فناوری دیجیتال در 10 سال گذشته بیش از آنچه تصور می شد، پیشرفت کرده است. روندها هر ساله پدیدار می شوند و برخی باقی می مانند در حالی که برخی دیگر دچار افت می شوند. روندی که اکنون مدتی است وجود دارد استفاده از موشن گرافیک است، جایی که طرح ها عناصری مانند تایپوگرافی زیبا ، تصاویر و ویدئو را ترکیب می کنند و حرکتی را ایجاد می کنند که همزمان واقع بینانه و متحرک باشد.
متوسط درآمد موشن گرافیست، 62000 دلار در سال است. اضافه کردن موشن گرافیک به رزومه شما اقدامی هوشمندانه به نظر می رسد ، به خصوص برای فریلنس هایی که ساعات کمتری کار می کنند و سالانه حدود 3000 دلار بیشتر از همتایان شاغل در شرکت خود به دست می آورند.
علاوه بر پتانسیلیکه از لحاظ درآمد بیشتر دارد، افزودن موشن گرافیک به طرق مختلف، از مزایای طراحی سایت به حساب می آید. استفاده از موشن گرافیک در طراحی های شما مزایای بسیاری دارد، که در زیر 6 مورد از آنها را بیان می کنیم:
1. کاربران را حفظ کنید
تا سال 2020 ، 80 درصد از کل ترافیک آنلاین افرادی هستند که فیلم تماشا می کنند. وقتی ما این ارقام را می بینیم، به نظر منطقی می آید که به سمت استفاده از ویدیو به خصوص ویدیو های موشن گرافیک در سایت برویم، تا از این روندی که اتفاق افتاده عقب نمانیم.
وقتی موشن گرافیک را به وب سایت خود اضافه می کنید، بازدیدکنندگان بلافاصله با فرود در سایت، با سایت درگیر می شوند. نرخ پرش شما احتمالاً پایین خواهد آمد و کاربران بیشتر به پیام شما توجه می کنند.
تیزر بازی ویدیویی "Wide Sky" از موشن گرافیک برای نشان دادن برخی از موارد بازی استفاده می کند. این تکنیک علاقه کاربر را جلب می کند زیرا پس زمینه معتبر به نظر می رسد. استفاده از موشن گرافیک در هر وب سایتی یا ویدیویی لحن سرگرم کننده ای می بخشد. از آنجا که ویدیو یک بازی را تبلیغ می کند، منطقی است که آن را از طریق استفاده از انیمیشن سرگرم کننده نگه دارید.
2. سازگاری با برند ایجاد کنید
یکی از مهمترین قسمتهای برند تجاری ایجاد پیام منسجمی است که کاربران با شرکت شما شناسایی می کنند. شما احتمالاً در بسیاری از سیستم عامل های مختلف، آنلاین و خاموش حضور دارید. افزودن برند به هر یک از این عناصر کار ساده ای نیست. با این حال ، با فیلم های خود ، می توانید به راحتی در هر ویدیویی که منتشر می کنید موشن گرافیک را با آرم و نام تجاری خود در همان نقطه و با همان سبک به اشتراک بگذارید. اگر فیلم ها لباس مناسب شما نیستند ، همیشه می توانید یک سازنده فیلم آنلاین رایگان را نیز امتحان کنید. ولی از من به شما یادگاری، اگر موشن گرافیک حرفه ای مناسب کار خود می خواهید، از یک شرکت حرفه ای در این مورد مشاوره بگیرید و قیمت تیزر موشن گرافیک را از آنها بخواهید.
3. توجه کاربر را جلب کنید
موشن گرافیک، همیشه نباید در یک ویدیوی طولانی نشان داده شود. عناصر کوچکتر مانند آرم متحرک یا سایر قطعات متحرک در صفحه وب سایت ، توجه کاربر را به خود جلب کرده و سایت شما را از رقبای خود متمایز می کند. همچنین می توانید فقط بخشی از آرم خود را متحرک ساخته و سایر عناصر را ثابت نگه دارید. مفهوم را در هر قسمت از سایت خود که می خواهید توجه کاربر را جلب کنید، اعمال کنید.
SuperShuttle موشن گرافیک را به وب سایت خود اضافه می کند و توجه کاربران را از لحظه ورود بازدید کنندگان سایت در صفحه اصلی جلب می کند. با تغییر پس زمینه و عبور وانت از ساختمان ها و درختان مختلف، یک شاتل به نظر می رسد که در حال رانندگی است. اثر ساده اما چشمگیر است.
طراحان باید به نحوه جلب توجه آرم توجه کنند اما همچنین باید از بارگیری سریع آن اطمینان حاصل کنند. موشن گرافیک، حیاتی باید برای انواع دستگاه ها بهینه شود. اگر قطعات متحرک دستگاه تلفن همراه را متوقف یا خراب کنند، برای نیمی یا بیشتر مخاطبان شما کافی نیستند.
4- مخاطبان خود را آموزش دهید
وقتی مردم اطلاعات را می بینند و می شنوند ، احتمالاً حقایق را حفظ می کنند. مغز انسان تصاویر را سریعتر از کلمات پردازش می کند ، بنابراین موشن گرافیک ها، بسیار کارآمدتر از کلمات به نظر شما می رسند. عناصر تصویری اینفوگرافی را که به عنوان سخنگوی در آن پرواز می کنند، ماموریت برند شما را توضیح می دهد. بیننده به احتمال زیاد اطلاعات را در خود حفظ می کند تا بدون تصاویر بصری.
5. قصه بگویید
حدود 79 درصد مردم بیش از آنچه عمیق بخوانند ، بیشتر از آن در اینترنت می بینند. شما در حال رقابت با هزاران هزار شرکت دیگر هستید که خواستار توجه هستند. اگرچه وقتی شما یک داستان را تعریف می کنید، از نظر عاطفی با مردم ارتباط برقرار می کنید و ناگهان آنها متوقف می شوند و گوش می دهند.
ویدیوی Apple Watch داستان آنچه محصول برای کاربر انجام می دهد را بیان می کند. موشن گرافیک برخی از ویژگی های صفحه ساعت را برجسته می کند و رنگ های روشن را برای برجسته کردن سخنان راوی اضافه می کند. طراحان باید توجه داشته باشند که موشن گرافیک به کار رفته در ویدیو محصول را برجسته می کند و توجه را به کلمات موجود در فیلمنامه جلب می کند.
6. استفاده مجدد از فیلم های موشن گرافیک
یکی از مهمترین مزایای موشن گرافیک مورد استفاده در فیلم ها ، استفاده مجدد از ظرفیت بالقوه فیلم ها است. از آنجا که بسیاری از افراد به صورت آنلاین فیلم تماشا می کنند ، افزودن کلیپ های جذاب شما به سایت های رسانه های اجتماعی یا ارسال فیلم در ایمیل ، کاربران را درگیر خود می کند و اشتراک گذاری با دیگران را تشویق می کند.
پست های رسانه های اجتماعی دارای فیلم بیشتر از آنهایی که فقط دارای متن هستند به اشتراک گذاشته می شوند. به مخاطبان خود آموزش دهید یا آنها را سرگرم کنید و احتمالاً آنها در مورد آنچه شما انجام می دهید به دیگران خواهند گفت.
در سایت خورشید فیلم نیز مطالبی زیادی در این مورد وجود دارد که می توانید استفاده کنید.