پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

راهنمای خرید نرم افزار crm و قیمت های آن

mehranasadi 2 سال پیش

تیم‌های فروش می‌توانند از راه‌حل‌های قدرتمند CRM برای تولید سرنخ‌های جدید، خودکارسازی کمپین‌های ایمیل، تولید گزارش‌های پیش‌بینی‌کننده و تحلیل‌های پیشرفته استفاده کنند.

 

فناوری فروش از Rolodex و یادداشت پس از آن فاصله زیادی گرفته است.

 

تیم‌های فروش اکنون می‌توانند به روش‌های بیشتری از همیشه، از ایمیل گرفته تا تماس‌های تلفنی و کنفرانس‌های ویدئویی، با سرنخ‌ها و مشتریان ارتباط برقرار کنند. تمام این ارتباطات ثابت تا حدی توسط فناوری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) امکان پذیر شده است. نمایندگان فروش از سیستم های CRM برای گرفتن هر مخاطب، به روز نگه داشتن اطلاعات تماس و مدیریت حساب ها در هر اندازه استفاده می کنند.

 

این فقط نوک کوه یخ است. تیم‌های فروش همچنین می‌توانند از راه‌حل‌های قدرتمند CRM برای تولید سرنخ‌های جدید، خودکارسازی کمپین‌های ایمیل، و تولید گزارش‌های پیش‌بینی‌کننده و تحلیل‌های پیشرفته استفاده کنند.

 

همانطور که گفتیم، ما با Rolodex فاصله داریم و آن را جشن می گیریم. ما یک راهنمای خرید نرم افزار CRM ایجاد کرده‌ایم که فاکتورهای کلیدی زیر را پوشش می‌دهد:

 

کاربرد نرم افزار CRM چیست؟

CRM به طور خودکار داده هایی را در مورد مشتریان بالقوه و مشتریان شما جمع آوری می کند که تیم فروش شما به راحتی می تواند به آنها دسترسی داشته باشد و برای اطلاعات بینش تجزیه و تحلیل کند. این سیستم هر ارتباط بین یک پرسنل فروش و یک مشتری یا مشتری - هر ایمیل، تماس، پیام و ارائه را ذخیره می کند. همچنین می توان از آن برای یادداشت برداری در مورد ترجیحات مشتری، برنامه ریزی قرار ملاقات و یادآوری ارسال ایمیل های بعدی به نمایندگان استفاده کرد.

 

هر بخش از اطلاعات در مورد یک مشتری را می توان از طریق CRM در دسترس قرار داد، بنابراین نمایندگان فروش به راحتی می توانند پیام های شخصی و مرتبط را برای مشتریان بالقوه ایجاد کنند. این ارتباط تیم های فروش را قادر می سازد تا معاملات بیشتری را ببندند و فرصت های فروش بیشتری را شناسایی کنند.

 

به طور خلاصه، CRM روند پرورش سرنخ ها و حفظ روابط قوی با مشتریان بالقوه و مشتریان موجود را تسهیل می کند.

 

در حالی که نمایندگان فروش از CRM برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنند، مدیران فروش از این ابزار برای ردیابی و بهبود عملکرد تیم خود استفاده می کنند. این ابزار به مدیران اجازه می دهد تا عملکرد هر پرسنل را درک کنند، پیش بینی فروش را کامل کنند، و گزارش های مبتنی بر داده تولید کنند که زمینه های فرصت را برجسته می کند.

 

آیا CRMبرای من مفید است؟

اگر همچنان سعی می کنید همه مشتریان خود را با اکسل پیگیری کنید، برای CRM آماده هستید.

 

حتی برای تیم‌های فروش کوچک، به‌روزرسانی دستی پایگاه‌های اطلاعاتی مشتریان زمان‌بر و غیرعملی است. ممکن است مجموعه بزرگی از برگه‌ها، ایمیل‌ها و اسناد اکسل در ابتدا کارساز بوده باشد، اما با رشد کسب‌وکار شما، نگهداری از آن دشوار خواهد بود. یک CRM می تواند ساعات کار را حذف کند، تراکنش شما را سازماندهی کند و روند فروش شما را ساده کند تا بتوانید معاملات بیشتری را در زمان کمتری ببندید.

 

در گذشته، سیستم های CRM پیشرفته عمدتاً توسط مشاغل بزرگ با لیست مشتریان طولانی استفاده می شد. در سال‌های اخیر، فناوری CRM در دسترس‌تر شده است و سازمان‌ها در هر اندازه از آن برای ایجاد سود قابل توجه استفاده می‌کنند.

