اصول طراحی بنر چیست؟
سالهاست که بنرها در چهار چوب یک طراحی هنری و گرافیکی به شکل پارچه و یا کاغذ به جهت اطلاع رسانی و تبلیغات توانستهاند کاربردهای فراوانی داشته باشند؛ اما امروز این روش به سبکی نوین خود را معرفی کرده است و تبلیغات را در دنیای مجازی مانند سایتهای پربازدید، شبکه های اجتماعی، بنرهای کلیکی و بسیاری مدلهای دیگر انجام میدهد. چرا که تبلیغات آنلاین هیچ موقعیت مکانی و زمانی ندارد و طیف گستردهای از مخاطبان میتوانند آن را بازدید کنند.
البته این روزها بنرها با طراحی چاپی و اینترنتی بیشتر برای معرفی برندهای تجاری و افزایش فروش به کار میروند که بسته به نیاز مشتری در نمونههای مختلفی طراحی میشوند.
انواع طراحی بنر
به طور کلی بنرها در ۲ گروه اصلی با نام بنرهای گیف و همچنین بنرهای فلش دستهبندی میشوند که هر کدام طراحی های مختلفی دارند. مثلاً طراحیهای بنر گیف عبارتاند از:
بنرهای ثابت
این بنرها در قالب یک فرمت GIF حاوی تصویرها و متنهای مختلف طراحی میشوند که تحرکی ندارند.
بنرهای متحرک
این بنرها شامل تعدادی بنر ثابت است که توسط فتوشاپ طراحی شدهاند و غالباً خاصیت تغییرپذیری دارند. البته هر کدام میتوانند در سبکهای مختلفی مانند:
سبک معمولی
سبک رئالیسم
و همچنین سبک فلت طراحی شوند.
کاربرد طراحی بنر
با توجه به کاربردهای زیادی که بنرها در مواردی مانند تبلیغات، شبکه های اجتماعی، وبسایتها، اپلیکیشن ها، اماکن عمومی و صنعت دارند؛ امروزه طراحان گرافیکی سعی میکنند تا با تولید و انواع بنر استاتیک، بنر چاپی و… اصولاً طراحیهای مختلفی از بنر را به صورت:
طراحیهای بنر تبلیغات
طراحیهای بنر فروشگاهی
طراحیهای بنر اینستاگرام
طراحیهای بنر مذهبی
طراحیهای بنر تسلیت
و همچنین طراحیهای بنر تلگرام انجام دهند.
برندهای برتر طراحی بنر
طراحی بنر یکی از پرطرفدارترین شیوههای تبلیغاتی و اطلاع رسانی است که تلفیقی از تصاویر و متن میباشد. این روش بیشتر به صورت پارچهای و کاغذی شناخته شده است. در صورتی که طراحی های بنری در شبکه های اجتماعی و وبسایتها نیز بسیار کارآمد است. پس با ما در این بخش از برند آنالیز همراه شوید تا در مورد طراحی های بنر صحبت بیشتری داشته باشیم.ضمن اینکه در انتهای این مقاله ما به شما ۱۰ برند برتر را که در زمینه طراحی های بنر مهارت دارند؛ معرفی میکنیم تا شما مطابق با بودجه مالی، سلیقه شخصی، بررسی امتیاز وبسایت مورد نظر، میزان رضایت کاربران و مشتریان و همچنین نوع خدمات خود، بهترین این مراکز را انتخاب نمایید.
معرفی طراحی بنر فلش
این نوع بنرها عمدتاً با استفاده از فرمت Swf قابل طراحی هستند و نظیر بنرهای گیف از تصویر و متنهای مختلفی برخوردار میباشند که اصولاً متحرک خواهند بود.
مزایا
قابلیت افزودن فریمهای بیشتر
قابلیت افزودن افکتهای ویژه و حرفهای
حجم کمتر
معایب
برای طراحی چنین بنرهایی میبایست فلش پلیر را نصب کنید که همین امر سبب شده است تا این دسته از طراحیهای بنر بازدهی کمتری را ارائه دهند.
طراحی انواع بنر تعاملی
در این روش طراحی توسط نمونههای مختلفی از نرمافزارها و برخی تکنولوژیهای رسانهای انجام میشود. بنابراین برخی ویژگیها را به بنرها اضافه میکنند تا بتواند تعاملپذیری ویژهای را به دست آورد. جالب است بدانید که این نمونه بنرهای تعاملی بیشتر به شکل فلش طراحی میشوند.
طراحی بنر گیف
تفاوت آشکاری که طراحیهای بنر گیف با طراحیهای بنر فلش وجود دارد تنها در نوع فرمت آنها میباشد.
مزایا
برای اجراشدن به هیچ برنامهای برای نیاز ندارد.
بازدهی بالا
هزینه کم
معایب
در طراحی چنین بنرهایی غالباً امکان افزودن بعضی از افکتها وجود ندارد؛ اما نکته مهم اینجاست که بنرهای فلش میتوانند به بنرهای گیف تبدیل شوند، بنابراین بنرهای گیف کاربریهای بیشتری دارد.
سخن پایانی
چنانچه میخواهید بهترین طراحی های بنر را در نمونههای گیف و فلش انجام دهید تا بتوانید در دنیای مجازی بیشترین بازدیدکننده را به سمت خود جلب کنید میبایست از مهارت بهترین گرافیستها بهره ببرید.
بنابراین ما در ادامهی این بخش از برند آنالیز سعی کردهایم با معرفی ۱۰ برند برتر در زمینه طراحیهای بنر گرافیکی بهترین مراکز طراحی انواع بنر را در اختیار شما قرار دهیم تا شما به راحتی و در کمترین زمان از میان بهترین مراکز، یکی را انتخاب نموده و از خدمات خود نهایت رضایت را داشته باشید.
منبع:
https://brandanalyz.com/