصلی ریدایرکت کرده و مشکل چند تکه شدن ترافیک ورودی را حل نمایید.
در شرایطی که برای مثال دو نسخه به زبانهای مختلف از یک محتوا در سایت وجود دارد، بهتر است از اِلِمان لینک rel=”canonical” استفاده کنید. پس در هر صورت مطمئن شوید که از زیردامنههای سایت دو آدرس با محتوای یکسان نداشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که حرف کوچک و بزرگ در دامنهها فرقی ندارند.
سادهسازی حرکت در وب سایت
حرکت در سایت برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد
حرکت کردن یا Navigation یک سایت در کمک کردن به کاربران برای پیدا کردن آن چیزی که از سایت شما میخواهند، بسیار مهم است. همچنین میتواند به موتورهای جستجو کمک کند که بفهمند وبمستر سایت چه محتوایی را مهم میداند. از آنجایی که نتایج صفحات گوگل در سطح صفحات سایت انجام میشود، گوگل دوست دارد بداند که هر صفحه در سایت چه نقشی را بازی میکند.
حرکت خود را بر مبنای صفحه اصلی انجام دهید
تمام سایتها یک صفحه اصلی یا Home دارد که معمولاً پر بازدیدترین صفحه سایت آنها و نقطه شروع کار بسیاری از بازدیدکنندگان است. مگر اینکه سایت شما تعداد زیادی صفحات داشته باشد که در این شرایط احتمالاً بخواهید کاربران از یک صفحه عمومیتر به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشند. مثل صفحات دستهبندیها یا صفحات فرود یا لندینگ پیج.