 

امروزه بیش از ۹۰ درصد شرکت های آمریکای شمالی با ۱۰ کارمند یا بیشتر از CRM استفاده می کنند. افزایش فروش مجازی ناشی از همه‌گیری باعث تشویق استفاده گسترده‌تر شده است. بازار CRM در سال ۲۰۲۰ نسبت به میانگین نرخ رشد سالانه سه سال قبل ۱۰ درصد رشد کرد.

 

ویژگی های اصلی سیستم CRM

سیستم‌های CRM مختلفی وجود دارند و در سطوح مختلفی وجود دارند. با این حال، ویژگی‌های خاصی وجود دارد که برای هر ابزار جامع CRM، جدولی هستند.

 

حداقل، هر راه حل CRM مورد نظر شما باید دارای قابلیت های زیر باشد:

 

مدیریت اتصال یکپارچه

CRM که ارزیابی می کنید باید بتواند تمام مخاطبین سرنخ و مشتری را دسته بندی، گروه بندی و جستجو کند. باید هر تعامل، ایمیل، تماس و پیامی را که تاریخچه مشتری را می سازد، ردیابی کند. این نه تنها به سازماندهی تیم شما کمک می کند، بلکه آگاهی از جایی که هر سرنخ در قیف فروش شما قرار دارد ایجاد می کند.

 

یک سیستم CRM باید خط لوله فروش شما را مدیریت کند و درآمد را با ردیابی کل فرآیند فروش پیش بینی کند. او باید بتواند موفقیت ها و شکست های پایانی را ردیابی و تجزیه و تحلیل کند و تجزیه و تحلیل داده های نتایج را انجام دهد تا مشخص کند که چرا معاملات در نهایت برنده یا از دست رفته اند. از این اطلاعات می توان برای آموزش تیم فروش و بهینه سازی فرآیند فروش استفاده کرد.

 

داشبورد CRM کاربر پسند

دسترسی به کل مجموعه ابزار CRM از طریق یک ایستگاه کاری با قابلیت تنضیم و پیمایش آسان که به نمایندگان فروش و مدیران اجازه می دهد به راحتی کار کنند ضروری است! شما باید بتوانید از داشبورد استفاده کنید تا در وقت ارزشمند تیم خود صرفه جویی کنید:

 

پیگیری تقویم ها، یادداشت ها، قرار ملاقات ها و وظایف

  • ایمیل ها، تماس ها و پیام ها را سازماندهی کنید
  • بهترین معاملات، معاملات جدید، معاملات بسته و بیشتر. برای مشاهده تجزیه و تحلیل
  • نظارت بر اهداف درآمد و داده های خط لوله
  • پیش بینی فروش و معیارهای عملکرد فروش

CRM آینده شما باید بتواند از توابع گزارش برای تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی و به دست آوردن درک عمیقی از فرآیند فروش خود استفاده کند. او همچنین باید از گزارش های پیش بینی برای پیش بینی تاریخ های بسته شدن و درآمد استفاده کند، از گزارش های خط لوله برای شناسایی تنگناها در قیف استفاده کند و از گزارش های عملکرد فروش برای ارزیابی موفقیت تکرارها و استراتژی های خاص استفاده کند.

اپلیکیشن های CRM موبایل و تحت وب

همچنین می‌خواهید از هر کجای دنیا از طریق یک برنامه در هر دستگاه تلفن همراه به سیستم CRM خود دسترسی داشته باشید، بنابراین می‌توانید همیشه با تیم و مشتریان خود در تماس باشید. حتی زمانی که در خانه یا در محل دیگری کار می کنید.

 

آیا باید چیزه دیگری وجود داشته باشد؟ امکان ایجاد و ارسال خودکار ایمیل های فروش بر اساس قالب های از قبل موجود و سفارشی شده برای مخاطبین شما. این شامل توانایی خودکارسازی کمپین‌های قطره‌ای سفارشی، ایمیل‌های بعدی و انواع دیگر پیام‌ها می‌شود.

 

ارزیابی و مقایسه انواع سیستم های CRM

اکثر سیستم های CRM به عنوان راه حل های نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) در دسترس هستند. یک ارائه دهنده SaaS CRM نرم افزار را روی یک سرور متمرکز میزبانی می کند و مشاغل برای دسترسی به آن هزینه اشتراک می پردازند.

 

فضای CRM مملو از ارائه دهندگان مختلف است و انتخاب تنها یکی از آنها می تواند فرآیندی طولانی باشد. هنگام مقایسه و مقایسه سیستم های CRM مختلف، مهم است که به قابلیت ها و ویژگی های موجود هر گزینه و همچنین عوامل زیر توجه کنید:

 

قیمت

بودجه یک کسب و کار همیشه بر انتخاب فروشنده آن تأثیر می گذارد. این مهم است که قیمت ارائه دهندگان مختلف CRM را با هم مقایسه کنید و در نظر بگیرید که چگونه ویژگی های موجود آنها با نیازهای شرکت شما مطابقت دارد.

