مدیریت ارتباط با مشتری که با مخفف سی آر ام (CRM) شناخته میشود، با ارائه ابزارها و استراتژیهای کاربردی کسب و کار، شما را برای رسیدگی به خدمات مشتری تجهیز میکند. این برنامهها به شما کمک میکنند تمامی اطلاعات مربوط به مشتری از جمله لیست مشتریان، آدرسهای الکترونیکی، گزارشها، یادداشتها و موارد دیگر را ذخیره کنید. ایده اصلی که پشت خدمات مشتری وجود دارد، در اولویت قرار دادن مشتری است. این موضوع تنها زمانی انجام میپذیرد که کسب و کار تلاش کند با سنجش وضعیت مشتریان، مشکلات آنها را درک کند و بشناسد. هدف این کار رفع مشکلات مشتریان و بهبود وفاداری شرکت است.
اپل به عنوان بزرگترین شرکت جهان، دارای یکی از بزرگترین پایگاههای مشتریان وفادار است. این شرکت با ارائه خدمات باکیفیت و البته گران قیمت توانسته است به پایگاه قدرتمند مشتریان وفادار دست پیدا کند. گرچه این شرکت به استفاده از روشهای ضد مصرفکننده متهم شده، اما جایگاه خود را در صدر جدول وفاداری مشتریان حفظ کرده است. مشتریان با کمال میل حاضرند برای دریافت خدمات بهتر هزینه بیشتری پرداخت کنند. اپل به نوبه خود از مزایای وفاداری مشتری نظیر افزایش نرخ حفظ مشتری، نرخ ارجاع، کاهش هزینههای بازاریابی و موارد دیگر سود میبرد. علاوه بر اپل، برندهای دیگر نیز از طریق سی آر ام و ابزارهای مرتبط توانستهاند از وفاداری مشتریان بهرهمند شوند.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مزایای فراوانی برای کسب و کار شما به همراه دارد. سی آر ام علاوه بر تغییر نحوه عملکرد شما، تضمین میکند که ابزارهای مناسبی را برای مدیریت خدمات مشتری در دسترستان قرار دهد.