آموزش ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای به زبان ساده
آموزش ساخت پیج اینستاگرام
اینستاگرام یکی از شبکه های مجازی محبوب در سراسر کشور های دنیا می باشد. این شبکه توانسته است، کاربران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کند.
از آنجایی که مخاطبان این شبکه بسیار زیاد است، اینستاگرام تبدیل به یک بستر مناسب برای رشد کسب و کار ها شده است. افراد زیادی از طریق این شبکه محبوب به درآمد های بالایی رسیده اند. لازمه کسب درآمد از این شبکه مجازی راه اندازی یک پیج حرفه ای می باشد. که تعداد زیادی فالوور داشته باشد.
امروزه کسب درآمد از اینستاگرام یکی از شغل های جذاب و پرسود است، که عده زیادی را به خود جذب کرده است. برای داشتن یک پیج حرفه ای که بتواند فالوور های زیادی به خود جذب کند، نیاز است یکسری اصول و قواعد را رعایت کنید.
اینستاگرام دارای الگوریتم خاصی است و برای رشد در این شبکه نیاز است، که این الگوریتم ها را یاد بگیرید و آن ها را به درستی استفاده نمایید. اگر شما هم قصد دارید یک پیج حرفه ای در اینستاگرام راه اندازی کنید، باید یکسری اصطلاحات و قواعد مربوط به این شبکه را یاد بگیرید.
ما در این مقاله قصد داریم روش ساخت یک پیج اینستاگرام حرفه ای را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. پس اگر به دنبال آموزش اینستاگرام هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
ساخت پیج اینستاگرام
اولین کاری که شما برای راه اندازی یک پیج باید، انجام دهید ساخت یک اکانت اینستاگرام یا خرید پیج اینستاگرام می باشد. شما برای ساخت اکانت نیاز دارید که ابتدا با شماره تلفن همراه یا ایمیل برای خود یک اکانت بسازید.
اکانت ها شامل دو قسمت نام کاربری و رمز عبور می باشند. که این دو مشخصه برای راه اندازی و ورود به پیچ های اینستاگرام لازم و ضروری هستند.
اگر به هر دلیلی از پیج خود خارج شدید، تنها از طریق وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می توانید دوباره به پیج خود وارد شوید. به همین دلیل سعی کنید این دو را همیشه به خاطر داشته باشید.
اصطلاحات رایج در استفاده از اینستاگرام
برای استفاده از اینستاگرام شما باید با یکسری از اصطلاحات رایج در این شبکه آشنا شوید. فهمیدن این اصطلاحات به شما رد راه اندازی یک پیج حرفه ای کمک زیادی می کند.
فالوور
اولین اصطلاحی که ممکن است به گوشتان بخورد کلمه فالوور است. در واقع فالوور یک کلمه انگلیسی به معنی دنبال کننده است. پیج های در اینستاگرام می توانند درآمد داشته باشند که تعداد فالوور های آن ها زیاد باشد.
پیج های که فالوور زیادی دارند می توانند از روش های مختلفی برای کسب درآمد استفاده نمایند. همه کار های که واجب است، برای راه اندازی یک پیج حرفه ای انجام دهید برای جذب فالوور است.
در واقع شما باید تلاش کنید تا از راه های مختلفی فالوور جذب کنید.
لایک
در نرم افزار اینستاگرام، در زیر همه پست ها چند آیکون وجود دارد. یکی از این آیکون ها که کاربرد بسیار زیادی دارد و در هنگام استفاده از اینستاگرام بسیار استفاده می شود، آیکون قلب است.
به این قلب اصطلاحا لایک گفته می شود. تعداد لایک ها بیانگر این است که چه تعداد از فالوور های شما، پست شما را پسندیده اند. لایک ها معیار بسیار خوبی برای سنجش اعتبار یک پیج اینستاگرامی هستند.
هرچه تعداد لایک پست های یک پیج بیشتر باشد بیانگر این است، که آن پست محبوب تر است و افراد زیادی آن را دوست داشته اند و بازدید از آن پیج بیشتر است. یکی دیگر از راه های که یک پیج بتواند به درآمد خوبی برسد این است، که بازدید و لایک زیادی داشته باشد.
کامنت
کامنت ها یکی دیگر از اصطلاحات رایج می باشند که مانند فالوور و لایک می توانند به یک پیج اعتبار بدهند. در زیر همه پست های یک پیج آیکونی وجود دارد، که فالوور های یک پیج از طریق آن می توانند نظرات خود را در مورد پست های آن پیج بیان کنند.
در کامنت ها نظر همه افرادی که نظر داده اند، نوشته می شود. این نظر ها توسط سایر افراد نیز دیده می شوند. هر چه تعداد کامنت های یک پست بیشتر باشد، بیانگر این است، که آن پیج از اعتبار بیشتری برخوردار است و افراد زیادی از آن پیج بازدید می کنند.
برای داشتن یک پیج حرفه باید از روش های استفاده شود، که فالوور ها را مشتاق کند که زیر پست ها نظر خود را بنویسند.
پست
پست در واقع به عکس ها و ویدیو های گفته می شود که در صفحات اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شوند. پست ها راه های مناسبی برای به اشتراک گذاری فیلم و عکس ها هستند.
هر پست در اینستاگرام شامل سه گزینه، لایک، کامنت و ذخیره می باشد. پست های که فیلم هستند تعداد افرادی که آن فیلم را دیده اند، نیز زیر پست نمایش داده می شود.
هر پیج میتواند به تعداد نامحدود پست داشته باشد. و هر پست نیز می تواند به تعداد نامحدودی لایک، ذخیره یا کامنت و بازدید داشته باشد. در پیج های معتبر و حرفه ای تعداد لایک، کامنت و ذخیره پست ها بسیار بالا است.
استوری
استوری ها یکی از آپشن های نرم افزار اینستاگرام است، که به افراد این اجازه را می دهد که عکس ها یا فیلم های خود را برای مدت بیست و چهار ساعت با فالوور های خود به اشتراک بگذارند.
در استوری ها امکان به اشتراک گذاری متن نیز وجود دارد و افراد می توانند تنها یک متن را استوری کنند. استوری ها بخش مهمی در یک پیج اینستاگرامی هستند.
لازم به ذکر است که شما می توانید محتوای استوری ها را برای همیشه نیز ذخیره نمایید و فالوور های شما اگر در مدت بیست چهار ساعت نتوانستند استوری شما را ببینند، در قسمت هایلایت ها آن را مشاهده نمایند.
استوری ها این امکان را به شما می دهند که تعداد و همچنین آیدی پیج های که استوری شما را دیده اند، را مشاهده نمایید. همچنین استوری ها این امکان را به فالوور های شما می دهند، که نظر خود را برای شما ارسال نمایند.
در قسمت استوری ها گزینه های برای پرسش و پاسخ، نظر سنجی، افزودن مکان و... وجود دارد. پیج های که استوری آنها تعداد زیادی بازدید دارد، اعتبار بیشتری دارند و می توانند به درآمد برسند.
تیک آبی
از آن جای که افراد مشهور مانند، بازیگران، هنرمندان معروف، سیاستمداران، بازیکنان و.. طرفداران زیادی دارند، به همین دلیل نیز عده ای سعی می کنند با استفاده از نام و شهرت این افراد پیج های را به نام آن ها راه اندازی کنند.
و از این طریق برای خود فالوور جذب کنند. به همین دلیل برنامه اینستاگرام برای تشخیص افراد معروف و سرشناس از تیک آبی استفاده می کند. پیج های که دارای تیک آبی هستند یعنی هویت آن ها توسط اینستاگرام تایید شده است.
لایو
لایو یکی از اصطلاحات رایج دیگر در استفاده از برنامه اینستاگرام می باشد. لایو در واقع یکی از قابلیت های استوری اینستاگرام می باشد. لایو کلمه انگلیسی به معنی بخش زنده است.
در واقع شما می توانید از طریق لایو به صورت پخش زنده با فالوور های خود ارتباط برقرار کنید. در لایو امکان دیده شدن تعداد افرادی که لایو را مشاهده می کنند وجود دارد.
همه افرادی که در لایو حظور دارند می توانند تعداد افرادی که وارد پخش زنده شده اند را مشاهده نمایند. پیج های معروف و معتبر تعداد در لایو خود تعداد زیادی بازدید کننده دارند.
معرفی انواع پیج اینستاگرام
انواع پیج اینستاگرام
از آن جایی که اینستاگرام یکی شبکه عمومی است و همه افراد بدون هیچ محدودیتی می توانند از آن استفاده نمایند. پیج های اینستاگرام از لحاظ کارایی به دو نوع پیج های شخصی و پیج های کاری تبدیل شده اند. همانطور که از اسم آن ها پیداست، این دو نوع پیج کاربرد های متفاوتی دارند.
پیج های که کاری هستند صرفا برای کسب درآمد راه اندازی می شوند و افرادی که این پیج ها را راه اندازی می کنند می خواهند در آن پیج ها به فعالیت های مالی بپردازند و در آن پیج پست ها و استوری های مربوط به کسب و کار به اشتراک گذاشته می شود.