 

برخی از ارائه دهندگان یک نسخه "رایگان" از نرم افزار خود را ارائه می دهند، اما سپس برای ویژگی های اساسی مانند گزارش هزینه اضافی دریافت می کنند. بنابراین، هر ارزیابی از یک سیستم CRM باید بر هزینه کل مالکیت (TOC) متمرکز شود، نه فقط قیمت فهرست. تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های طرح اشتراک CRM و تعداد کاربرانی که این طرح را پوشش می‌دهد را بررسی کنید. برای شناسایی «هزینه‌های پنهان» احتمالی که ممکن است متحمل شوید، تحقیق کنید، مانند هزینه‌های برنامه، افزونه‌های مختلف، مشاوران ضروری یا هزینه‌های نگهداری مداوم.

 

امنیت فناوری اطلاعات

وقتی ارائه‌دهنده CRM را انتخاب می‌کنید، گنجینه‌ای از داده‌های کلیدی مشتریان (خواه B۲C یا B۲B CRM) را به آنها اعتماد می‌کنید. این مسئولیت فروشنده است که از به روز بودن امنیت اطمینان حاصل کند، از افتادن اطلاعات مشتری به دست افراد نادرست جلوگیری کند و بازیابی بلایا را مدیریت کند.

 

بررسی کنید که ارائه‌دهنده با چارچوب‌های رایج امنیتی و حریم خصوصی مورد قبول صنعت مطابقت دارد. بپرسید که چند بار برنامه ها، سیستم ها و شبکه های خود را بررسی می کنند. و به دنبال نشانه های اعتبار دیگری مانند نضرات حرفه ای مثبت و نضرات مشتریان از شرکت های Fortune ۱۰۰ و Fortune ۵۰۰ باشید.

 

هماهنگی با تیم

CRM شما باید بتواند با تیم فروش شما هماهنگ باشد. اگر نیروی کار نیمه یا کاملاً از راه دور دارید، به یک سیستم CRM مبتنی بر ابر نیاز دارید که هر کسی با لپ‌تاپ یا دستگاه متصل می‌تواند از هر کجای دنیا به آن دسترسی داشته باشد.

 

اگر نمایندگان فروش شما زمان زیادی را در جاده بگذرانند، تحرک بسیار مهم است. یک CRM با یک برنامه تلفن همراه خوب به فروشندگان مسافر اجازه می دهد تا همه کارها را از طریق تلفن خود انجام دهند. به عنوان مثال، برنامه فروش موبایل پارس ویتایگر به نمایندگان اجازه می دهد تا مناطق فروش را نقشه برداری کنند، مسیرهای خود را برنامه ریزی کنند، مسیرها را دریافت کنند و مکالمات را از دستگاه های iOS یا Android خود ضبط کنند.

 

به دنبال یک سیستم CRM باشید که مقرون به صرفه بودن، امنیت و انعطاف پذیری را ترکیب کند و در عین حال تمام ویژگی هایی را که تیم فروش شما برای موفقیت به آن نیاز دارد را ارائه می دهد.

 

چگونه کسب و کار خود را برای موفقیت راه اندازی کنیم

شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است. این امر به ویژه در مورد پذیرش CRM صادق است. یک سیستم CRM جدید نشان‌دهنده یک سرمایه‌گذاری بزرگ است که فرآیند فروش شما را دوباره تعریف می‌کند، بنابراین قبل از استقرار در یک ارائه‌دهنده، نیازهای منحصربه‌فرد تیم خود را در نظر بگیرید.

 

نقاط درد را شناسایی کنید

از تیم فروش خود بخواهید بزرگترین چالش ها و موانع خود را به اشتراک بگذارند تا بدانید CRM چه چیزی را می تواند حل کند. اطمینان حاصل کنید که نمایندگانی که باید هر روز از نرم افزار استفاده کنند در فرآیند بررسی شرکت دارند و می توانند در مورد هر CRM مورد نظر شما بازخورد ارائه دهند.

 

سازگاری با نرم افزار موجود خود را بررسی کنید

ممکن است شما تازه وارد بازار CRM شده باشید، اما بدون شک ابزارهای فروش دیگری نیز وجود دارد که از قبل استفاده می کنید. اطمینان حاصل کنید که یک راه حل CRM به اندازه کافی انعطاف پذیر برای ادغام با پلتفرم های موجود خود، از صندوق ورودی ایمیل گرفته تا سیستم های حسابداری و ردیابی سفارش، پیدا کرده اید.

