لمه کلیدی هر کلمه یا عبارتی است که افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص در موتور جستجو تایپ می کنند.
تحقیق کلمات کلیدی مهم است زیرا می تواند برند شما را مورد توجه مخاطبانی قرار دهد که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند. این فرآیند تحقیق و انتخاب کلمات، اصطلاحات و عباراتی است که کاربران هنگام جستجوی انواع محصولات یا خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد جستجو می کنند.
انجام تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا مناسب ترین کلمات کلیدی را برای مخاطبان هدف خود انتخاب کنید. سپس به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا صفحات وب شما را درک کنند و وب سایت شما را به عنوان پیشنهادی برای کاربرانی که این عبارات خاص را جستجو می کنند ارائه دهند.
وقتی به درستی انجام شود، تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند:
نوع مناسبی از بازدیدکنندگان سایت خود را به دست آورید: اگر نوع نامناسبی از بازدیدکنندگان سایت خود داشته باشید، بعید است که کلیک کنند یا به فروش برسند. ممکن است به سرنخ تبدیل شود، اما ممکن است نوع نامناسبی یا با هدف کم باشد.
کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا را با عبارات کم حجم شناسایی کنید: تحقیق کلمات کلیدی به شناسایی و حفظ عباراتی که حجم جستجوی خوبی دارند و نادیده گرفتن کلمات کلیدی با حجم کم کمک می کند.
شکاف های محتوا را شناسایی کنید: این شایع تر از چیزی است که فکر می کنید. به عنوان مثال، هنگامی که ما یک وب سایت طراحی می کنیم، اغلب این طراح است که فرآیند را هدایت می کند، یا شاید مدیر عامل شرکت انتخاب کرده است که چه محتوایی و کجا قرار گیرد. اما این لزوماً محتوایی نیست که کاربران یا مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند، بنابراین استفاده از کلمات کلیدی به جلوگیری از قطع ارتباط بین محتوا و مخاطبان شما کمک می کند.
ایجاد محتوای مستقیم: اگر میدانید افراد چه کلمات کلیدی را جستجو میکنند، میتوانید محتوا را متناسب با نیاز جستجو تنظیم کنید.
کلمات کلیدی در دسترس خود را هدف قرار دهید: مطمئن شوید که بر اساس حضور فعلی سئوی شما، کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که خیلی رقابتی و واقعی نیستند. تحقیقات کلمات کلیدی به تمایز بین کلمات کلیدی تراکنشی کمک می کند، که برای رتبه بندی بسیار رقابتی هستند، و همچنین کلمات کلیدی اطلاعاتی رقابتی کمتری که ممکن است برای کسب و کار شما مفید باشند.
کلمات کلیدی Short-tail و long-tail
کلمات کلیدی به دو صورت وجود دارند: کلیدواژه های Short-tail و long-tail. تفاوت اصلی بین این دو این است که در حالی که کلمات کلیدی کوتاه ترافیک فردی بیشتری دارند، تقریباً 70٪ از کل ترافیک جستجو به طور کلی از کلمات کلیدی long-tail keywords می آید.
این به این دلیل است که جستجوگران تمایل دارند با جستجوهای طولانی خود جزئیات بیشتری داشته باشند، زیرا آنها به دنبال نتایج خاصی هستند. به عنوان مثال، “بازاریابی دیجیتال” یک کلمه کلیدی کوتاه است، در حالی که “بازاریابی دیجیتال چیست؟” یک کلمه کلیدی دم بلند است.
منبع: تحقیق کلمه کلیدی