ماتریس فروش چیست ؟ یکی از راهکارهای مناسب برای اولویتبندی موقعیتهای مختلف در کسبوکار شما است.کسبوکار شما درگذر زمان با موقعیتهای مختلفی برای فروش محصولات روبهرو میشود. اولویتبندی این موقعیتهای نقش زیادی در پیشرفت شما دارد. باید هر موقعیتی را بر اساس ارزش و اعتبار آن بسنجید.
بهاینترتیب برای هر چشمانداز پیشرو بهاندازهی کافی تلاش خواهید کرد و منابع شما به هدر نخواهد رفت. در ادامه با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.
ماتریس فروش چیست؟
ماتریس فروش ابزاری است که میزان ارزشمندی و فوریت یک موقعیت فروش را تعیین میکند. برای بسیاری از اهداف میتوانید از این ماتریس کمک بگیرید.
یکی از مهمترین کاربردهای ماتریس فروش ایجاد مشتریان وفادار (leads) و افزایش تعداد آنهاست. این ماتریس به شما نشان میدهد که کدام دسته از افراد و یا کسبوکارها بیشتر به کالا و خدمات شما علاقهمند هستند.
ماتریس فروش به شما کمک میکند تا موقعیت و چشمانداز مناسب برای پیشبرد اهداف خود را تعیین کنید.
این ماتریس با توجه به دو فاکتور اصلی میزان علاقهمندی (interest) و متناسب بودن (fit) موقعیتهای مختلف را اولویتبندی میکند.
بر اساس این دو فاکتور شما میتوانید زمان و هزینه موردنیاز برای یک موقعیت را مشخص کنید. برای اطلاع بیشتر و مشاور بازاریابی دیجیتال با ما تماس بگیرید.
ماتریس فروش را چگونه باید نوشت؟
ماتریس فروش یا بهطور ویژه ماتریسی که برای ایجاد مشتریان وفادار نوشته میشود. راهی عالی برای اولویتبندی مشتریان شما و ارتباط کارآمدتر با آنها است. این ماتریس به شما کمک میکند تا پیشبینی کنید کدام موقعیت ارزش زمان و هزینهی بیشتری دارد.در سایت استخدام فریلنسر در این زمینه پروژه دریافت کنید.
بازدید وبسایت شما از چه کسب و کارهایی است
برای یافتن کسبوکارهای علاقهمند به کالا و خدمات خود میتوانید از ابزار free HubSpot CRM استفاده کنید. در این ابزار گزینهی Prospects setting را انتخاب کنید.
در این بخش فهرست کسبوکارهایی که از وبسایت شما بازدید کردهاند، دیده میشود.
. کسبوکارهای متناسب با زمینهی کاری شما
اکنون شما فهرستی از کسبوکارهایی دارید که از وبسایت شما بازدید کردهاند. از میان این کسبوکارها باید آنهایی را که با زمینهی کاری شما مرتبطترند، انتخاب کنید.
برای این کار میتوانید از فیلترهای زیر بهره ببرید:
- تعداد دفعاتی که از وبسایت شما بازدید کردهاند.
- تاریخ آخرین بازدید از وبسایت شما
- میزان بزرگی کسبوکار
- موقعیت جغرافیایی
و هر مورد دیگری که ازنظر شما اهمیت دارد.
برای این کار در سمت چپ صفحه بر روی دکمهی add filterکلیک کنید. در اینجا هر فیلتری که برای کسبوکار شما اهمیت دارد را اضافه کنید..
اطلاع از زمانهای بازدید وبسایت
به کمک ابزار HubSpot Sales Hub,میتوانید از زمان بازدید هر کسبوکار از وبسایت خود مطلع شوید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا موقعیتهای موجود را بر اساس میزان علاقهمندی اولویتبندی کنید.
همچنین به کمک این ابزار میتوانید صفحات بازدید شده توسط هر کسبوکار را ببینید. اگر کسبوکار موردنظر از صفحهی قیمتها و یا اجناس بازدید کرده است. یعنی به خرید محصولات و خدمات شما تمایل دارد.
زمان این بازدید دقیقاً زمانی است که مخاطب بیشترین علاقهمندی را به کسبوکار شما دارد. ایجاد ارتباط در این زمان بسیار سودمند است. زیرا شما در زمانی که مشتری بیشترین علاقهمندی را به کسبوکار شما دارد با او ارتباط برقرار میکنید. و با ارائهی پیشنهادهای مرتبط با نیاز و علاقهمندیهای او موجب ایجاد اعتماد خواهید شد.