 

به دنبال یک راه حل مقیاس پذیر باشید

برخی از کسب و کارهای کوچک یک CRM "شروع" بسیار ساده و کم هزینه را انتخاب می کنند، اما در نهایت توانایی های آن را افزایش می دهند. هنگامی که این اتفاق می افتد، انتقال تمام داده های شما به یک سیستم CRM جدید می تواند گران و زمان بر باشد. اگر امیدوارید کسب و کار خود را توسعه دهید، مهم است که یک راه حل CRM پیدا کنید که بتواند با سازمان شما مقیاس پذیر باشد. ارائه‌دهنده‌ای را پیدا کنید که به اندازه کافی برای عملیات فعلی شما مقرون به صرفه باشد، اما قابلیت رشد با کسب و کار شما را نیز دارد.

 

اگر یک ارائه دهنده CRM را در نظر دارید که یک آزمایش رایگان ارائه می دهد، باید از این فرصت استفاده کنید. قبل از شروع دوره آزمایشی خود، حتماً ویژگی های سیستم را مطالعه کنید تا بتوانید درک درستی از مفید بودن و قابلیت های آن داشته باشید.

 

چرا پارس ویتایگر را انتخاب کنید؟

پارس ویتایگر   یک CRM تحت وب است که سفارشی‌سازی نامحدود، مجموعه‌ای از ویژگی‌های قوی و ساختار قیمت‌گذاری منعطف را متناسب با نیازهای سازمان شما ارائه می‌دهد. تیمی به کوچکی سه پرسنل فروش می توانند از پارس ویتایگر با کمتر از ۲۰ دلار برای هر کاربر در ماه استفاده کنند، در حالی که سازمان های بزرگتر می توانند ویژگی های اضافی CRM در سطح سازمانی را باز کنند. و هزینه کل مالکیت نسبتاً پایین باقی می ماند زیرا پارس ویتایگر از راه اندازی تا نگهداری مداوم بسیار آسان است.

 

فروش یک ابزار متمرکز برای جستجو، تعامل و ارتباط است که تجربه مشتری را بهبود می بخشد، بهره وری فروش را افزایش می دهد و هزینه ها را کاهش می دهد. داشبورد شهودی و پیکربندی آسان CRM به نمایندگان اجازه می‌دهد تماس بگیرند، ایمیل بزنند، جلسات را برنامه‌ریزی کنند و تاریخچه معاملات را از یک مکان مشاهده کنند. با نرم‌افزار فروش موبایل پیشرو در صنعت پارس ویتایگر، نمایندگان می‌توانند در هر کجا که کار می‌کنند یا با مشتریان ملاقات می‌کنند، از طریق تلفن یا رایانه لوحی خود به این رابط بصری دسترسی داشته باشند.

 

پارس ویتایگر ​​همچنین یک ویژگی جستجوی فروش پیشرفته را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد از لیستی متشکل از ۲۰۰ میلیون حرفه ای سرنخ ایجاد کنند. تیم های فروش در هر اندازه از پارس ویتایگر برای یافتن مشتریان بالقوه جدید، غنی سازی اطلاعات تماس و ایجاد لیست های هدف استفاده می کنند.

 

پارس ویتایگر صدها ادغام در دسترس دارد، بنابراین می توانید به سرعت CRM خود را به هر ابزاری که قبلاً استفاده می کردید، از Gmail گرفته تا Outlook و Mailchimp متصل کنید. حتی می توانید برنامه های خود را در پارس ویتایگر ایجاد کنید و آنها را در بازار به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید یک رویکرد جامع به تجربه مشتری داشته باشید، پارس ویتایگر می‌تواند با برای داده‌های یکپارچه، همکاری آسان و تجربه مشتری واقعاً یکپارچه و مفیدادغام شود.

 

علیرغم لیست طولانی ویژگی ها و قابلیت ها، تسلط بر پارس ویتایگر دشوار نیست. این یک CRM مدرن است که به تیم های فروش در هر اندازه ای با رابط کاربری آسان و مکالمه ای که بر اساس فعالیت های فروش روزانه ساخته شده است، ارائه می دهد.

سایر مطالب مفید:

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به اصول و شیوه‌ها و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که یک سازمان هنگام برخورد با مشتریان خود از آن پیروی می‌کند. از دیدگاه سازمان، این روابط شامل تعاملات مستقیم با مشتری، مانند فرآیندهای فروش و خدمات مرتبط، و پیش بینی و تحلیل روندها و رفتارهای مشتری است. در اصل، CRM در تلاش است تا تجربه خرید کلی مشتری را بهبود بخشد.