پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

روغن دیزل دریایی سایت شل

m.mahzon 2 سال پیش
dsuZUj03eYynxnMgQJ4ixtuoTiUuMLUFl4bydPtN.jpg

 

روغن دیزل دریایی ( MDO ) نوعی نفت کوره است و ترکیبی از گازوئیل و نفت کوره سنگین است که مقدار بنزین بیشتری نسبت به نفت کوره میانی در حوزه دریایی دارد. روغن دیزل دریایی به نام دیزل دریایی تقطیر شده نیز نامیده می شود.  برای خرید بهترین و با کیفیت ترین روغن دیزل دریایی سایت شل به شرکت شل در ایران (شرکت اویل) مراجعه نمایید.

MDO به طور گسترده توسط موتورهای دیزل دریایی با سرعت متوسط ​​و سرعت متوسط/بالا استفاده می شود. همچنین در موتورهای پیشرانه با سرعت کم و سرعت متوسط ​​که معمولاً سوخت باقی مانده را می سوزانند، استفاده می شود . این سوخت ها از یک پالایشگاه ترک خوردگی کاتالیزوری و ویزاششکن ناشی می شوند. روغن دیزل دریایی به دلیل دشمنی با گوگرد محکوم شده است، بنابراین بسیاری از کشورها و سازمان ها مقررات و قوانینی را در مورد استفاده از MDO وضع کردند. به دلیل قیمت پایین تر آن در مقایسه با سوخت تصفیه شده بیشتر، MDO به ویژه مورد علاقه صنعت کشتیرانی است 


مشخصات 
ISO 8217 سازمان بین المللی استاندارد (ISO) استاندارد اولیه MDO است.

ویسکوزیته سوخت های دریایی از کمتر از یک سنتیستوک (cSt) تا حدود 700 cSt در 50 درجه سانتی گراد (122 درجه فارنهایت) متغیر است. (1 cSt = 1 mm2/s.) و گریدهای ویسکوزیته بالاتر در حین استفاده از قبل گرم می شوند تا ویسکوزیته آنها به محدوده مناسب برای تزریق سوخت (8 تا 27 cSt) برسد. اما MDO نیازی به گرم کردن قبل از استفاده ندارد. به گفته شورون، MDO دارای حد گوگرد از 1 تا 4.5 درصد جرم برای درجات مختلف و مناطق کنترل انتشار گوگرد (SECAs) است.

روش تولید 
MDO از یک پالایشگاه کاتالیزوری ترک و ویزشکن ساخته شده است .عملیات ترک کاتالیزوری، مولکول های بزرگ را به مولکول های کوچک می شکند. در دمای بالا و با کاتالیزور مناسب اتفاق می افتد .  ویسکوزیته فرآیندی است که محصول پایین واحد خلاء را که ویسکوزیته بسیار بالایی دارد، به محصولی با ویسکوزیته پایین تر و قابل فروش تبدیل می کند. [3] در visbreaking، عملیات ترک حرارتی نسبتاً ملایمی انجام می شود. و مقدار ترک خوردگی توسط الزامات غلبه کننده برای محافظت از پایداری سوخت سنگین محدود شده است. 

استفاده از 
بازار MDO بسیار کوچکتر از دیزل در بزرگراه است. بر اساس آمار فروش سوخت دیزل ایالات متحده در سال 2004 توسط وزارت انرژی ایالات متحده، اداره اطلاعات انرژی، حمل و نقل دریایی تنها 3.7٪ از کل بازار دیزل را به خود اختصاص می دهد.  از سوی دیگر، دیزل در بزرگراه 59.5 درصد از فروش سوخت دیزل را به خود اختصاص می دهد.  این سهم فروش اندک از MDO به دلیل نسبت بالای باقی مانده نفتی است که آن را می توان در موتورهای بزرگ دریایی استفاده کرد. طبق گفته‌های شورون، باقیمانده‌های نفت یا نمک‌های معدنی در سوخت منجر به رسوبات نوک انژکتور می‌شود که از ایجاد الگوی پاشش سوخت مورد نظر توسط انژکتور جلوگیری می‌کند. اما آن موتورهای دیزل دریایی کم سرعت و بزرگ برای استفاده از سوخت حاوی مقادیر زیادی باقیمانده نفت مناسب هستند. 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا