با آکادمی دیجیتال مارکتینگ تهران بومران در مورد تفاوت و شباهت این دو شغل بیشتر آشنا خواهید شد.
1- طراحی پویا
طراحی گرافیک در نهایت به چاپ میانجامد و به صورت فیزیکی به دست کاربر میرسد. همین امر باعث میشود که تجربه این نوع از طراحی، یک تجربهی یکسویه از طراح به سوی کاربر باشد. در حالی که طراحی گرافیک وب، طراحی در بستر وب است و در یک ارتباط تعاملی و دوسویه با کاربر قرار میگیرد. از این رو طراحان وب باید اطمینان پیدا کنند که کاربران از حضور در سایتی که در طراحی آن نقش داشتهاند، تجربه خوبی داشتند. اصولا طراحان گرافیک وب، به UX (تجربه کاربری) علاقه بیشتری دارند.
2- حجم طراحی (فایل) و زمان بارگذاری آن
طراحان همواره در خصوص ایدهها و زیباییشناسی دغدغه دارند، اما طراحان وب علاوه بر اینها در مورد بهینهسازی فایلهای گرافیکی خود نیز همواره توجه ویزه دارند. تصاویر، موشن گرافیکها ، انیمیشنها و سایر عناصر گرافیکی، هم باید خوب به نظر برسند و هم به اندازه کافی حجم کمی داشته باشند تا سریع در همه دستگاهها بارگذاری شود. اگر زمان بارگذاری آنها طولانی باشد با ایجاد تجربه کاربری نا مناسب، باعث افزایش نرخ پرش (Bounce rate) سایت میشوند. این امر بر SEO سایت تاثیر منفی دارد.
3- اصلاح طرح
طراحان گرافیک تنها تا زمانی امکان اصلاح طرح خود را دارند که هنوز برای چاپ نرفته است. اگر اشکالی در طراحی باشد و چاپ آن صورت گیرد، جبران آن سخت است! اما طراحان وب این فرصت را دارند که حتی پس از انتشار طرحشان، اگر اصلاح یا اضافه کردن متن یا طرح جدید به آن لازم است، آن را انجام دهند. با این حال باید از هرگونه خطای احتمالی جلوگیری شود چرا که برای شرکتهای بزرگ که مخاطبان زیادی دارند، چنین خطاهای ضررهایی را به همراه دارد.میتوانید با عضویت در سایت فریلنسری دورکار پروژه بگیرید.
4- تناسبات به جای اندازهها
یکی از تمایزات مهم بین طراح گرافیک سایت و طراح گرافیک در درک آنها از پیاده سازی طراحیشان بر اساس تناسبات و اندازهها است. طراحان گرافیک عمدتاً با اندازه سر و کار دارند. سوال همیشگی آنها این است که "طرح باید چند در چند باشد؟" . این در حالی است که طراحان سایت باید مقیاس و تناسبات را در نظر بگیرند. آنها با آگاهی از متغیر بودن اندازه طرحشان در صفحه نمایشهای گوناگون، باید طرحی پویا ارائه دهند؛ طرحی که حتی اگر با گوشی هوشمند هم باز شود، محتوای بصری آن خوانا باشد و تجربه کاربری خوبی را ایجاد کند.
5- تدبیر آینده
یک وب سایت، مانند یک موجود زنده میتواند همواره تغییر کند. به همین دلیل طراحان گرافیک سایت، باید با آمادگی برای تغییرات آینده، عناصر بصری را طراحی کنند. طراحان وب باید پیش بینی کنند که یک وب سایت چگونه میتواند رشد کند و فضای لازم را برای تغییرات آتی، ایجاد کنند. در واقع یک متخصص گرافیک وب، علاوه بر تمرکز بر خلاقیت در طراحی خود، به نحوه عملکرد همه قسمتها بعنوان یک سیستم توجه میکند.
با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران از خدمات آن بهره مند شوید.