تولید محتوا سایت های فروشگاهی دارای استراتژی خاص خود هستند.برندهای موفق در زمینهی تجارت الکترونیک با ارائه آموزشهای کارآمد به مشتریان یا مشتریان به القوه خود در تمامی طول مسیر فرآیند خرید به آنها کمک میکنند تا خرید بهتر و آگاهانهتری را تجربه کنند. این آموزشها از طریق استراتژیهای تولید محتوا انجام میشود. ٖبرای استخدام دورکاری بومران با ما همراه باشید.
استراتژی تولید محتوا سایت فروشگاهی
هر کسب و کاری استراتژی تولید محتوای منحصر به فرد خود را دارد. وابسته به اینکه مشتری شما برای خرید چه فرآیندی را طی میکند و به چه اطلاعاتی نیاز دارد، میتوانید محتوای مورد نظر او را تولید کنید. به علاوه باید نسبت به مشتریان خود شناخت کافی داشته باشید و محتوای خود را در فرمتی تولید کنید که برای مشتری جذابیت داشته باشد و بیشترین ارتباط را با او برقرار کند.برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.
تولید محتوا فروشگاه اینترنتی
بازاریابی محتوا راهکار اتصال میان مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل است. در واقع مشتریان برای قرار گرفتن در فرآیند خرید نیازمند اطلاعاتی هستند که صاحبان مشاغل باید این اطلاعات را از طریق محتوای تولید شده در وبلاگ، فیلمها و شبکههای اجتماعی به آنها ارائه دهند. به این ترتیب در هر مرحله از فرآیند خرید سوالات مشتری توسط کسب و کار مورد نظر پاسخ داده میشود.
این تعریف برای فروشگاههای اینترنتی نیز صادق است. شما باید در فروشگاه اینترنتی خود وبلاگ و محتواهایی را تولید کنید که به خرید آگاهانهی مشتری کمک کند.در آکادمی دیجیتال مارکتینگ بومران مقالات را دنبال کنید. برای شروع کلیک کنید.
شناختن مشتریان هدف
برای تولید یک استراتژی محتوای کارآمد قبل از هر چیز باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و رفتار جستجوی آنها و نحوه ارتباط آنها را با وبسایت خود به خوبی مشخص کنید. مهم است بدانید مخاطبان هدف شما دقیقا چه کلمات کلیدی را جستجو میکند و تلاش کنید محتوای مناسبی برای این کلمات کلیدی تولید کنید.
تعیین محتوای مورد علاقهی مخاطبان
برای داشتن استراتژی تولید محتوا کارآمد علاوه بر سئوی محتواهای تولید شده و استفاده از ظرفیتهای موتورهای جستجو باید از سایر امگانات موجود در فضای آنلاین نیز بهره ببرید.محتوای تولید شده در شبکههای اجتماعی، تصاویر و محتواهای ویدئویی برای شناساندن محصولات شما به مشتریان بالقوه بسیارکارآمدند.
وابسته به اینکه مخاطبان شما را چه افرادی تشکیل میدهند، نوع محتوای تولیدی خود را تعیین کنید. برای مثال برای جوانان محتوای متنی کمتر مورد توجه قرار میگیرد. این گروه از افراد بیشتر علاقهمند به دریافت اطلاعات از طریق محتواهای سرگرمکننده و بصری هستند. اگر محصول شما یک محصول تخصصی است باید از محتواهای متنی برای توضیحات دقیق تکنولوژیکی آن استفاده کنید. بنابراین محتواهای سرگرم کننده در کار شما کاربرد چندانی نخواهد داشت.
با وجود این که محتوای تولیدی توسط هر وبسایت فروشگاهی وابسته به محصول و خدمات آن متفاوت خواهد بود اما بخشهای مشترکی برای همهی وبسایتهای فروشگاهی وجود دارد.
تبلیغات از طریق کانالهای موجود
پس از تولید یک محتوا سایت های فروشگاهی خوب وقت آن رسیده تا بتوانید آن را به خوبی تبلیغ کنید. ایجاد یک محتوای الکترونیکی به تنهایی برای وبسایت شما تاثیری ندارد. اگر چه سوالی سئوی محتوا میتواند آن را در الویت نتایج جستجوی طبیعی نمایش دهد اما فعالیت صرفاً در این حوزه کارآمدی لازم را برای محصولات و خدمات شما را نخواهد داشت.
در این بخش باید از تمامی ظرفیتهای موجود برای تبلیغ و شناساندن محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه استفاده کنید.
شبکههای اجتماعی
این روزها شبکههای اجتماعی یکی از تاثیر گذارترین رسانهها در بین مردم است. اما قبل از اینکه فعالیتهای خود را در این شبکه آغاز کنید، باید بدانید مخاطبان هدف شما بیشتر از کدام یک از شبکههای اجتماعی موجود استفاده میکنند. اهداف شما چیست و چه بودجه برای این فعالیت در نظر گرفتهاید. برای شروع بهتر است از یک یا چند کانال اصلی شروع کنید و سعی کنید مطالب با کیفیت و جذاب را برای مخاطبان خود تولید کنید. بر اساس نتایج به دست آمده در یک دوره زمانی مشخص استراتژیهای خود را متمرکز تر کنید.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ بخشی از استراتژیهای تولید محتوا سایت های فروشگاهی است. با استفاده از دریافت ایمیلهای مخاطبان خود آنها را از جدیدترین محصولات و خدمات خود آگاه کنید. مقالات جدیدی را که در وبلاگ خود منتشر کردهاید به آنها معرفی کنید و آنها را از شرایط مسابقات و قرعه کشیهای آینده آگاه کنید.