هک سئو: بکلینکسازی با پینترست
درست است که بک لینک شبکههای اجتماعی نوفالو است و ارزش بسیار کمی را به صفحه تزریق میکند اما از هیچ چی بهتر است. ضمن اینکه به این نکته توجه کنید که اتوریتی شبکههای اجتماعی بسیار بالا است و لینک نوفالو شبکههای اجتماعی از سایر بکلینکهای نوفالو موثرتر است.
ساخت بک لینک با شبکههای اجتماعی یکی از آسانترین روشهای ساخت بک لینک است. کافی است در شبکههای اجتماعی مختلف اکانت بسازید و لینک صفحات سایتتان را به اشتراک بگذارید.
اما در بیشتر شبکههای اجتماعی معروف، فقط یکبار میتوانید لینک صفحه را به اشتراک بگذارید و بکلینک رایگان دریافت کنید. البته میتوانید بیش از یکبار لینک صفحه را به اشتراک بگذارید اما خیلی جالب به نظر نمیرسد و بیشتر شبیه به کارهای اسپم است.
اما در پینترست میتوانید بدون اینکه کار اسپم کنید، دهها بار برای یک صفحه سایتتان بکلینک بسازید.
البته این کار پشنیاز دارد و صفحه شما باید تصاویر زیادی داشته باشد. در واقع به ازای هر تصویر، میتوانید یک بکلینک برای صفحه بسازید.
مثلا من برای یکی از صفحات سایتمان در کمتر از ۵ دقیقه بیش از ۴۰ بکلینک در پینترست ساختم.
با افزونه پینترست گوگل کروم کارتان بسیار راحت میشود
اگر افزونه پینترست گوگلکروم را نصب کنید، وقتی موس را روی یک تصویر میبرید، آیکون اشتراکگذاری در پینترست آشکار میشود و کافی است روی آیکون کلیک کنید تا تصویر در پینترست به اشتراک گذاشته شود.
لطفا توجه داشته باشید که قبل از آن باید وارد حساب کاربری خود در پینترست شده باشید.
هک سئو: افزایش ترافیک با کلمات کلیدی لانگتیل
وقتی یک وبسایت جدید و با دامین اتوریتی پایین را میخواهید سئو کنید بدیهی است که نمیتوانید روی کلمات کلیدی کوتاه و متوسط رتبه بگیرید و ترافیک ایجاد کنید.
و حتما میدانید که وظیفه اصلی یک متخصص سئو، ایجاد ترافیک است.
پس چگونه باید برای سایتتان ترافیک ایجاد کنید؟
در این شرایط هوشمندانهترین استرتژی این است که روی کلمات کلیدی طولانی کار کنید. منظورم از کار کردن روی کیوردهای لانگتیل این نیست که هفتهای ۲ مقاله تولید کنید! چرا که کلمات کلیدی طولانی حجم جستجوی بسیار پایینی دارند و تولید هفتهای ۲ مقاله ترافیک چشمگیری وارد سایت شما نمیکند!!
برای نتیجهگرفتن از این هک سئو؛ شما باید حداقل هفتهای ۵ مقاله تولید کنید تا بعد از مدتی به یک ترافیک قابل قبول برسید.
هک سئو: کلمات کلیدی دوم
این هک مربوط به تحقیق کلمات کلیدی میشود و استراتژیک است.
کلمات کلیدی دوم، حالت دوم جستجوی یک کلمه کلیدی پر جستجو است.
مثلا کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا چیست” کلمه کلیدی اصلی است و “content marketing چیست” که در واقع همان معنی را میدهد و هدف جستجوی یکسانی دارد کلمه کلیدی دوم به حساب میآید.
یکی از هکهای عالی مخصوصا برای سایتهایی که خیلی گسترده کار میکنند و به موضوعات زیادی میپردازند این است که روی کلمات کلیدی دوم کار کنند.
چرا روی کلمه کلیدی اول کار نکنیم؟
برای رتبه گرفتن روی کلمات کلیدی اول نیاز است بک لینکa زیاد و باکیفیتی بسازیم؛ ضمن اینکه باید با سایتهای کاملا تخصصی رقابت کنیم که بسیار سخت است.
بدیهی است که مثلا یک وبسایت که به طور خاص روی کلمه کلیدی بازاریابی محتوا چیست کار میکند تمام هزینه و تمرکز خود را روی این کلمه کلیدی میگذارد و سریعتر نتیجه میگیرد اما یک سایت بزرگ که روی دهها موضوع مختلف کار میکند خیلی سخت است که با تکتک این سایتهای تخصصی در موضوعات مختلف رقابت کند.
بنابراین شاید عاقلانه باشد در بعضی مواقع روی کلمات کلیدی دوم کار کنید.