بهینه سازی توضیحات متا زمانی برای سئو ضروری تلقی می شد. اما آیا امروزه این یک فاکتور رتبه بندی در جستجوی گوگل است؟
توضیحات متا می تواند به ظاهر شدن در نتایج جستجو و رسانه های اجتماعی کمک کند و افراد را به کلیک و بازدید از یک سایت ترغیب کند.
آنها همچنین می توانند به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کنند تا بفهمند یک صفحه وب چیست.
اگر ممیزی سایت را با استفاده از یکی از بسیاری از ابزارهای سئو انجام دهید، ممکن است پرچم یا هشداری در مورد مفقود شدن یا تکراری بودن توضیحات متا پیدا کنید.
این می تواند نشان دهد که باید مطمئن شوید که هر صفحه دارای توضیحات متا منحصر به فرد است، به عنوان بخشی از استراتژی SEO شما.
اما آیا توضیحات متا در واقع عاملی در الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل هستند؟
ادعا: توضیحات متا به عنوان یک عامل رتبه بندی
ایده اینجا این است که اگر یک متا توضیحات بهینه بنویسید، به شما کمک می کند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشید.
تبلیغ خدمات رخ نت : طراحی سایت اصفهان
از آنجایی که ما در مورد زمینه ای با فضای نسبتاً محدود صحبت می کنیم، عقل مرسوم این است که باید از عبارت کلیدی مورد نظر خود در توضیحات متا به عنوان بهترین عمل SEO استفاده کنید.
Yoast یکی از متخصصان قطعی تا آنجا که توضیحات متا پیش می رود در نظر گرفته می شود.
در زمان انتشار، افزونه Yoast WordPress SEO در بیش از 7.9 میلیون سایت استفاده می شد.
و در اینجا چیزی است که Yoast در مورد توضیحات متا توصیه می کند:
- آن را تا 155 کاراکتر نگه دارید.
- از کلمه کلیدی تمرکز خود استفاده کنید.
- مطمئن شوید که با محتوای صفحه مطابقت دارد.
اگر و چند بار از کلمه کلیدی تمرکز در توضیحات متا خود استفاده می کنید بخشی از ارزیابی SEO است که Yoast ارائه می دهد:
به نظر می رسد همه اینها نشان می دهد که بهینه سازی توضیحات متا برای سئو ضروری است.
اما آیا واقعاً گوگل از متا دیسکریپشن برای تعیین رتبه شما استفاده می کند؟
شواهدی برای توضیحات متا به عنوان یک عامل رتبه بندی
در ویدیویی که در کانال جستجوی مرکزی گوگل در آگوست 2020 منتشر شد، مارتین اسپلیت، مدافع جستجوی گوگل درباره توضیحات متا گفت:
“لطفا فراموش نکنید که آنها را به صفحات موبایل خود اضافه کنید. آنها برای Googlebot نیز اهمیت زیادی دارند.”
تقریباً بلافاصله، یک متخصص SEO در توییتی از Splitt خواست تا جزئیات بیشتری را ارائه دهد.
اسپلیت پاسخ داد که توضیحات متا و عنوان صفحه نه تنها اولین برداشت را برای جستجوگران فراهم می کند، بلکه:
«…به جستجوی Google کمک میکند تا خلاصهای کوتاه از آنچه شما در مورد صفحه مهم میدانید به دست آورد.»
حالا این موضوع کمی توجه را به خود جلب کرد.
باور عمومی در بین متخصصان سئو این است که توضیحات متا ارزش رتبهبندی را که مدتها پیش داشتهاند از دست دادهاند.
همانطور که آن دانلی حتی در سال 2011 نوشت،
بسیاری از ما می دانیم که در حالی که موتورهای جستجو دیگر توضیحات متا را در فاکتورهای رتبه بندی خود در نظر نمی گیرند، این عنصر از صفحه شما همچنان در جذب ترافیک به سایت شما مهم است.