در پیج های شخصی نیز فرد می تواند، عکس و فیلم های شخصی و مورد علاقه خود را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارد. و فرد قصد کسب درآمد از پیج شخصی را ندارد.
انواع پیج های کسب و کار
امروزه کسب و کار های آنلاین بسیار رایج شده اند. اینستاگرام نیز به دلیل تعداد زیاد کاربرانش به بستر مناسبی برای کسب و کار آنلاین تبدیل شده است.
پیج های که به منظور کسب درآمد راه اندازی می شوند و به آن ها پیج های کاری گفته می شود، بر اساس نوع کسب و کار به چند دسته تقسیم می شوند، که به صورت زیر می باشند.
پیج های سرگرمی
در این پیج ها هدف جذب فالوور است. افرادی که پیج سرگرمی راه اندازی میکنند، قصد دارند از طریق تولید محتوای خنده دار و سرگرم کننده به در آمد در اینستاگرام برسند.
شاید برایتان این سوال پیش بیایید که با محتوای خنده دار و سرگرم کننده، چطور می توان به درآمد رسید؟ خب هدف اصلی این پیج ها جذب فالوور است.
زمانی که فالوور های یک پیج زیاد شود آن پیج می تواند از طریق تبلیغات محصولات یا سایر پیج ها به درآمد برسد. امروزه تبلیغات جایگاه ویژه ای در رشد کسب و کار ها ایفا می کنند. تا جایی که می توان گفت بدون تبلیغات امکان رشد کسب و کار ها ممکن نیست.
پیج های فروشگاهی
از آن جای که شبکه اینستاگرام کاربران زیادی دارد و افراد زیادی روزانه مدت زمان زیادی از وقت خود را صرف این شبکه می کنند،
این امکان به وجود آمده است، که افراد بتوانند محصولات خود را در پیج اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند و آن ها را از طریق اینترنت به فروش برسانند.
امروزه مشاهده پیج های زیادی در اینستاگرام هستیم که انواع محصولات از جمله لباس، کفش، لوازم التحریر و ... می فروشند. پس یکی دیگر از راه های کسب درآمد از اینستاگرام راه اندازی پیج های فروشگاهی است.
پیج های آموزشی
یکی دیگر از پیج های کسب و کار در اینستاگرام، پیج های آموزشی می باشد. در این پیج ها محتوا های آموزشی به اشتراک گذاشته می شود. این آموزش ها می توانند در هر زمینه ای باشند.
حوزه آموزش فرقی ندارد و فرد می تواند هر مهارتی را در پیج خود آموزش دهد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که پیج های آموزشی چگونه به درآمد می رسند؟ این پیج ها می توانند از دو طریق به در آمد برسند.
یکی این که بسته های آموزشی پولی طراحی کنند و آن را در پیج خود تبلیغ و به فروش برسانند. دوم اینکه لایو های پولی برگزار کنند و افراد بدون پرداخت هزینه نمی توانند در این لایو ها شرکت کنند.
پیج های انگیزشی
یکی از انواع دیگر پیج های کاری پیج های انگیزشی می باشند. این نوع پیج ها طرفداران بسیار زیادی دارند. پیج های که محتوای انگیزشی جذابی داشته باشند می توانند فالوور های زیادی را به خود جذب کنند و از طریق تبلیغات یا فروش دوره به درآمد برسند.
پیج طرفداران افراد مشهور
پیج افراد مشهور مانند، بازیگران، بازیکنان، سیاستمداران، هنرمندان و.. تعداد فالوور بسیار زیادی را به خود جذب می کنند. به همین دلیل طرفداران این افراد با راه اندازی پیج های فیک به نام آن ها فالوور های زیادی را به خود جذب می کنند.
این پیج ها تنها فیلم و عکس مربوط به فرد مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارند. راه درآمد این پیج ها تنها از طریق تبلیغات می باشد.
پیج بلاگر ها
یکی دیگر از روش ها کسب درآمد از طریق اینستاگرام بلاگری است. در واقع افراد بلاگر با راه اندازی پیج اینستاگرام و به اشتراک گذاری فیلم و عکس از حرفه یا زندگی شخصی خود فالوور های زیادی را به جذب می کنند.
راه درآمد این افراد از طریق فروش خدمات یا تبلیغات می باشد. امروزه بلاگری یکی از شغل های پرطرفدار و جذاب است که افراد زیادی به آن علاقمند شده اند و ما شاهد پیج های زیادی هستیم که در آن ها فیلم و عکس های شخصی به اشتراک گذاشته می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر به دیجی فالوور مراجعه نمایید