بازاریابی محتوا بهترین راه برای جلب اعتماد افراد و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان وب سایت شما است. در این درس میآموزیم که چگونه برای مخاطبان آنلاین بنویسیم. سازماندهی محتوای تولید شده و انتخاب بهترین قالب با توجه به نوع محتوای تولید شده ، به شما کمک می کند . در سایت استخدام دورکاری بومران با ما همراه باشید.
تاثیر شناخت مخاطبان بر تولید محتوا
. امروزه با گسترش استفاده از اینترنت، شما می توانید به صورت هوشمندانه تری با مخاطبان کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید و با تولید محتوای مناسب آنها را به ارتباط با خود تشویق نمایید.
تصور کنید مرکز نگهداری از حیوانات خانگی راه اندازی کردهاید. برای افزایش بازدیدکنندگان وب سایتتان باید محتوای مرتبطی را در خصوص معرفی و نگهداری از حیوانات خانگی بر روی آن قرار دهید. همچنین لازم است تا با استفاده از امکانات شبکههای اجتماعی مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کار خود دعوت کنید.
گروههای تولید محتوا بر اساس مخاطبان و سلایق آنها ایجاد میشود. با شناخت مخاطبان و دسته بندی آنها میتوانید محتواهایی مطابق با علایق آنها تولید کنید و آنها را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. .برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.
.نکات استراتژی های بازاریابی محتوا
به پاسخ هایی که مخاطبانتان نیاز دارند توجه کنید
محتوایی ایجاد کنیدکه از نظر مخاطبانتان ارزشمند به نظر برسد.
با محتوای خود آنها را درگیر کنید تا برای دریافت اطلاعات بیشتر دوباره به وب سایت شما مراجعه کنند.
به کمک تکنیک طوفان فکری (brainstorming ) روش هایی را که از طریق بازاریابی محتوا میتوانید مخاطبان خود را درگیر کنید بیابید. هر کدام از این روش ها در راستای کدامیک از اهداف آنلاین شما قرار دارد. .برای آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان کلیک کنید.
اهمیت تقسیم بندی مخاطبان در تولید محتوا
قبل از تولید محتوا باید مخاطبان خود را بشناسید. باید بدانید برای چه کسی می نویسید و مخاطب شما بیشتر به چه مطالبی علاقهمند است.
تقسیم بندی به معنی قرار دادن مخاطبان در گروههای جداگانه است. این تقسیم بندی بر اساس افراد و علایق آنها انجام میشود. از این طریق می توانید به جای اتلاف هزینه و زمان برای تعداد زیادی از افراد، پیام خود را به افراد علاقهمند برسانید . در نتیجه این فرآیند هزینههای شما به بهترین نحو مدیریت خواهد شد.
با شناخت مخاطبان ودسته بندی آنها در گروههای جداگانه میتوانید با ایجاد محتوای تخصصی برای هرگروه، مخاطبان خود را حفظ و بر تعداد آنها بیافزایید.
نحوی شناخت علایق مخاطبان
برای تعیین مخاطبان خود می توانید از نتایج تحلیلی در مورد یک کلمه کلیدی استفاده کنید. نتایج تحلیلی به شما خواهند گفت که بیشتر جستجو کنندگان این کلمه چه کسانی هستند. مخاطب اصلی شما برای تولید محتوا همین افراد اند.
برای اینکه بدانید افراد بیشتر چه عباراتی را جستجو می کنند می توانید از ابزار رایگانی مانند Answer The Public و Keyword Planner استفاده کنید. ازپلتفرم شبکههای اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر استفاده کنید اطلاعات این شبکه ها می تواند تصویر خوبی از علاقه مندی های مخاطبان به شما بدهد.
در نهایت از صحبت کردن با افراد غافل نشوید. ارتباط مستقیم با افراد نقش غیر قابل انکاری در شناخت آنها دارد.
ویژگیهای یک عنوان مناسب
محتوایی که ایجاد می کنید باید الهام بخش باشد این به معنی ایجاد عنوانهای درگیر کننده است. در ادامه به نکاتی در این خصوص اشاره می کنیم.
به عنوانهایی که توسط رقیبانتان به کار برده شده است توجه کنید . عنوانهای مناسب را درجایی یادداشت کنید و هنگامی که در حال برنامه ریزی هستید به آنها مراجعه کنید. به علاوه ابزاری مانند Answer the Public به شما کمک می کند تا در مورد یک موضوع خاص و یا یک کلمه ی کلیدی بیشترین جستجوهای انجام شده را ببینید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا عنوانهایی را ایجاد کنید که در آنها به نیازهای مخاطبانتان اشاره شده است. به این ترتیب محتوای شما مورد توجه افراد بیشتری قرار میگیرد.
ابزار دیگری که می توانید از آن برای ایجاد یک عنوان خوب استفاده کنید Search Console است. از طریق این ابزارمی توانید کلمات و عباراتی را که افراد برای یافتن وب سایت شما به کار برده اند ، بشناسید. همچنین Keyword Planner به شما اطلاع می دهد که چه تعداد افراد برای یک کلمه خاص جستجو کرده اند.
در نهایت به یاد داشته باشید که نوع نوشتن وانتقال پیام شما باید برای مخاطبان قابل درک باشد. در محتواهای صوتی و متنی باید با صدای رسا و واضح پیام خود را ابلاغ کنید . نوع انتقال پیام شما را از رقیبانتان متمایز میکند.
. .
بررسی میزان موفقیت در بازاریابی محتوا
پس از آنکه برای تولید محتوای خوب زمان کافی را صرف کردید وقت آن رسیده تا عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که محتوای ایجاد شده شما را در مسیر حرکت به سمت اهدافتان پیش برده است.
در این بخش به نرم افزارها و ابزاری اشاره میکنیم که میتوانید از طریق آنها میزان موفقیت خود را ارزیابی کنید. همچنین پارامترهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که با بررسی آنها می توانید میزان پیشرفت خود را بسنجید.
بدون ارزیابی و بررسی میزان پیشرفت در راستای اهداف خود، نمی توانید قدم های بعدی را به درستی بردارید.
برای شروع باید اهداف خود را در نظر بگیرید و پارامترقابل اندازگیریای را برای بررسی میزان پیشرفت در راستای این اهداف مشخص کنید. برای مثال اگر شما قصد دارید در سه ماه آینده 200 نفر به تعداد مخاطبان کانال you tube خود بیافزایید باید تعداد بازدیدکنندگان از بلاگ شما در هر ماه 10%افزایش پیدا کند. .