بهینهسازی موتور جستجو روی افزایش فروش و بهتر دیده شدن کمک می کند. پس باید به آن اهمیت بدهید.
1. دوباره کلمات کلیدی هدف خود را بررسی کنید
هدف از تحقیق کلمات کلیدی برای سایتهای فروشگاهی این است که مطمئن شوید وبسایت شما شامل شرایطی است که خریداران زمانی که آماده خرید آنچه شما ارائه میدهید، تایپ میکنند. شما باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی با آنچه که خریدار واقعاً میخواهد همسو باشد،
برای تحقیق کلمات کلیدی می توانید از وب سایت های زیر کمک بگیرید:
- Google Trends
- پیشنهادات جستجوی گوگل
- تولید کننده کلمات کلیدی Ahrefs
- Ubersuggest
- kwfinder
- google keyword planner
2. سئوی صفحات فروشگاه اینترنتی را کامل کنید
هر صفحه از محصولات فروشگاه اینترنتی باید از نظر ویژگی های زیر بررسی شود:
عنوان صفحه: خط آبی بالایی که در هر نتیجه جستجوی گوگل نمایش داده می شود. این خط باید یک نام شهودی برای مشتریان بالقوه شما داشته باشد. توصیه می شود عنوان شما حدود 70 کاراکتر باشد و روی کلمات کلیدی تمرکز داشته باشد.
توضیحات متا: متن زیر عنوان صفحه در نتیجه جستجوی گوگل توضیحات متا است. برای جذب کاربر به وب سایت اولین کاری که باید انجام دهید، نوشتن یک توضیح جذاب است. توضیحات متا بهتر است بین 120 تا 160 کاراکتر نوشته شود.
تصاویر: از یک خط تیره بین هر کلمه در انتخاب نام تصویر استفاده کنید، مانند “seo-course.jpg”. هنگام آپلود تصویر، متن جایگزین را با همان توضیحات وارد کنید. متن جایگزین برای زمانی طراحی شده است که دستگاه کاربر به دلایلی قادر به نمایش تصویر نباشد.
3. وب سایت خود را به روشی ساده و منطقی سازماندهی کنید.
یکی دیگر از جنبه های مهم بهینه سازی وب سیت، معماری ان است. یک معماری وب سایت ایده آل دارای ساختاری واضح و منطقی برای نحوه سازماندهی همه چیز است.
منبع: سئو سایت فروشگاهی