آیا ممکن است بعد از این همه زمان، گوگل واقعاً از توضیحات متا به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده کند؟
خیر
در اینجا دلیل است.
شواهد در برابر توضیحات متا به عنوان یک عامل رتبه بندی
جان مولر به سرعت توضیح داد:
اکنون، شک و تردیدی در میان متخصصان سئو وجود دارد که احتمالاً گوگل در مورد عوامل رتبهبندی کاملاً صادق نیست و باز نیست. شاید شما تصمیم بگیرید که حرف مولر را قبول نکنید.
با این حال، توضیحات متا به عنوان یک سیگنال رتبهبندی نمیتواند جوابگو باشد.
آشنایی با خدمات رخ نت : طراحی سربرگ اصفهان
اولاً، دستکاری آن به طرز مضحکی آسان است. فقط کلمات کلیدی را که می خواهید رتبه بندی کنید را در آنجا قرار دهید و voilà!
سیگنال فوری به گوگل مبنی بر اینکه باید برای آن عبارت کلیدی رتبه بندی کنید.
این در واقع سیستم اعتقادی در سالهای 2005-2008 یا بیشتر زمانی بود که من برای سایتهایی مانند About.com، Demand Media و Suite101.com مینوشتم.
در آن زمان، بهینهسازی روی صفحه کاملاً فرمولی بود و میتوانستید به معنای واقعی کلمه کلمات کلیدی را در عنوان، توضیحات متا، عنوانهای فرعی و غیره تغییر دهید و رتبهبندیها را به طور چشمگیری تغییر دهید.
و دقیقاً به همین دلیل است که توضیحات متا ارزش خود را به عنوان سیگنال رتبه بندی از دست داده است.
توضیح مت کاتز در سال 2009 در مورد اینکه چرا کلمات کلیدی متا از الگوریتم حذف شدند، افکار آنها را در مورد توضیحات متا در آن زمان نیز روشن می کند:
حدود یک دهه پیش، موتورهای جستجو صفحات را فقط بر اساس محتوای صفحات وب ارزیابی میکردند، نه عوامل به اصطلاح خارج از صفحه مانند پیوندهایی که به یک صفحه وب اشاره میکردند.
… از آنجایی که متا تگ کلمات کلیدی اغلب مورد سوء استفاده قرار می گرفت، سال ها پیش گوگل شروع به نادیده گرفتن متا تگ کلمات کلیدی کرد.
حتی اگر گاهی اوقات از متا تگ توضیحات برای قطعه هایی که نشان می دهیم استفاده می کنیم، هنوز از متا تگ توضیحات در رتبه بندی خود استفاده نمی کنیم.
حتی امروز، توضیحات متا که به آن صفحه اختصاص داده اید ممکن است در نتایج جستجو ظاهر نشود.
در واقع، آزمایشی در سال 2018 توسط تیم Yoast نشان داد که Google اغلب اوقات توضیحاتی را برای استفاده در قطعه جستجو ارائه می دهد.
به نظر نمی رسید هیچ قافیه یا دلیلی برای اینکه چرا گوگل برخی از توضیحات متا ارائه شده را ناکافی می داند وجود ندارد.
میشل هیزمنز خاطرنشان کرد:
مهم نیست که توضیحات متا طولانی یا کوتاه ایجاد کرده باشیم و اینکه توضیحات با چگالی کلمه کلیدی بالا یا کم نوشته شده باشد.
آنها همچنین دریافتند که در دو سوم موارد، گوگل از محتوای پاراگراف اول صفحه برای پر کردن قطعه جستجو استفاده کرده است.
اخیراً، پورتنت دریافته است که گوگل در بیش از 70 درصد مواقع توضیحات متا را بازنویسی می کند.
خواندن ادامه مقاله در لینک زیر :
https://rokhnet.com/meta-descriptions-ranking-factor/