سئو برای بازاریابان دیجیتال ، دارندگان وب سایت ها و برندهای تجاری بسیار مهم است چرا که این امکان را برای سایت شما فراهم می کند که وقتی شخصی سوالی مرتبط با موضوع کسب و کار شما دارد، با سرچ در گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. به عبارت دیگر ، این کار باعث افزایش بازدید از وب سایت شما می شود پس ترافیک ارگانیک وب سایت را افزایش می دهد
با توجه به رقابت بسیار بالا در حوزه سئو و آپدیت الگوریتم های رنکینگ وب سایت ها توسط گوگل ، اگر میخواهید در سال 2021 از رقابت جا نمانید، با استفاده از خدمات و مشاوره سئو ، می توانید وبسایت خود را در سال 2021 منطبق بر جدید ترین روش ها ، بهینه سازی کنید.
ترند شماره 1 : SERP ها بیشتر ادغام می شوند.
صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) مانند گذشته ، حتی چند سال قبل نیستند.
درصد سهم تبلیغ (گوگل ادواردز) افزایش یافته است ، باکس های پاسخ و قطعه های ویژه (featured snippets) درصد قابل توجهی کلیک ها را به خود اختصاص داده اند و ویژگی “مردم نیز می پرسند(people also ask)” اهمیت پیدا کرده است.
مردم نیز می پرسند در گوگل
و همچنین قسمتی برای ویدوئو ها نیز در بالای نتایج جستجوی ارگانیک مبتنی بر متن و در زیر کادر People also Ask اضافه شده است.
نمایش ویدئو در SERP
جالب هست بدونید که همه این ویژگی ها سهم کلیک های ارگانیک را حدود1 10٪ کاهش داده اند.
ترند شماره 2 : تحقیق درباره کلید واژه ، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.
گوگل از موتور جستجو به موتور پاسخ تبدیل شده است. اگرچه نحوه استفاده از کلمات کلیدی در صفحات وب برای بهبود ارتباط بین محتواها تغییر کرده است ، اما اساس خدمات سئو سایت هنوز بر تحقیقات کلمات کلیدی استوار است.
برای تحقیق کلمات کلیدی در سال 2021 ، به نکات زیر توجه داشته باشید:
- برای تهیه لیست کلمات کلیدی اصلی خود ز ترکیبی از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner ، SEMrush ، Ahrefs ، Answer The Public و UberSuggest استفاده کنید.
- به جای “کلمات کلیدی” مستقیم ، “موضوعات” را بیان کنید ، زیرا این امر به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی ثانویه خود را از یک دانه کلمات کلیدی اصلی استخراج کنید.
- بهتر است مجموعه ای از موضوعات را مشخص کنید و سپس آنها را یکی یکی در Google وارد کنید (برای دیدن پیشنهاد خودکار Google) و در YouTube (برای دیدن پیشنهاد خودکار YouTube)
- کلمات کلیدی را پیدا کنید که منجر به کلیک بیشتر از جستجو شود.
پیشنهادات کلمه کلیدی گوگل
ترند شماره 3 : اینفلوئنسرها معیارهای درگیری (Engagement Metrics) سایت شما را بهبود می بخشند.
معیارهای درگیری میزان کارایی محتوای شما را کمی سازی می کنند. با این که این موضوع توسط مدیران گوگل بیان نشده ، ولی موتور جستجو گوگل ، معیارهای تعامل سایت شما را ارزیابی می کند تا بتواند کیفیت محتوای شما را بهتر ارزیابی کند و سپس آن را در نتایج جستجو رتبه بندی کند. معیار های تعاملی که تاثیر مهمی بر رنکینگ سایت دارند:
- نرخ پرش (Bounce Rate): به درصد بازدیدکنندگانی گفته می شود که از وب سایت شما بازدید می کنند و سپس بدون بازدید از صفحات دیگر در سایت شما آنجا را ترک می کنند.
- زمان ساکن(Dwell Time) : مدت زمان بین زمانی که شخص روی نتیجه جستجو کلیک می کند و زمانی که آن صفحه را ترک می کند.
- زمان ماندن در صفحه (Time on Page): مدت زمانی که بازدید کننده برای خواندن یک صفحه در وب سایت شما صرف می کند.
- بازگشت بازدید (Return Visits) : تعداد بازدیدکنندگانی که پس از بازدید مجدد از سایت شما ، مجدداً روی آن قرار می گیرند.
- برای تماس کلیک کنید (Click to Call) : تعداد درخواستهای کلیک برای تماس ، که برای ارتباط با تجارت شما ارائه می شود.
