جان مولر میگوید دامنه های مبتنی بر کلمه کلیدی محدود هستند و هیچ امتیازی در سئوی وبسایت برای شما ندارد. او سپس ایده هایی را برای انتخاب بهترین دامنه ها ارائه کرد: جان مولر از گوگل به سوالی در Reddit در مورد مزایای رتبه بندی استفاده از پاسخ داد.
کلمات کلیدی در نام دامنه
مولر تأیید کرد که هیچ پاداشی برای سئو برای کلمات کلیدی در دامنه وجود ندارد و دلایل عدم استفاده از دامنه های مبتنی بر کلمه کلیدی را ذکر کرد. مولر دلایل معتبری را فهرست میکند که چرا کلمات کلیدی در دامنهها امتیاز رتبهبندی را ارائه نمیدهند و چرا انتخاب آن نوع دامنهها میتواند نتیجه معکوس داشته باشد. با این حال هنوز دلایل مرتبط (غیر سئو) وجود دارد که چرا کلمات کلیدی در دامنه ها ممکن است هنوز یک انتخاب معتبر باشند. کلمات کلیدی در نام دامنه دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی از سئو کار ها استفاده از یک کلمه کلیدی در دامنه را توصیه می کنند. برخی می گویند که وقتی شخصی فقط با URL خالی به شما لینک می دهد، کلمه کلیدی مانند یک متن لنگر عمل می کند و بر رتبه بندی گوگل تأثیر می گذارد. اما جان مولر قبلا توضیح داده است که گوگل تفاوت بین URL خالی و متن لنگر را میداند و گوگل از کلمات کلیدی در URL خالی استفاده نمی کند. دیگران می گویند که کلمات کلیدی در دامنه به سئو کمک می کنند زیرا کلمات کلیدی به گوگل کمک می کنند تا بفهمد سایت در مورد چیست. اما پاسخ اخیر او در Reddit این ایده را بی اعتبار می کند. زمانی بود که گوگل دامنه های منطبق دقیق را رتبه بندی می کرد، از جمله دامنه های پارک شده. اما این اثر دامنه تطابق دقیق سالها پیش برای کاهش تأثیر کاهش یافت. با این حال، ممکن است دلایل غیر سئو معتبری وجود داشته باشد که چرا یک دامنه مبتنی بر کلمه کلیدی ممکن است مطلوب باشد.
تبلیغ خدمات رخ نت : طراحی سایت وردپرس در اصفهان
گوگل چگونه دامنه های مبتنی بر کلمه کلیدی را رتبه بندی می کند؟
شخص در Reddit پرسید که گوگل چگونه دامنه های مختلف مبتنی بر کلمات کلیدی را رتبه بندی می کند. گوگل چگونه دامنه های زیر را رتبه بندی می کند: web-design.com، web.design، web-design.net؟ جان مولر از گوگل بینش خود را در مورد نحوه استفاده گوگل از کلمات کلیدی در دامنه ها ارائه کرد. مولر پاسخ داد: “فرقی نمی کنه. همچنین اگر از sabertoothed-hedgehog.com استفاده کرده باشید، تفاوتی ندارد. “
یک نام دامنه برای طولانی مدت انتخاب کنید
مولر بعداً پیشنهاد کرد که انتخاب دامنهای که میتواند از تغییر تمرکز بیشتر باشد، منطقی باشد. نمونه بارز این آمازون است. آمازون به عنوان یک فروشنده آنلاین کتاب شروع به کار کرد و توانست تقریباً همه چیز را به فروش برساند زیرا نام دامنه آن مختص کتاب نبود. بسیاری از اولین آژانس های سئو به عنوان شرکت های طراحی وب شروع به کار کردند. هنگامی که آنها در نهایت از طراحی وب به سمت سئو گذر کردند، مجبور شدند نام دامنه خود را نیز تغییر دهند. مثال دیگر این است که چگونه روندها تغییر می کنند، بنابراین آنچه در آن زمان مد روز به نظر می رسد، مانند افزودن کلمه “رسانه” به انتهای نام یک شرکت SEO، ممکن است چند سال بعد خسته یا کلیشه به نظر برسد. جان مولر توصیه کرد که نام دامنه ای را انتخاب کنید که بتواند از تغییر در مدل و روند کسب و کار جان سالم به در ببرد. او در ادامه پاسخش گفت: «نام دامنه ای را انتخاب کنید که بتوانید در درازمدت روی آن بسازید. شاید الان دارید طراحی وب انجام می دهید، اما 5، 10 سال دیگر چه خواهید کرد؟ چیزی را انتخاب کنید که به شما امکان رشد دهد، یا نام دامنه ای را انتخاب کنید که بیشتر شبیه یک نام تجاری است که می توانید آن را بسازید و مردم می توانند مستقیماً شما را با آن بیابند (این توصیه من است).
آینده کسب و کار خود را اثبات کنید
مولر در ادامه توضیح داد که چگونه تغییر نام دامنه یا تغییر ساختار یک سایت می تواند دردسر بزرگی باشد زیرا تمرکز سایت افزایش یافته است. برخی از سایت ها با تمرکز بر یک موضوع شروع می کنند و این خوب است. اما همیشه این ایده خوبی است که به خود فضایی برای رشد بدهید. برای مثال، یک وبسایت رتبهبندی تلویزیون ممکن است برای تبدیل شدن به وبسایت بررسی نوار صوتی در صورتی که کلمات TV و Review را در نام دامنه خود داشته باشد، برای تبدیل شدن به یک وبسایت بررسی نوار صوتی مشکل داشته باشد. مولر توضیح می دهد که چرا انتخاب دامنه ای که بتواند با وب سایت شما رشد کند ایده خوبی است. جان ادامه داد: «ایجاد سایتهای جداگانه برای ایدههای تجاری فرعی دردسر است، ادغام سایتها دردسر بزرگتری است، انتقال دامنهها دردسرساز است. همه این موارد به زمان زیادی نیاز دارد، مقداری پول و موارد دیگر. با چیزی بروید که می خواهید برای مدت طولانی تری نگه دارید، که به شما فضا می دهد.”
آشنایی با خدمات رخ نت : طراحی لوگو در اصفهان
دامنه های همراه با کلمه کلیدی هیچ امتیازی در سئو ندارند
مولر سپس به توضیح این موضوع پرداخت که چگونه برای استفاده از نام دامنه مبتنی بر کلمه کلیدی، هیچ جایزه سئوی وجود ندارد. جان توضیح داد: “هیچ پاداش پنهانی (یا عمومی) SEO برای قرار دادن کلمات کلیدی شما در نام دامنه وجود ندارد. (و برای کسانی که با «اما دامنههای کلیدواژهای وجود دارند که رتبهبندی خوبی دارند» وارد میشوند – البته، میتوانید با دامنهای که کلمات کلیدی در آن وجود دارد نیز رتبه خوبی کسب کنید. اما شما میتوانید با سایر نامهای دامنه نیز رتبه خوبی کسب کنید، و یک دامنه فقط به این دلیل که کلمات کلیدی در خود دارد، رتبه خوبی نخواهد داشت.)
خواندن ادامه مقاله در لینک زیر :
https://rokhnet.com/google-no-seo-bonus-for-keyword-based-domains/