امروزه با توجه به جایگاه شبکههای اجتماعی در زندگی، با عبارات و روشهای جدیدی در دنیای بازاریابی آشنا میشویم، ازجمله این عبارات «تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها» میباشد.
ضرورت بهرهمندی از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ
این روزها شیوههای بسیاری برای تبلیغات است ازجمله مهمترین آنها میتوان به تبلیغات در صفحات پربازدید و اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد.
با توجه به اینکه میزان تأثیرگذاری اینفلوئنسرها بر روی کاربران بسیار زیاد است، تمامی کسبوکارهای کوچک و بزرگ برای بیشتر دیده شدن در دنیای آنلاین بهنوعی از این شیوه تبلیغاتی بهره میگیرند.
در رابطه این تبلیغات آمارهای قابلتوجه بسیاری وجود دارد، ازجمله:
در سال ۲۰۱۹، بازاریان ۶۵% بیشتر بابت اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کردند.
۱۷% شرکتهای بزرگ، نیمی از بودجه خود را به تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها اختصاص میدهند.
این موارد تنها بخش کوچکی از آمار در رابطه با اینفلوئنسرها است. با توجه به تأثیر اینفلوئنسرها بر تصمیمات خرید کاربران، تیم مای کاستومر از این افراد در راستای ارتقاء کسبوکارتان و بیشتر دیده شدن محصولات و خدماتتان بهره میگیرد.
معرفی انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام
در رابطه با اینفلوئنسر مارکتینگ باید نکات بسیاری را در نظر گرفت. یکی از مهمترین نکات، بررسی انواع اینفلوئنسر میباشد. برای مثال برخی از کسبوکارها نیاز به تبلیغات گستردهای دارند و باید تبلیغات آنها را به اینفلوئنسرهای بزرگ (مگا اینفلوئنسر) سپرد.
در ادامه انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام را برای شما عزیزان معرفی میکنیم:
مگا اینفلوئنسر
ماکرو اینفلوئنسرها
میکرو اینفلوئنسرها
نانو اینفلوئنسرها
به افرادی که بیش از یک میلیون فالور دارند، مگا اینفلوئنسر گفته میشود. معمولاً فالورهای این دسته از پیج ها به خاطر ویژگیهای خاصی که صفحه آنها دارند، پیجشان را فالو میکنند. برای مثال ممکن است این دسته افراد یک میکاپ آرتیست و یا یک شخص سیاسی باشند.