- نظرات(Comments) : تعداد نظراتی که افراد درباره کسب و کار یا محتوای شما می گذارند.
- اشتراک های اجتماعی(Social Shares) : تعداد اشتراک ها در شبکه های اجتماعی که محتوای شما دریافت می کند.
بهره گیری از قدرت اینفلوئنسر ، تأثیر مستقیم و مثبتی بر معیارهای تعامل خواهد داشت ، به این معنی که Google تجارت شما را قابل اعتماد می داند و در نتیجه منجر به رتبه بندی بالاتر ، بازدید و تبدیل بیشتر می شود.
ترند شماره 4 : محتوایی که روی E.A.T تمرکز دارد، توسط گوگل پاداش می گیرد!
با راه اندازی به روزرسانی اخیر الگوریتمBERT ، Google در درک رابطه (یا زمینه) بین کلمات بهتر و بهتر می شود.
BERT مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است که هدف جستجوگراز جستجو یک عبارت را درک می کند. پس محتواهایی که به اصل E.A.T توجه کنند، در سال جدید رتبه بالاتر می گیرند.
در واقع اصولE.A.T. ، نمره اعتماد / اقتدار وب سایتی را که در آن محتوا منتشر می کنید و نیزتخصص نویسنده ای که آن را نگاشته یا منتشر کرده است را اندازه گیری می کند. پس لازم است که هم وب سایت و هم سازنده محتوا ، شهرت مثبتی در آن زمینه داشته باشند.
ترند شماره 5 : بهینه سازی جستجوی صوتی (VSEO) غالب خواهد بود
به دلیل فناوری مبتنی بر صدا ، جستجوها در قالب سوال های مستقیم بخش مهمی از سئو در سال 2021 را بازی می کنند.
سه نوع پرسش توسط Google پاسخ داده می شود:
سوالات پاسخ مستقیم (DAQ): این سوالات با کلماتی مثل چیست، کدام، کجا، کی و غیره بیان می شوند. مثال: “نام کهکشان ما چیست؟”
سوالات پاسخ کوتاه (SAQ): این سالات با چرا ، میشه و غیره شروع می شوند مثال: “چرا اقیانوس آبی است؟”
سوالات با جواب طولانی (LAQ): این سوالات به یک پاسخ طولانی تر ، معمولا آموزشی ، احتیاج دارند. مثال: “چگونه ماکارونی درست می کنید؟”
ترند شماره 6 : ویدیو برای استراتژی SEO شما بسیار مهم خواهد بود
بازاریابی ویدئویی همچنان یکی از اصلی ترین روندهای بازاریابی دیجیتال برای سال 2021 خواهد بود.
پیش بینی می شود که متوسط مصرف ویدیوی آنلاین برای هر فرد در سال آینده و بعد از آن به طور مداوم افزایش یابد. در سال 2018 ، مردم به طور متوسط هر روز 67 دقیقه به تماشای فیلم های آنلاین می پرداختند و انتظار می رود این رقم تا سال 2021 به 100 دقیقه در روز برسد!
برای انتشار ویدئو های جذاب برای ارتقای سئو، به این نکات توجه کنید:
- برای ترغیب مردم به کلیک بر روی پیوند و تماشای فیلم خود ، از یک تصویر کوچک جذاب استفاده کنید.
- تگ های اسکیما دقیق اضافه کنید تا به موتورهای جستجو اجازه دهد محتوای ویدیوی شما را بهتر درک کنند و آن را بر اساس نتایج جستجو، رتبه بندی کنند.
- فیلم خود را در چندین پلتفرم بارگذاری کنید.
- زیرنویس های مناسبی برای ویدئو بنویسید.
- عنوان و توضیحات ویدیوی خود را بهینه کنید و مطمئن شوید که فیلم های شما برای پخش در موبایل مناسب هستند.
مشاور سئو
جمع بندی
در سال 2020 با توجه به شیوع کرونا و گسترش استفاده از فضای وب در امور مختلف، رقابت بالایی بر سر کسب جایگاه اول در صفحه نتایج شکل گرفت. در سال جدید با استفاده از مشاوران و فعالان متخصص در این حوزه ، می توانید سرعت رشد سایت خود را به شدت افزایش دهید و در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنید و در مقابل سود دهی، کسب و کار را بالا ببرید.
اگر به دنبال بهترین شرکت سئو در تهران می گردید تا دنیای دیجیتال را وارد کسب و کار خود کنید می توانید به تیم های متخصص و باسابقه درخشان در زمینه بهینه سازی سایت، مانند شرکت سئو اینجا اطمینان نمایید.
seoinja.com
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسبوکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.
منبع : چطور