مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست و چه وظایفی بر عهده ی آنها است؟
وظیفه مشاور دیجیتال مارکتینگ این است که کسب و کار شما را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده و با توجه به مخاطب و بازار هدف، بودجه در اختیار، زمان موردنظر و اهداف سازمان، مناسبترین استراتژی را برای بازاریابی آنلاین انتخاب کند و ارائه دهد.
گستره کاری یک مشاور بازاریابی دیجیتال خیلی وسیع است و در یکی دو جمله نمیگنجد. در ادامه انواع وظایف یک مشاور بازاریابی دیجیتال را به طور خلاصه معرفی کردهایم:
- ارزیابی استراتژیهای بازاریابی فعلی و کشف راههای جدید برای تعامل با مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید
- ارائه استراتژیهای جدید و به روز در زمینه بهینهسازی موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و طراحی وبسایت و اجرای آنها
- مدیریت نام تجاری و برند سازمان و بهبود آن
- ارائه راهکار برای برقراری ارتباط صمیمی با مشتریان در شبکههای اجتماعی و افزایش مشارکت و تعاملات
- طراحی و اجرای کمپینهای بازاریابی مختلف
- فعالیت روی صفحات فرود (landing pages) و هماهنگی آنها با صفحات بلاگ
- یافتن کلمات کلیدی مناسب و بهبود رتبه سایت از این طریق
- داشتن استراتژی درست برای تولید محتوای سایت و بهبود سئوی سایت
- طراحی صفحات فرود جذاب (Landing pages)
- توانایی تجزیه و تحلیل حجم زیادی از دادهها
- توانایی مدیریت پروژه بدون آسیب رساندن به کیفیت کارها
- توانایی کار با انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- توانایی ایجاد فرصتهای جدید و نو برای بیزنس موردنظر
- داشتن مهارتهای تحلیلی، حل مسئله و سازمانی
- تعیین مناسبترین مدلهای تجاری برای مشاغل تازه تاسیس
- توسعه استراتژیهای بازاریابی دیجیتال مناسب بر اساس مدلهای تجاری مشتریان
- ارزیابی مشتریان هدف و شناسایی شبکههای اجتماعی برای فراهم کردن بهترین فرصتها
- محاسبه بازده تبلیغات و مقایسه آن با متوسط بازار
- ارزیابی بودجه بازاریابی مشتریان و تخصیص هزینه بر اساس نیازهای مختلف بازاریابی
- ارزیابی استراتژیهای بازاریابی فعلی مشتریان و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود آنها
- نظارت و هماهنگی پلتفرمهای مختلف محتوایی
- بهبود رتبهبندی موتورهای جستجوی سایت شرکت با افزودن کلمات کلیدی جدید، بررسی و بهینهسازی صفحات و اجرای استراتژی برای تولید محتوا
- شناسایی و توسعه روشهای جدید و موثر برای تعامل با مشتریان و دعوت از مشتریان جدید با تجزیه و تحلیل و ارزیابی استراتژی فعلی بازار
- اجرای طوفان فکری برای ارائه استراتژیهای جدید و خلاقانه برای رشد شرکت
- ارزیابی فناوریهای جدید و نوظهور و ارائه پیشنهادات برای انتخاب بهترین روشها
- ارزیابی عملکرد کمپینها و ارائه گزارشهای عملکردی به مدیر
- ارائه گزارش از عملکرد سایت، ساختار و سرعت آن
- تحلیل موقعیت فعلی بیزینس در فضای آنلاین و در مقایسه با رقبا
- تحلیل و آنالیز رقبا
- مشاوره تبلیغات مجازی
- شناخت بازار و تقسیمبندی آن
- توانایی تدوین یک برنامه دیجیتال مارکتینگ جامع و کامل
- و در کل تسلط روی همه مباحث بازاریابی دیجیتال