هر کسب و کاری برای شکوفا شدن نیاز به بازدید کننده دارد و اگر بخواهیم میزان مناسبی از بازدید کننده را داشته باشیم باید با راه های افزایش بازدید کننده آشنا باشیم و به دقت به آنها عمل کنیم و این را هم در نظر داشته باشیم که موفقیت تنها به این راه ها نیست و قطعا محتوا حرف اول را می زند چرا که اگر محتوای خوبی نداشته باشیم راه هایی که در این کتاب به شما آموزش داده می شود ممکن است به جای این که به سود شما باشد به ضرر شما تمام شود. فرض کنید شما دارای یک مغازه ی شیک هستید و در این مغازه اجناس شما از کیفیت خوبی برخوردار نیست و شما راه های مختلف بازاریابی را پیاده سازی کرده اید . برای مثال شروع به پخش تراکت های فروشگاه خود می کنید اما غافل از اینکه پس ازتبلیغات ، کسانی که به فروشگاه شما می آیند پس از نگاهی گذرا به اجناس بی کیفیت شما و یا اینکه اصلا جنس خاصی برای فروش در گیشه ها قرار ندادید فروشگاه شما را بلافاصله ترک میکنند؛ و شاید هیچوقت به آنجا برنگردند و نتیجه اینکه محتوا یا محصول در جذب بازدیدکننده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قبل از همه چیز محتوای کسب و کاراینترنتی خود را با بهینه سازی کامل تولید کنید و پس ازآَن با انجام مراحلی که دراین کتاب به شما آموزش داده میشود بازدید کننده خود را افزایش دهید.
نویسنده کتاب : مهدی گلشنی (مدیر سایت استاد هاب)
راه اول : سئو یا Seo
سئو یا seo به معنای بهینه سازی موتور جست وجو است که مخفف کلمه ی Search Engine Optimizationاست . سئو مهم ترین بخش از مراحل افزایش بازدید سایت است چرا که سیل عظیمی از بازدید کننده ها از موتورهای جست و جو به سایت شما مراجعه می کنند و اگر سایت شما از سئو خوبی برخوردار نباشد قطعا نتیجه ی خوبی در جذب بازدیدکننده نخواهید داشت. برای آموزش سئو سایت به صورت گام به گام میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید و ویدیوهای آموزش سئو سایت را به صورت کاملا رایگان دانلود کنید .
دانلود فیلم آموزش مقدماتی سئو سایت بصورت گام به گام
راه دوم : فعالیت در شبکه های اجتماعی
قطعا همه ی ما از قدرت شبکه های اجتماعی در انتشار یک محتوا آگاهیم قدرتی که در عرض چند روز بر اثر یک شایعه یا یک تصویر خاص یا هر چیزی تعداد دنبال کننده های یک شخص را از تعداد پنجاه نفر به تعداد پنجاه هزارنفرافزایش میدهد .شما عزیزان میتوانید کمی هم از این قدرت به نفع خودتان استفاده کنید و محتواهای خود را پس از ثبت نام در این سایت ها انتشار دهید و تعداد بازدید کننده های خود را افزایش دهید از مهمترین شبکه های خارجی میتوان به فیسبوک و توئیتر و از مهمترین شبکه های داخلی میتوان به سروش و ایتا اشاره کرد . قبل ازهر چیز فراموش نکنید که ملاک انتخاب شما در انتشار محتوایتان در شبکه های اجتماعی جذب بازدید کننده از داخل کشور است یا خارج و بر اساس آن در این شبکه ها فعالیت کنید .برای مثال در جذب بازدید کننده داخلی سروش به مراتب با ارزشتر از توئیتر است.
راه سوم : انتشار ویدیو
سعی کنید درباره ی کسب و کارتان و یا محتویات داخل سایتتان حتما ویدیوهایی تولید کنید و با عضویت در سایت های سرویس ویدیو که از مهمترین آنها میتوان به سایت یوتیوب به آدرس Youtube.com اشاره کرد. با توجه به تجربه نزدیک به 10 سالی که در فضای مجازی دارم این روش را به شدت به شماعزیزان توصیه میکنم.
راه چهارم : استفاده از واترمارک و تیزر تبلیغاتی
اگر در فضای مجازی فعال باشید و ویدیوهای زیادی را مشاهده کرده باشید . در هر ویدیو دو مسئله مشهود است . 1- تیزر تبلیغاتی تولیدکننده یا منتشرکننده ویدیو 2- واترمارک یا لوگوی سایت مربوطه بر روی قسمتی از ویدیو مطابق تصویر؛ فرض کنید ویدیو شما در فضای مجازی دانلود شود و دست به دست بچرخد و بدست افراد مختلف مشاهده گردد ! واقعا چه تبلیغ جالبی در جهت افزایش بازدید اتفاق افتاده است چراکه هرشخصی که ویدیوشما را میبیند با این دو مسئله مواجه میشود که در بسیاری از موارد موجب انتقال بیننده به سایت شما می شود.
راه پنجم : بروزرسانی منظم سایت
سعی کنید سایتتان را همیشه بروز نگه دارید و در بهترین ساعت ممکن مطالبتان را منتشر کنید . این جمله را فراموش نکنید 10 درصد کار و ارائه خوب بهتر از 90 درصد کار و ارائه ضعیف است . منظور این است که انتشار یک پست در یک بازه ی زمانی خاص که ترافیک بیشتری به سایت شما رجوع میکند خیلی بهتر از انتشار در ساعاتی است که کاربران شما یا آنلاین نیستند و یا به دلایل دیگری از جمله کار اصلا به اینترنت دستری ندارند.
در پایان امیدوارم که مطالب این مقاله برای شما موثر واقع شده باشد .
نویسنده : مهدی گلشنی
منبع : سایت استاد هاب
ما را در تلگرام دنبال کنید @ostadhub