برخلاف تصور رایج، سئو یک علم دقیق نیست، شما باید معیارهای سئو زیر را حداقل یک بار در ماه اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید. Google Analytics می تواند به شما در ردیابی این اطلاعات کمک کند.
بازدیدها از طریق جستجوی ارگانیک
آیا میپرسید چند بازدید از طریق موتورهای جستجو دریافت میکنید؟ آیا می دانید که از هر سه موتور جستجو استفاده می کنند: گوگل، بینگ و یاهو؟ آیا می دانید اعداد در مقایسه با ماه گذشته چگونه است؟ آیا آنها در حال رشد هستند، یکسان یا در حال کاهش؟ با مشاهده معیارهای «بازدید از طریق جستجوی ارگانیک» در Google Analytics (در بخش Google Analytics: Acquisition > Overview) متوجه شوید. مراقب سود یا افت در موتورهای جستجوی خاص باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این، ما را بررسی کنید.
کلمات کلیدی
چه کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را برای وب سایت شما ایجاد کرده اند؟ تعداد نمایشها را با کلیکها و CRT حاصله (نسبت کلیک) مقایسه کنید. موقعیت شما برای این کلمات کلیدی چیست؟ آیا کلمات کلیدی یا روند غیرمنتظره ای وجود دارد که بتوانید آنها را شناسایی کنید؟ آیا می توانید موقعیت های فعلی را بهینه سازی و بهبود بخشید یا از کلمات کلیدی خوبی که به تازگی کشف کرده اید سرمایه گذاری کنید؟ در اینجا باید بدانید: Google Analytics: Acquisition > Search Console > Queries.
تبدیل به ازای هر کلمه کلیدی
این معیار نشان می دهد که کدام یک از کلمات کلیدی منجر به تبدیل شده است. میتوانید این معیار را با رفتن به Google Analytics: Acquisition > Channels > Organic Search مشاهده کنید. متأسفانه، در سال 2011 گوگل شروع به رمزگذاری درخواست های جستجوی کاربران وارد شده کرد. این بدان معناست که دیگر به دادههایی که نشان میدهند کدام کلمات کلیدی برای هر جلسه استفاده شدهاند دسترسی آسانی ندارید (مثلاً برای اینکه ببینید کدام کلمات کلیدی با تبدیلها مطابقت دارند). انتظار داشته باشید که برای بسیاری از کلمات کلیدی خود، “(ارائه نشده)” بدنام را ببینید.
صفحات فرود
آیا می دانید کدام صفحات بیشتر در وب سایت شما قابل دسترسی هستند؟ با رفتن به Google Analytics > Acquisition > Search Console > Landing Pages این موضوع را پیدا کنید
منبع: اندازه گیری KPI برای سئو