مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برنامه ای است که اطلاعات تماس و مشتری را ردیابی می کند. این ابزارها برای پیگیری روابط با شرکت ها، مدیریت فرایندهای فروش و بازاریابی و ارائه خدمات کارآمدتر طراحی شده اند. در ابتدایی ترین سطح، CRM آدرس ایمیل، آدرس فیزیکی، شماره تلفن و سایر اطلاعات تماس فیزیکی و دیجیتالی شخص را ذخیره می کند. ابزارهای پیشرفته CRM شامل یک بانک اطلاعاتی کامل از روابط مشتری و تجاری است، اما متخصصان فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری همچنین از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری برای کارهای مختلف تجاری استفاده می کنند.
شرکت های دارای سیستم CRM می توانند این کار را انجام دهند:
- پیام شخصی را براساس اطلاعات موجود مشتری تبلیغ کنند.
- با درک شرایط قرارداد و خواسته ها روابط بهتری ایجاد کنند.
- ردیابی و برنامه ریزی تعاملات مشتری را آسان کنید تا عمداً یک قیف فروش کامل ایجاد کنند.
نرم افزار CRM به طور معمول اعلان هایی را برای رویدادهای فروش مانند مدیریت سرنخ، امتیاز سرنخ، عملکرد فروش، ردیابی ایمیل، تمدید خودکار، ایمیل ها، قرارها و وظایف ارائه می دهد. ویژگی های اضافی شامل مدیریت قرارداد و اسناد، برنامه ریزی و ردیابی اهداف فروش، بهره برداری و تفکیک، نضارت بر عملکرد و عملکرد فروش و نقشه برداری و تجزیه و تحلیل کمپین است.
تیم های بازاریابی از اطلاعات مشتری جمع آوری شده توسط سیستم CRM برای هدف قرار دادن مخاطبان بازاریابی و شخصی سازی اطلاعات معدن برای ایجاد هویت دقیق تر مشتری استفاده می کنند. اطلاعات شخصی مشتری برای درک بهتر محتوا و محتوای معاملات فروش برای گروه های مشتری مفید است که مشارکت مشتری را از فروش دریافت می کنند.
ویژگی های اساسی و مفید نرم افزار CRM:
همانند برنامه ERP، برنامه CRM برای مشاغل بسیار مهم شده است. ابزارهای CRM که اساس یک تجارت را تشکیل می دهند اغلب مجموعه ای از ویژگی ها را ارائه می دهند که رفتار کاربر را فراتر از نقش اصلی فروش، بازاریابی و خدمات به مشتری پشتیبانی می کند. سیستم CRM پارس ویتایگر بعنوان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری بسیار کاربردی همه این امکانات را در اختیار شما قرار میدهد و امور کسب و کار را برای شما آسان میکند.